schijfremmen piepen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Stimorol
Mountainbiker

Post by Stimorol »

Heb mijn blokjes al eens opgestuurd met een fijne korrel.

Verlies in remkracht valt soms te verhelpen met een ontluchting en controle op lekken in het hydraulisch systeem (leidingen/fittings)
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Stimorol wrote:Heb mijn blokjes al eens opgestuurd met een fijne korrel.

Verlies in remkracht valt soms te verhelpen met een ontluchting en controle op lekken in het hydraulisch systeem (leidingen/fittings)
Denk niet dat er een probleem is met de remleiding, de remmen grijpen direct en stevig aan, je kan echt hard knijpen zonder dat de hendel tot tegen het stuur gaat (verre van zelfs) maar ik slaag er zelfs niet in om het achterwiel te blokkeren !
Magnum_
Mountainbiker

Post by Magnum_ »

Schijven eens "wassen" met een ontvetter, kan zijn da da helpt :)
Gromit
Mountainbiker

Post by Gromit »

Cannonneke wrote:
Stimorol wrote:Heb mijn blokjes al eens opgestuurd met een fijne korrel.

Denk niet dat er een probleem is met de remleiding, de remmen grijpen direct en stevig aan, je kan echt hard knijpen zonder dat de hendel tot tegen het stuur gaat (verre van zelfs) maar ik slaag er zelfs niet in om het achterwiel te blokkeren !
Ik heb hetzelfde probleem (gehad). Nu nieuwe remblokjes gestoken en hopen dat het niet terugkomt. Het lag echt 2 keer puur aan de blokjes, maar ik weet niet wat eraan scheelt. Als je een definitieve oplossing vindt, laat het me dan weten aub.
TITTYMAN
Mountainbiker

Post by TITTYMAN »

Na afspuiten na een baggertocht, spuiten jullie dan nog één of ander product op de remschijven of gewoon laten drogen na het afstomen met hoge druk en de schijven lichtjes afkuisen met een voddeke met ontvetter ?
draf86
Mountainbiker

Post by draf86 »

Kunt ze inspuiten met product: 'cordo' schijfremreiniger. Dat verwijdert olieresten/ vetresten en zorgt ervoor dat de schijven minder gaan piepen.

Mvgr
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Ik gebruik "brake cleaner" omdat ik dat liggen heb.
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

Heeft er iemand al is zijn schijven gemeten kwa dikte bij mij was dit het probleem van het piepen , ik had eerst nieuwe blokjes gestoken maar bleef piepen zelfs na ze te hebben ingereden, nu heb ik er nieuwe schijven in want de voorste zat op 1.55mm en de achterste op 1.60mm en een nieuwe is ongeveer 2mm dik, het was vooral de voorste die piepte als hel, ik rijd altijd met metalen blokjes xtr die gaan super lang mee in de modder
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

spaver wrote:Heeft er iemand al is zijn schijven gemeten kwa dikte bij mij was dit het probleem van het piepen , ik had eerst nieuwe blokjes gestoken maar bleef piepen zelfs na ze te hebben ingereden, nu heb ik er nieuwe schijven in want de voorste zat op 1.55mm en de achterste op 1.60mm en een nieuwe is ongeveer 2mm dik, het was vooral de voorste die piepte als hel, ik rijd altijd met metalen blokjes xtr die gaan super lang mee in de modder
Ik heb net hetzelfde voor, mijn schijven van formula ( de originele ) blijken net een fractie dikker te zijn dan de centerlock schijven van shimano.

MaC'Red 8)
kawaboy76
Mountainbiker

Post by kawaboy76 »

ik heb pas volledige nieuwe schijven steken ( centerlocks van shimano) maar heb deze wel niet gemeten qua dikte. de blokjes zijn metalen van bbb.
je kunt deze behandelen met zuivere teflonspray maar na een wasbeurt dan piepen deze weer.
Post Reply