Bij extreem modderige toestanden heb ik al eens last van chainsuck. Ik heb hierdoor al wat lakschade op mijn frame. Wat kan ik doen om dit te voorkomen? Het is wel zo dat er maar enkele milimeter ruimte is tussen mijn tandwielblad en liggende achtervork van mijn frame.
Ik heb al met tape geprobeerd maar de ketting snijd hier gewoon door.
Heb ook al geprobeerd met colsonbandjes (tie-wraps) maar zelfs deze zijn te dik. Ideaal zou een soort tape zijn waar je niet met een mes doorkan. Weet iemand of zoiets bestaat?
Hoe frame beschermen tegen chainsuck?
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Samuel
- Mountainbiker
Frame beschermen kan door bvb lizard skin chainguard te installeren. Beschermen is 1 ding. Voorkomen is beter.
Had vroeger ook altijd last van chainsuck in de modder. Toen had ik de originele xt tandwielen liggen. Nadat ze vervangen zijn door ta specialties tandwielen, nooit nog problemen gehad. Een absolute aanrader.
Had vroeger ook altijd last van chainsuck in de modder. Toen had ik de originele xt tandwielen liggen. Nadat ze vervangen zijn door ta specialties tandwielen, nooit nog problemen gehad. Een absolute aanrader.
- prideandglory1891
- Mountainbiker