sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

ik heb afgelopen zondag de eerste keer een sandman gezien op de TT in kalmthout. man da's echt een mooi stuk! is nog extremer als je het in het echt kunt bewonderen.
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

pocoloco wrote:Cool hé, ik ben zo fier als een gieter :drunk:
Terecht ! Knap gedaan en een dikke proficiat ... Image
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

flaming_jakke wrote:
+1 =D>
RUSOR
Mountainbiker

Post by RUSOR »

hondahornet wrote:
flaming_jakke wrote:
+1 =D>
+2

In Kalmthout nog even met de Sandmanbiker gesproken toen we die onderweg tegenkwamen. Het is inderdaad een ongelofelijke mega verschijning tussen de andere "fietskes"

Succes met de zaken en hier zijn we aan sparen want overtuigd

GRTS rusor
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

@ koen

en waarom was die Sandman niet compatibel met de Rohloff?
was dat nu met de inbouwbreedte van de as?

Streets
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Klopt, een Rohloff is "maar" 135mm breed en dat is niet genoeg om de ketting naast de band te krijgen. Ik kreeg telkens een njet op de vraag of ze geen bredere versie willen maken - zelfs niet in serieuze aantallen.

Op Friedrichshafen ben ik persoonlijk met hen gaan babbelen in sjiek kostuum, maar dat had niet het beoogde resultaat :-D: direct "nein". Gevolgd door een uitleg dat de as een integraal deel uitmaakt van het schakelsysteem en dat ze die niet kunnen verlengen. Wat dat te maken heeft met een verlenging van de buitenkant... beats me. Maar ze zullen het wel beter weten, 't is hun product.

Dan maar verder gaan kijken en er zijn een paar heel interessante alternatieven in ontwikkeling: de "boite" in de trapas ipv in de achternaaf.
Op zich een véél betere plaats, vlakbij het zwaartepunt en het stelt je in staat om met een klein kamwiel te rijden = grondspeling serieus de hoogte in. Helaas zijn de systemen die nu al op de markt zijn voor downhill gebruik met te weinig versnellingen, het is wachten op een meer XC georiënteerd model.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

@ Pocolo, Heb je al hier al eens naar gekeken:

http://www.schlumpf.ch/hp/schlumpf/antriebe_engl.htm
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Ja hoor, maar dat is net zoals de Hammerschmidt maar met twee overbrengverhoudingen. Je hebt dus nog altijd een achterderailleur en cassette nodig. Het "schakelsysteem" is hier ook nogal ongelukkig uitgevoerd: je moet met je hiel tegen de as shotten om te schakelen (het is afkomstig van unicycle toepassingen). Ik zie mezelf dat nog niet direct doen op een mtb...

Dit hier is het meest veelbelovend, een soort Rohloff maar dan bedoeld voor inbouw waar het logischerwijs zou moeten:
http://www.g-boxx.com/e-g-boxx2.html

Spijtig genoeg nog geen lichtere XC versie van met meer versnellingen. Nu nog te zwaar en te weinig gears. Anders had ik al lang een frame daarrond getekend.
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

en deze

18 versnellingen met een ratio van > 600%

http://www.pinion.eu/en/index.html
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Dat is dus hetgene dat ik het nauwste in het oog aan 't houden ben :-D.

Knap systeem hé ?
Post Reply