Technisch parcours te Wetteren gepland...
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
Officiële opening van het technisch parcours in de Warande vindt plaats op 25/09. Als ik me niet vergis begint het omstreeks 10.30u. De Wetterse MTB-club 2 Many bikers biken de route in. Ik ga ook eens een kijkje nemen hoe de gemiddelde biker daar door de bochten gaat gaan.
Beste, Als het van 2 many bikers gaat moeten komen, die organiseren een TT en gebruiken zo dat tech.parcour te Wetteren in hun toertocht echter zonder na te gaan want die dag was er een viserswedstrijd gepland zie 12/9 . Het was dus kiezen of delen, ne toertocht te paseren of een viswedstrijd te laten doorgaan. Aangezien die twee niet samen kunnen vissers en bikers of wat dacht je??? aan de damvallei gaat dat ook niet. Dus zat er niets anders op dan de tt te versplaatsen. Veel schot van 2 many bikers zal men dus niet mogen verwachten maar kom, best dat de route er komt voor ons bikers. Echter vrees ik wel dat er dikwijls eens discustie zal zijn bij het tech. parcour want dit stuk zit in de route. Eigenlijk reken ik zelf nog op een regeling als het openlucht zwembad terug open gaat, anders zal het parcour ook moeten aangepast worden. Wie over het routeplan wil beschikken kan dit via een pm naar mijn naam te sturen met vermelding van een @ mail adres niet bij hotmail om mij het gemakkelijk te maken dit je te bezorgen. Helaas beschik ik niet over de mogelijkheid je anders het plan te bezorgen.
Alvast veel bike genot en sluit met de sportiefste groeten, Rudy VdE.
P.S. Hopelijk heb ik morgen meer nieuws over deze route, ik ga alvast inlichtingen inwinnen bij mijn bronnen. Echter op een antwoord van het gemeentebestuur aangaande deze route heb ik nog geen enkel antwoord verkregen. Wel wist ik al sinds een tijdje dat 2 many bikers zich bezig hielden met de voorbereiding van deze route en dat juich ik zelfs toe, wel de manier waarop zij andere buitenspel zetten stel ik in vraag. Alvast suc6 aldaar.
Alvast veel bike genot en sluit met de sportiefste groeten, Rudy VdE.
P.S. Hopelijk heb ik morgen meer nieuws over deze route, ik ga alvast inlichtingen inwinnen bij mijn bronnen. Echter op een antwoord van het gemeentebestuur aangaande deze route heb ik nog geen enkel antwoord verkregen. Wel wist ik al sinds een tijdje dat 2 many bikers zich bezig hielden met de voorbereiding van deze route en dat juich ik zelfs toe, wel de manier waarop zij andere buitenspel zetten stel ik in vraag. Alvast suc6 aldaar.
-
tenedenaar
- Mountainbiker
Post by tenedenaar »
Voor alle duidelijkheid, ik heb niets met de 2many-bikers te maken. En de 2Many-bikers hebben eigenlijk ook niets te maken met het parcourtje in de Warande. Het gemeentebestuur is de organisator van de officiële opening van het MTB-parcours. De plaatselijke club (2many bikers) krijgen de eer om als eerste het parcours in te fietsen.
Dit Warandeparcours staat ook los van de zgn. Boskantse route(Mountainbikeroute van Wetteren). Die Boskantse route bestaat eigenlijk al een 5-tal jaar, maar door problemen met allerlei instanties (milieudiensten van randgemeenten, hogere overheid, ed...) kon die route niet naar behoren worden uitgewerkt.
Een regeling om te biken tijdens de openingsuren van het openluchtzwembad zal er waarschijnlijk nooit komen. Eigenlijk vind ik dat ook niet zo'n groot probleem. Het openluchzwembad is slechts 3 à 4 maand open. Dus nog minstens 8 maanden om te gaan mtb-en in de Warande.
Dit Warandeparcours staat ook los van de zgn. Boskantse route(Mountainbikeroute van Wetteren). Die Boskantse route bestaat eigenlijk al een 5-tal jaar, maar door problemen met allerlei instanties (milieudiensten van randgemeenten, hogere overheid, ed...) kon die route niet naar behoren worden uitgewerkt.
Een regeling om te biken tijdens de openingsuren van het openluchtzwembad zal er waarschijnlijk nooit komen. Eigenlijk vind ik dat ook niet zo'n groot probleem. Het openluchzwembad is slechts 3 à 4 maand open. Dus nog minstens 8 maanden om te gaan mtb-en in de Warande.
Hello, Twijfels bij mij althans.?????dat merk je wel aan de tekst welke ik eerder schreef. Nu jij kent mij niet en ik jou niet, dat is een feit. Ik wil hier ook niet in discutie treden daar dit out off topic gaat, maar blijkbaar zijn mijn kanalen afgesneden die mij zouden inlichten over het gebeuren van deze route. Kanalen die mij heel betrouwbaar waren. Mijn eerdere teksten vooral met het woord gebruik "ludiek" zijn bij enkele in het verkeerde keelgat geschoten, maar hiermee bedoelde ik eerder een oproep bij bikers voor de inhuldiging dit met iets kracht om er aanwezig te zijn. Ik besef dus maar heel goed welk voordeel er aan vast zit op een opening te zijn, men leert de route kennen en mochten in de toekomst de bepeiling of dergelijke onbreken kan men zich beter een weg banen door het bekent zijn van de eerder gereden route. Maar goed hiermee is dat recht gezet denk ik, meer bedoelde ik niet, meer zat er dus ook niet in. Ik hoop dat de route en zeker het techn parcour bijval zal genieten van bikers, want daar is het hem om te doen. Verder geen komtentaar.
Rudy VdE.
Rudy VdE.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ook eens gaan kijken in de warande:
Der is geen lint meer te vinden, enkel hier en daar nog een papierke tegen de boom, dus gewoon maar wat rondgereden.
Der zijn toch al een paar riski stukjes, zeker als ge het niet kent:
afdalingske aan de caravan, als ge aan de voorrem komt gaat ge over de kop, als ge niet aan de voorrem komt hangt ge in den draad.
De mannen die dat ingereden hebben zullen er geen problemen mee hebben maar het spoor samen met de rulle grond maken dat ge toch een paar keer moet oefenen alvorens er vlot af te komen.
Idem één van de afdalingskes naar de vijver, best pittig!
Ook hier en daar een ferm steil stukske vanuit stilstand.
Niet starten met racecassette.
De paletten in da beekske ????
Niet doen met minder dan een 2.0, anders zeker niet tussen de latten terechtkomen.
Daar zouden ze iets anders op moeten vinden.
Ook de bochtjes zijn net iets te kort om vlot rond te komen. De snelste manier is schouder tegen de bomen.
Ook het stort in de hoek moet opgeruimd worden.
Al bij al veel minder leuk dan het technisch strookje van Geraardsbergen, maar je krijgt andere moeilijkheden voorgeschoteld.
Leuk om en passant eens te doen. (En voor de plaatselijke jeugd een leuk cross parcours).
Der is geen lint meer te vinden, enkel hier en daar nog een papierke tegen de boom, dus gewoon maar wat rondgereden.
Der zijn toch al een paar riski stukjes, zeker als ge het niet kent:
afdalingske aan de caravan, als ge aan de voorrem komt gaat ge over de kop, als ge niet aan de voorrem komt hangt ge in den draad.
De mannen die dat ingereden hebben zullen er geen problemen mee hebben maar het spoor samen met de rulle grond maken dat ge toch een paar keer moet oefenen alvorens er vlot af te komen.
Idem één van de afdalingskes naar de vijver, best pittig!
Ook hier en daar een ferm steil stukske vanuit stilstand.
Niet starten met racecassette.
De paletten in da beekske ????
Niet doen met minder dan een 2.0, anders zeker niet tussen de latten terechtkomen.
Daar zouden ze iets anders op moeten vinden.
Ook de bochtjes zijn net iets te kort om vlot rond te komen. De snelste manier is schouder tegen de bomen.
Ook het stort in de hoek moet opgeruimd worden.
Al bij al veel minder leuk dan het technisch strookje van Geraardsbergen, maar je krijgt andere moeilijkheden voorgeschoteld.
Leuk om en passant eens te doen. (En voor de plaatselijke jeugd een leuk cross parcours).
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Inhuldiging is gewoon een soort officiële gebeurtenis, want zoals ik eerder postte kan je dit parcours al sedert maart rijden.
Ik heb er gisteren nog eens gereden en het valt mij op dat de afdalingen naar de vijver al serieus uitgesleten zijn. Bij de tweede afdaling moet je er goed op letten niet tegen de afgezaagde stronkjes te rijden, wat niet zo simpel is doordat je een bocht moet nemen.
Voor het overige ligt het parcours er beter bij dan verwacht, niet teveel los zand want ik ben overal opgeraakt.
Moeilijk of niet, nothing's impossible
en ja het is een traag parcours, want vooral de lussen aan de niet-vijverkant moet je behoedzaam nemen (bochtjes liggen verkeerd).
@ Beethoven, ik begrijp niet goed waar je je druk in maakt.
Ik heb er gisteren nog eens gereden en het valt mij op dat de afdalingen naar de vijver al serieus uitgesleten zijn. Bij de tweede afdaling moet je er goed op letten niet tegen de afgezaagde stronkjes te rijden, wat niet zo simpel is doordat je een bocht moet nemen.
Voor het overige ligt het parcours er beter bij dan verwacht, niet teveel los zand want ik ben overal opgeraakt.
Moeilijk of niet, nothing's impossible
@ Beethoven, ik begrijp niet goed waar je je druk in maakt.
Ik maak mij om niets druk, wat ik ook een beetje wilde promoten mag men gerust zonder mij doen. Als men woorden kwalijk neemt is dat hun mening, ten andere als men alle kanalen afsnijd kan ik dus onmogelijk inlichtingen verkrijgen. Mijn punt was, als men een route inrijd met 5 man, is dit eigenlijk lullig. Maar die 5 man zijn toch op de hoogte hoe de route loopt. Als men daarna borden weg neemt moet het van die 5 man komen????? Nu met die ploeg bikers aan te spreken loopt men ook niet verder, want als die verhinderd zijn, wie moet men dan aanspreken?????Nu ja, men heeft voor zulke zaken geopteerd en dat respekteer ik helemaal, maar ik deel die mening niet. Ik wil instaan voor de mountainbike sport. Let op niets verhinderd dat mijn Gentse makkers niet aanwezig mogen zijn integendeel, maar mij ziet men niet te Wetteren voor die inrijding, men zag mij ook niet op hun TT. Ik heb het over de boskantroute, niet over dat techn parcour. Ik schreef naar de gemeente Wetteren ook wanneer het officieel open ging tot hier toe geen antwoord. Klasse noem ik dat toch, en dan die berichtgeving via mijn inlichtings kanaal. Heel subtiele vaststelling dan. Dus laat beethoven niet meer vernoemt worden want telkens moet ik dan reageren, en dit doe ik liever niet.Hoiet is mijn standpunt duidelijk genoeg denk ik. Laat het mij dan ook heel duidelijk zijn ik deel het idee niet dat men mensen uitsluit. Ik heb ook niets tegen bikers van of rond die gemeente. lees zeker eens alle berichten van mij hier eerder geplaatst en zeker het bericht van Tenedenaar. Mijne € is gevallen en die weegt zwaarder dan mijne frank dat scheelt 43.41 op het moment mits de 1fr. aftrok. Snap je. Rudy VdE.
- Merlin
- Mountainbiker
[quote="beethoven"]Beste, Als het van 2 many bikers gaat moeten komen, die organiseren een TT en gebruiken zo dat tech.parcour te Wetteren in hun toertocht echter zonder na te gaan want die dag was er een viserswedstrijd gepland zie 12/9 . ... Veel schot van 2 many bikers zal men dus niet mogen verwachten maar kom, ... [quote]
Sorry Beethoven, maar ik vind het ongepast om zo over mensen te praten die een oerdegelijke TT in elkaar gestoken hebben...
[quote="beethoven"]Eigenlijk reken ik zelf nog op een regeling als het openlucht zwembad terug open gaat, anders zal het parcour ook moeten aangepast worden. [quote]
Een redgelijk tijdens de zomer wanneer het zwembad open is??? Ik denk dat we dit best uit ons hoofd zetten. Tijdens de zomer is en blijft de warade vooral een zwembad. Wanneer wij daar dan nog met onzen bike gaan doorsjeezen
... dat vraagt om ongelukken
Sorry Beethoven, maar ik vind het ongepast om zo over mensen te praten die een oerdegelijke TT in elkaar gestoken hebben...
[quote="beethoven"]Eigenlijk reken ik zelf nog op een regeling als het openlucht zwembad terug open gaat, anders zal het parcour ook moeten aangepast worden. [quote]
Een redgelijk tijdens de zomer wanneer het zwembad open is??? Ik denk dat we dit best uit ons hoofd zetten. Tijdens de zomer is en blijft de warade vooral een zwembad. Wanneer wij daar dan nog met onzen bike gaan doorsjeezen