heeft MTB een toekomst ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

En zoveel bomen omkappen als ge maar wilt .... Wij moeten al bijna een kapvergunning vragen als we een stuk onkruid uit onze gazon willen trekken. Ach ach, morgen hebben we toch het wereldrekord regeringsvorming :lol: :lol:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Je moet het positief bekijken, het wordt allemaal wat avontuurlijker.
Wat is er spannender dan een verbodsbordje te passeren en in het bos te gaan mtb'en met een boswachter die je op de hielen zit :wink: .
provo
Mountainbiker

Post by provo »

In plaats van te mekkeren kunnen we er beter eens over nadenken waarom die wandelaars altijd aan het langste eind trekken.

Bestaat er geen organisatie / vereniging die de standpunten van de mountainbikers kan vertegenwoordigen?
Telkens als ze zo een stuk bos afsluiten voor MTB'ers zouden we op de toertochten petities tegen de afsluitingen moeten laten tekenen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

provo wrote: In plaats van te mekkeren kunnen we er beter eens over nadenken waarom die wandelaars altijd aan het langste eind trekken.
Omdat de wandelaars gezien worden als de minst storende elementen in de bossen.

provo wrote:Bestaat er geen organisatie / vereniging die de standpunten van de mountainbikers kan vertegenwoordigen?
Daar heb je niets aan.
Niet om terug te vallen op de gemotoriseerde hobby's, maar als je ziet hoeveel petities en actiecomités daar al voor opgericht zijn... het helpt gene z*k.

Ik blijf erbij, toch zeker voor Vlaanderen, al die georganiseerde toertochten waar massa's volk op af komt zijn een doorn in het oog van de natuurliefhebbers.
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Toen ik nog kind was hoorde je dagelijks motocrossers bezig bij ons achter in het bos. (is nu park hoge kempen geworden) Die mannen maakten echt wel veel lawaai, maar dat hoorde bij het leven.
Wat mij toen al meer verontruste was dat dagelijkse gebagger in grind- en zandgroeves. Dat maakte veel meer lawaai. En dat was dan nog het minste. Bossen ter grote van 100 den voetbalvelden zijn zo verdwenen, inclusief fauna. Ze kwamen op een gegeven moment tot aan de omheining van het kerkhof, wat zeker illegaal was. Die mannen moesten stoppen (sibelco)met baggeren in 2000, bij wet. Door omkoping van plaatselijke politici gaan ze op sommige plaatsen ook nu nog gewoon door. ( er is zelfs sprake geweest van illegaal afval dumpen in die putten. Aan de terrils durfden ze na de opening van het park hoge kempen, nog bordjes plaatsen met daarop "Dit natuurschoon kwam mede tot stand door sibelco." Nu mag je in dat park op vele plaatsen ook niet meer mtb'n. Het heeft allemaal te maken met geld en politieke macht. Breek me de bek niet open. :evil:
Den Deze
Mountainbiker

Post by Den Deze »

Ze kunnen eigenlijk zagen op alles en iedereen dat in een bos komt.
Ge hebt mensen die er met hun hond gaan wandelen, die schijten daar ook alles onder; ge hebt de lopers die daar soms met 10+ man liggen rond te huppelen, en ga zo maar door.
Als ik hier in de regio aan het fietsen ben dan gaat iedereen mooi uit de weg voor anderen. Zeg eens vriendelijk goeiendag en ge krijgt er ene terug.

Zo kunnen ze ook gaan zagen over de wielrenners op de baan.
Met hun 'peleton' de weg inpalmen en hier en daar eens wat verkeerslichten negeren.

Binnenkort moeten we gewoon stoppen met ademen omdat een of andere idioot het irritant vindt ofzo #-o
bidonhouder1
Mountainbiker

Post by bidonhouder1 »

kawa wrote:
provo wrote: In plaats van te mekkeren kunnen we er beter eens over nadenken waarom die wandelaars altijd aan het langste eind trekken.
Omdat de wandelaars gezien worden als de minst storende elementen in de bossen.

[-X Als fervent mountainbiker/wandelaar (voormiddag:mtb, namiddag:wandelen :lol: ) kan ik U beamen dat dit ook niet meer waar is. Al enkele malen de laatste tijd mij als wandelaar in "ecologisch waardevol gebied" zéér onwelkom gevoeld en hierop ook gewezen geweest. Blijkbaar voldoen wij niet aan het stereotiepe beeld van een "groene natuur-jongen". Persoonlijk vond ik 1 van de voordelen van mtb de natuurbeleving, alhoewel ik als wandelaar meer kan genieten van de rust. Heb al overwogen om te gaan wandelen en fietsen met men geitenwollensokken en télélens,....van stereotypen gesproken. #-o
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Wat wel positief is aan deze hele zaak is dat meer en meer mensen het bos gaan apprecieren.
Als ik zo'n 20 jaar geleden ging mountainbiken, (Ja ik was de eerste in België! 8) ) zag je tijdens de hele rit niemand in het bos. Behalve soms wat verdwaalde motorcrossers. Niemand had interesse in heel dat bos. Soms ook wat houtsprokkelaars of verdwaalde bospoepers. :drunk:
Nu moet je al goed uitzien of je niemand omver rijdt.

HE, IK WAS WEL DE EERSTE!!!!! DAT HELE BOS IS DUS WEL VAN MIJ HE!!!! UIT DE WEG DUS AMBETANTERIKKEN!!!!

:oops: :oops:

Nu ja hopelijk draagt het op termijn bij tot nieuwe groenaanplantingen, ook voor recreatie.
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

Ik ben zowat de braafste en meest verdraagzame mens ter wereld, en nu neem ik mij simpelweg voor om elk verbodsbordje, of elk natuurpuntbordje tout court dat ik tegen kom in het bos af te breken. Ik heb mij al vele jaren steendood geërgerd aan de groen mannen, mails gestuurd, telefoons gedaan,... en genoeg is genoeg. Ik ben het beu. Kotsbeu. En genen éne die mij nu nog van gedachte kan doen veranderen. Den hamer en de zaag gaan mee in de camelbag. Basta. Punt aan de lijn. Rebellie! Ik roep het ACBF tot leven: Het Anti-Caoutchouce-Bottendragendegeitewollesokke-Front!
Mickey Mouse
Mountainbiker

Post by Mickey Mouse »

iddi wrote:Ik roep het ACBF tot leven: Het Anti-Caoutchouce-Bottendragendegeitewollesokke-Front!
=D>
Post Reply