Van een andere kant, is het wel een ravage dat achtergelaten wordt. Gisteren nog ben ik op de terril in As eventjes gaan baggeren, mens toch..er zijn tientalen reeds "aangelegde" sporen, en telkens opnieuw wordt een tiental meters links of rechts weer een nieuw "aangelegd". En ze komen soms van ver om hier alles kapot te maken, uit Duitsland (de grens is niet ver en Nederland ook niet). Dat is een van de problemen. Eerst de enduro aanpakken, dan de MTB's...alleen de menners en ruiters en de nordic walkings mogen een van deze nog hier in de bossen rond tafelen
Ik meen te denken dat hier en daar MTB club vragende partij zijn om vaste en zinvolle parcours te mogen aanleggen, er zijn zoveel bossen hier in de buurt en wat hebben we ? De Maasvallei tegen betaling
Ik heb ooit bij de Hoge Kempen gemaild ivh, maar men zegt: er is op dit ogenblik geen geld van de BLOSO om dit te kunnen doen, eerst de ruiters en menners paden aanleggen en dan jullie...ondertussen zie ik alleen dit: route 81, route 94 enz voor ruiters en blauwe en groene en rooie pijlen voor wandelroute, en palen met Verboden voor MTB.
Wat doet ge daaraan ??? De boswachter van hier in de buurt besef dit ook zunne, er zijn lobby's in de weg die dit belemmeren, namelijk iedereen "wat" te geven.