hoe trainen met die vriesweer??

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

Voor de koude voeten: vershoudfolie van Aldi (goedkoop) rond schoen tot aan de enkel draaien, inpakken. Dan onderkant uitsnijden voor uw plaatjes. Botjes eroven en klaar. Droog & +/- warm.
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

[quote="max003"][quote]Fietsen is toch koud bij dit weer, vooral aan handen en voeten, maar daar zijn oplossingen voor.
Bij vriesweer heb ik veel last met mijn drinkbussen, ik voel dat ik op lange tochten drank nodig heb, maar de dop van mijn drinkbus vriest toe, en de drank zit vol ijsschilfers. (Sportdrank on the rocks). Alleen heb ik op dat moment daar totaal geen zin in.
Wat doen jullie om drinkbare drank te hebben? Jagermeister? [/quote]

Bidon onder mijn thermovest in de achterzak steken. Lukt bij mij ;-)
Aangezien het toch winter is hebt ge tijd genoeg op een rustige duurtraining om uw bidon uit te halen[/quote]

De oranje AA drink bevriest ook zo goed als niet. Vorig jaar tijdens de nightride in Stabroek in drinkebus gekapt en niet bevroren op het einde van de rit en het was toen toch een dikke -9°C. Wel wat ijsklontertjes, maar nog perfect drinkbaar.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

yep

http://www.guardian.co.uk/environment/b ... -pleasures
It's not for everyone, of course, but few things can beat a crisp, frosty expedition through the countryside on a mountain bike. Apart from the odd hardy Labrador and their owner, at times even over-populated home counties commuter-belt countryside can feel like the wilderness.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

wel altijd een helm dragen, ben vorig weekend met een 'snelheid' van 7 km per uur op een stukje asfalt keihard onderuit gegaan (plots wielen van onder mij weggeslagen) en met de zijkant van mijn hoofd tegen de grond gebonkt als een hamer op een aambeeld
roger
Mountainbiker

Post by roger »

In de winterperiode moet je zien dat je een alternatieve sport hebt dat zo dicht mogelijk bij het fietsen ligt en dat is schaatsen of langlaufen.
Volgend week-end ga ik in Friesland wat schaatskilometers maken je weet maar nooit dat de elfstedentocht door gaat.

Hier de route die ik ga proberen voor zover het kan, maar dat zien we wel terplaatse.

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... urce=embed
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

cyclon wrote:nog een truukje: een kabeltje dat aansluit op de ipod voorzien van een verbindingstuk dat een bocht maakt van 90 graden (versus zonder zo'n hoek), zodoende kun je zelfs met dikke handschoenen aan al de banaliteiten wegfilteren die de ambtenaren van onze 'openbare' (lees: super commerciële) radio-omroepen (studio reclame aka studio brussel) om de pakweg 15 minuten de ether ingooien, door het kabeltje bijna helemaal uit de ipod te trekken (spelletjes, reclame voor concerten, gevolgd door reclame voor tv programma's, wat muziek, 15 minuten later gevolgd door reclame van bedrijven, verkeersinformatie, nieuws, gelul, een spelletje, dan weer een kwartier muziek, weer reclame, enz.)

komt eigenlijk nog goed uit ook, want te lang onafgebroken de ipod beluisteren is niet goed voor de oortjes
slim truukje: kabeltje is al kapot =D>
nieuw kabeltje gekocht, na lang overwegen een gekozen met volumeregeling, kwestie van zo die pokkereclame uit te filteren

blijkt nu dat het schuifknopje niet tot volume zero gaat ](*,) ](*,) ](*,)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

op de fiets is er bij het laagste volume niks verstaanbaars te horen van dingen die ik niet wil horen, probleem was, gisteren, dat ik voortdurend dingen moest wegfilteren: meer non-muziek dan muziek, dan maar terug op jukebox functie gezet

non-muziek is: reclame voor stubru, reclame voor stubru evenementen, reclame voor vrt programma's, gewone reclame, en ander oninteressant tot ronduit irriterend gezever (waarmee ik niet wil zeggen dat alle gepraat op de radio irriterend gezever is)

mochten alle openbare radio's de helft van de tijd non-stop muziek uitzenden, ze zouden geen reclame meer nodig hebben

bjina iedereen tevreden, denk ik, uitgenomen de radio zelf: ook een openbare instelling bestaat in de eerste plaats voor zichzelf en heeft de neiging goed voor zichzelf te zorgen, vandaar de monsterachtige 'regelitis' Vlaamse administratie, waarvan ook stubru een onderdeel vormt
Post Reply