heeft MTB een toekomst ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Mickey Mouse wrote:
iddi wrote:Ik roep het ACBF tot leven: Het Anti-Caoutchouce-Bottendragendegeitewollesokke-Front!
=D>
Image
need for speed
Mountainbiker

HELLO

Post by need for speed »

thuis in de bos horen de brandwegen 3meter breed te maar zijn maar 1M
een als er gene toertocht doorkomt is het potdicht
dus bij brand bos weg
de groene al dikwijls gezegd kost te veel
maar als er toertocht paseert moeten die wel betalen wandelclub niet
O Touro
Mountainbiker

Post by O Touro »

kawa wrote:
Mickey Mouse wrote:
iddi wrote:Ik roep het ACBF tot leven: Het Anti-Caoutchouce-Bottendragendegeitewollesokke-Front!
=D>
Image
+1 :-D
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

O Touro wrote:
kawa wrote:
Mickey Mouse wrote: =D>
Image
+1 :-D
:lol:
mtb1986
Mountainbiker

Post by mtb1986 »

provo wrote:In plaats van te mekkeren kunnen we er beter eens over nadenken waarom die wandelaars altijd aan het langste eind trekken.

Bestaat er geen organisatie / vereniging die de standpunten van de mountainbikers kan vertegenwoordigen?
Telkens als ze zo een stuk bos afsluiten voor MTB'ers zouden we op de toertochten petities tegen de afsluitingen moeten laten tekenen.
Awel neem eens een kijkje op www.imba.com. Lijkt mij een zeer goed initiatief en ik vraag mij af of er iets gelijkaardigs is hier in België. Iemand?
plonsita
Mountainbiker

Post by plonsita »

Ik hou mij al 22 jaar netjes aan de regels en heb nooit problemen gehad in die bos
De groenen zijn mijn vrienden en ik rij altijd op de voorziene paden die ik heerlijk vind
Ik vind het niet kunnen dat er mensen zijn die rijden waar het niet mag en nog erger die parkoertjes/hindernissen aanleggen
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

plonsita wrote:Ik vind het niet kunnen dat er mensen zijn die rijden waar het niet mag.
Ik begrijp je wel, maar probeer ook te begrijpen dat als je in 20km in de omtrek niets deftigs hebt om te kunnen biken dat je dan al eens in het bos gaat rijden (waar je 5jaar geleden wel mocht biken), waar het eigenlijk niet mag.
Ondertussen staan daar allerhande houten afsluitingen, terwijl je weet dat het er gigantisch leuk is om er te rijden... Dan denk je toch even: "whatever".
Misschien moet je eens langs de kuststreek komen biken, je zal merken dat er echt niets nog toegankelijk is.
provo
Mountainbiker

Post by provo »

kawa wrote:
provo wrote: In plaats van te mekkeren kunnen we er beter eens over nadenken waarom die wandelaars altijd aan het langste eind trekken.
Omdat de wandelaars gezien worden als de minst storende elementen in de bossen.

provo wrote:Bestaat er geen organisatie / vereniging die de standpunten van de mountainbikers kan vertegenwoordigen?
Daar heb je niets aan.
Niet om terug te vallen op de gemotoriseerde hobby's, maar als je ziet hoeveel petities en actiecomités daar al voor opgericht zijn... het helpt gene z*k.
Die wandelaars zien zichzelf natuurlijk als minst storend.
Maar je kan mij niet wijsmaken dat die niks vervuilen. De meerderheid van de blikjes en flesjes die je ziet liggen gaan niet van MTB'ers komen denk ik. Ik ken er niet veel die een blikje meepakken als ze gaan rijden hoor.

En motoren en fietsen kan je moeilijk vergelijken. Leg om te beginnen al eens een spoor van een MTB naast dat van een crossmoto.
provo
Mountainbiker

Post by provo »

mtb1986 wrote:
provo wrote:In plaats van te mekkeren kunnen we er beter eens over nadenken waarom die wandelaars altijd aan het langste eind trekken.

Bestaat er geen organisatie / vereniging die de standpunten van de mountainbikers kan vertegenwoordigen?
Telkens als ze zo een stuk bos afsluiten voor MTB'ers zouden we op de toertochten petities tegen de afsluitingen moeten laten tekenen.
Awel neem eens een kijkje op www.imba.com. Lijkt mij een zeer goed initiatief en ik vraag mij af of er iets gelijkaardigs is hier in België. Iemand?
Misschien moeten de verschillende MTB-clubs maar eens samen gaan zitten.
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Misschien moeten wij een nieuwe politieke partij oprichten? :lol:
Post Reply