Als je veel lekkere trackjes wil rijden zal je voor de 50 moeten kiezen denk ik. Niet twijfelen onderweg dus. Meteen gaan voor de volle banaan!
Te meer omdat het perfect MTB-weertje gaat worden...
Zo 20/02/2011 Opoeteren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- glimburger
- Mountainbiker
-
leikepej
- Mountainbiker
Hallo biketastic, een keuze voor de 50 km . moet je al maken na 11 km.
Volg je deze afstand niet dan kan je na 18 km. kiezen voor 26 km en na 21 km voor 32 km. Anders rijdt je de 40 km.
Nog een tip , als je de 50 km volgt en (als je nadien wil inkorten) je gaat later op splitsing naar 26 km dan heb 36 km gereden - idem voor 32 km dan heb je 42 km.
Hopelijk is het duidelijk voor je ander lees ik het wel.
Leon
Volg je deze afstand niet dan kan je na 18 km. kiezen voor 26 km en na 21 km voor 32 km. Anders rijdt je de 40 km.
Nog een tip , als je de 50 km volgt en (als je nadien wil inkorten) je gaat later op splitsing naar 26 km dan heb 36 km gereden - idem voor 32 km dan heb je 42 km.
Leon
- patje !!!!
- Mountainbiker
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Eigenaardig hoe sommigen de regels mogen/kunnen omzeilen ivm de pijlen aanbrengen. Vorig jaar oktober dacht ik, zei de vrouw: " éh, is er een TT hier in de buurt ?"...ik keek op het kalender en noppe, geen TT. En toch had ze gelijk. Aan de buurthuis in Niel stonden al pijlen .... 1 week van tevoren, en een week na de TT waren de pijlen nog altijd op dezelfde plaats, dus 15 dagen. Het was de BLOSO die dit georganiseerd hadden (mogen ze meer dan de doorsnee fietsclub ?)...in dit land kan natuurlijk alles. Het was een TT AS denk ik, en ze gingen via de speelbos en de Finse piste door richting terril enz...je ziet maar, regels in overvloed behalve voor sommigen.leikepej wrote:Beste Endorfin de pijlkes worden pas daags voor de tocht geplaatst omdat dit verboden is en ook onmiddellijk na de tocht verwijderd moeten worden. Als je een ritje wil doen doe er dan zeker Opitter bij (net boven het voetbalplein) daar kan je genieten van wat de "Glimburger" heeft gepresteerd.
Leon.
- biketastic
- Mountainbiker
Post by biketastic »
Om nie moeilijk te doen. Maar toch een beetje. Als ge voor de 50 kiest hoelang fiets je dan weer voor je aan de 26 splitsing of de 32 splitsing komt?leikepej wrote:Hallo biketastic, een keuze voor de 50 km . moet je al maken na 11 km.
Leon
Soit, de bedoeling is dat we waarschijnlijk met 3 zijn, waarvan er 1 perse de 50 zal willen doen en 1 (ikzelf) wel wil maar nie weet of het lukt en 1 vermoedelijk eerder voor de 32 wil gaan. (en als we aandringen wel 40 of 42 gedaan krijgt
Hierbij gaan we vanuit maasmechelen komen dus dat is nog eens 24Km derbij (heen en terug). We willen eigenlijk zo lang mogelijk samen fietsen en de keuzes dus zolang mogelijk uitstellen.
Collegialiteit nog steeds boven prestaties. Daarom zoek ik alle details en mogelijkheden uit.
Ik heb deze gereden.Vos in de bossen wrote:Eigenaardig hoe sommigen de regels mogen/kunnen omzeilen ivm de pijlen aanbrengen. Vorig jaar oktober dacht ik, zei de vrouw: " éh, is er een TT hier in de buurt ?"...ik keek op het kalender en noppe, geen TT. En toch had ze gelijk. Aan de buurthuis in Niel stonden al pijlen .... 1 week van tevoren, en een week na de TT waren de pijlen nog altijd op dezelfde plaats, dus 15 dagen. Het was de BLOSO die dit georganiseerd hadden (mogen ze meer dan de doorsnee fietsclub ?)...in dit land kan natuurlijk alles. Het was een TT AS denk ik, en ze gingen via de speelbos en de Finse piste door richting terril enz...je ziet maar, regels in overvloed behalve voor sommigen.leikepej wrote:Beste Endorfin de pijlkes worden pas daags voor de tocht geplaatst omdat dit verboden is en ook onmiddellijk na de tocht verwijderd moeten worden. Als je een ritje wil doen doe er dan zeker Opitter bij (net boven het voetbalplein) daar kan je genieten van wat de "Glimburger" heeft gepresteerd.
Leon.
Dat was een TT van Zutendaal. Een soort happening met nog andere evenementen op die dag om het nationaal park te promoten denk ik.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... =zutendaal
Grtz
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Te voet lijkt alles zwaarder dan op het tweewielig ros. Ik kan helaas niet alles begaf maken...
maar ben er wel van overtuigd dat de rijders de paadjes wel zullen appreciëren.
Daarenboven kunnen ze tijdens hun doortocht van de regio meteen ook zien wat er in de buurt nog te rijden is. Low profile weliswaar...
MTB-en is ook beetje schakelen en vooruitkijken om je krachten te doseren. Toch?
Als ik zelf niet kan meerijden ga ik me misschien eens even met het fototoestel in de trackjes leggen kwestie van wat beelden bij het topic te krijgen..
Daarenboven kunnen ze tijdens hun doortocht van de regio meteen ook zien wat er in de buurt nog te rijden is. Low profile weliswaar...
MTB-en is ook beetje schakelen en vooruitkijken om je krachten te doseren. Toch?
Als ik zelf niet kan meerijden ga ik me misschien eens even met het fototoestel in de trackjes leggen kwestie van wat beelden bij het topic te krijgen..