Heb mijn blokjes al eens opgestuurd met een fijne korrel.
Verlies in remkracht valt soms te verhelpen met een ontluchting en controle op lekken in het hydraulisch systeem (leidingen/fittings)
schijfremmen piepen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Denk niet dat er een probleem is met de remleiding, de remmen grijpen direct en stevig aan, je kan echt hard knijpen zonder dat de hendel tot tegen het stuur gaat (verre van zelfs) maar ik slaag er zelfs niet in om het achterwiel te blokkeren !Stimorol wrote:Heb mijn blokjes al eens opgestuurd met een fijne korrel.
Verlies in remkracht valt soms te verhelpen met een ontluchting en controle op lekken in het hydraulisch systeem (leidingen/fittings)
Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Nu nieuwe remblokjes gestoken en hopen dat het niet terugkomt. Het lag echt 2 keer puur aan de blokjes, maar ik weet niet wat eraan scheelt. Als je een definitieve oplossing vindt, laat het me dan weten aub.Cannonneke wrote:Denk niet dat er een probleem is met de remleiding, de remmen grijpen direct en stevig aan, je kan echt hard knijpen zonder dat de hendel tot tegen het stuur gaat (verre van zelfs) maar ik slaag er zelfs niet in om het achterwiel te blokkeren !Stimorol wrote:Heb mijn blokjes al eens opgestuurd met een fijne korrel.
Heeft er iemand al is zijn schijven gemeten kwa dikte bij mij was dit het probleem van het piepen , ik had eerst nieuwe blokjes gestoken maar bleef piepen zelfs na ze te hebben ingereden, nu heb ik er nieuwe schijven in want de voorste zat op 1.55mm en de achterste op 1.60mm en een nieuwe is ongeveer 2mm dik, het was vooral de voorste die piepte als hel, ik rijd altijd met metalen blokjes xtr die gaan super lang mee in de modder
- MaC'Red
- Mountainbiker
Ik heb net hetzelfde voor, mijn schijven van formula ( de originele ) blijken net een fractie dikker te zijn dan de centerlock schijven van shimano.spaver wrote:Heeft er iemand al is zijn schijven gemeten kwa dikte bij mij was dit het probleem van het piepen , ik had eerst nieuwe blokjes gestoken maar bleef piepen zelfs na ze te hebben ingereden, nu heb ik er nieuwe schijven in want de voorste zat op 1.55mm en de achterste op 1.60mm en een nieuwe is ongeveer 2mm dik, het was vooral de voorste die piepte als hel, ik rijd altijd met metalen blokjes xtr die gaan super lang mee in de modder
MaC'Red