Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

-JP- wrote:hmmm ook weer juist. ik ga ze toch maar eens proberen dan.
(als die protection versie leverbaar is)

Weet er iemand of de rolweerstand meevalt op straat als achterband? Ik heb gn koersfiets en gebruik de mtb ook als wegtraining. (momenteel met RK achteraan)
ik zou als ik jou was, gewoon de RK achter laten liggen.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ik dacht dat de race versie speciaal gemaakt was om tubeless te rijden. (tubeless ready). Blijkbaar niet als ik de commentaar hier zo lees. Dacht
na mijn Geax barro's TNT de Xking is te proberen maar nu ben ik serieus aan het twijfelen.
Last edited by The Doctor 46 on Wed 09 Feb 2011 21:55, edited 1 time in total.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

The Doctor 46 wrote:Ik dacht dat de race versie speciaal gemaakt was om tubeless te rijden. (tubeless ready). Blijkbaar niet als ik de commentaar is zo lees. Dacht
na mijn Geax barro's TNT de Xking is te proberen maar nu ben ik serieus aan het twijfelen.
Dat had ik ook begrepen. Nog wat opzoekwerk gedaan en blijkbaar geeft vooral Notubes problemen. Dienen Nozisch besteld en hopelijk lukt het daar wel me. zal hier wel iets laten weten.
Winno
Mountainbiker

Post by Winno »

Rij al sinds November met de X-king 2.4 zowel voor- als achteraan met Nozisch en werkt perfect! Rij voor met 1.8 bar en achteraan met 1.9 bar en is voor mij perfect qua grip en rolweerstand.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Opgelet, 2 "identieke" banden zijn niet per se identiek: soms gaat de ene met NoTubes toe zonder enige moeite en die "identische" 2e band met hééél veel moeite.

Gewichten in banden = hoeveelheid rubber kunnen serieus verschillen. 'k Heb zo al gehoord van Furius Fred tussen 280 en 340 g (voor identiek dezelfde band!). Zelf heb ik ook 2 Conti's Race King 2.2 Protection. De ene geeft +- 580-590 g aan, de andere weegt +-550g. Nochtans identieke banden. Neem evt iets meer vloeistof en leg de band plat op een emmer. Doe zeepsop op de flanken en je zult zien waar er nog problemen zijn. Als je een band echt niet toekrijgt met NoTubes, neem dan beter een andere band, want NoTubes biedt nog steeds de beste zekerheid tegen lekrijden (blijft 't langste vloeibaar).

Als je een flank niet/ nauwelijks luchtdicht krijgt met NoTubes, wat zou er dan gebeuren als je met die band lang een steen rijdt/schuurt?? (idd: pffff plat).

Gewoon kleine opmerking.

Gr,

Ken

PS: weeg jullie banden maar eens na, soms verbazend, het verschil in gewicht
Aardbei
Mountainbiker

Post by Aardbei »

Bulkie wrote:Gewichten in banden = hoeveelheid rubber kunnen serieus verschillen. 'k Heb zo al gehoord van Furius Fred tussen 280 en 340 g (voor identiek dezelfde band!).
Grootste variaties in gewicht lijken idd bij Schwalbe voor te komen
Bulkie wrote:Als je een band niet toekrijgt met NoTubes, neem dan beter een andere band
Of een andere vloeistof ... ?
Bulkie wrote:NoTubes biedt nog steeds de beste zekerheid tegen lekrijden (blijft 't langste vloeibaar).
Zei de man wien's team (Las-Ravx)gesponsord is door NoTubes (Sabma) :wink: Als't niet snel en goed afdicht, mag het nog zo lang vloeibaar blijven als het wil ... Rijden jullie trouwens met de 'gewone' formule of de niet in de handel verkrijgbare NoTubes 'Racing Formula' (wat in feite boerenbedrog is voor de consument : die denkt nl dat hij identiek hetzelfde produkt krijgt als de prof's en hierdoor onnodige risico's loopt).

ps : zit de vertegenwoordiger van Sabma trouwens niet in het bestuur van jullie team?
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Aardbei wrote:
Bulkie wrote:Gewichten in banden = hoeveelheid rubber kunnen serieus verschillen. 'k Heb zo al gehoord van Furius Fred tussen 280 en 340 g (voor identiek dezelfde band!).
Grootste variaties in gewicht lijken idd bij Schwalbe voor te komen
Bulkie wrote:Als je een band niet toekrijgt met NoTubes, neem dan beter een andere band
Of een andere vloeistof ... ?
Bulkie wrote:NoTubes biedt nog steeds de beste zekerheid tegen lekrijden (blijft 't langste vloeibaar).
Zei de man wien's team (Las-Ravx)gesponsord is door NoTubes (Sabma) :wink:

ps : zit de vertegenwoordiger van Sabma trouwens niet in het bestuur van jullie team?
Hallo Aardbei,

Dat ben ikzelf, sinds eind 2007. Doch ik rij al veel langer, sinds +- mei juni 2004 met NoTubes. Ik heb ook andere anti-lek producten gebruikt zoals Eclipse, Geax, DT ea. Sommige (bv Hutchinson) heb ik niet gebruik omdat Notubes gebruikers mij 't verschil uitlegden, dan moet dat toch niet meer getest worden? Allemaal die anti-lek vloeistoffen zijn heel goed gerief, en sommigen maken zelfs hun eigen vloeistof, en zelfs merken zoals Specialized hebben NoTubes proberen namaken, maar die zijn ermee gestopt... NoTubes blijft steeds 't langste vloeibaar... En elk jaar komt er een nieuw product op de markt dat heel goed is en niet duur, een jaar later zie je de handelaars dan terug overschakelen op NoTubes...

Ivm Conti: ik rij daar heel graag mee, in Protection versie. Geax ook, maar aub géén Conti supersonic, die flanken scheuren te snel, idem met gewone Schwalbe 2010. Schwalbe DD is véél betrouwbaarder. Hoe het met de Schwalbe 2011 TL zit, heb ik geen idee, maar wel al fietshandelaar horen klagen dat hij ze, samen met zijn mecanicien NIET over een Crossmax kreeg, nochtans een velg die heel gemakkelijk is om banden op te monteren.

gr,

Ken
Bulkie
Mountainbiker

550-600 g

Post by Bulkie »

Eigenlijk, eenvoudig gezegd: een band van 550 à 600 g is betrouwbaar, ene van 450 à 500g heeft superlichte flanken die veel sneller doorscheuren (voor versie 20.-2.1-2.2). In een zandparcours maakt die flank niet veel uit, rij je op stenen en id Ardennen of in 't buitenland... 550 à 600 g. 'k Zie er vaak ad kant staan in marathons met bandjes van 450-500g.

Ken
Aardbei
Mountainbiker

Post by Aardbei »

Bulkie wrote:dan moet dat toch niet meer getest worden?
Eingelijk wel he : door innovaties / verbeteringen wordt de lat steeds hoger gelegd en is het interessant te zien hoe de onderlinge verhoudingen zijn.

Als het product toch zo goed is, waarom de behoefte om een aparte Racing Formula (rijden jullie daar mee, of met de gewone) ?

Dit heb ik op het net gevonden :

The racing formula does exist but we do not sell it to consumers. It dries out much more quickly so it is more maintenance intensive and can not be injected through the valve stem. Racing sealant will handle a bigger puncture but works the same on small punctures.
Bulkie wrote:NoTubes blijft steeds 't langste vloeibaar... En elk jaar komt er een nieuw product op de markt dat heel goed is en niet duur, een jaar later zie je de handelaars dan terug overschakelen op NoTubes...
Komt ook door de monopoliepositie volgens mij, retail prijs en de winstmarge van de dealers. NoTubes is het langst op de markt, en veel gebruikers kennen niks anders.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Aardbei wrote:
Bulkie wrote:dan moet dat toch niet meer getest worden?
Eingelijk wel he : door innovaties / verbeteringen wordt de lat steeds hoger gelegd en is het interessant te zien hoe de onderlinge verhoudingen zijn.

Als het product toch zo goed is, waarom de behoefte om een aparte Racing Formula (rijden jullie daar mee, of met de gewone) ?

Dit heb ik op het net gevonden :

The racing formula does exist but we do not sell it to consumers. It dries out much more quickly so it is more maintenance intensive and can not be injected through the valve stem. Racing sealant will handle a bigger puncture but works the same on small punctures.
Bulkie wrote:NoTubes blijft steeds 't langste vloeibaar... En elk jaar komt er een nieuw product op de markt dat heel goed is en niet duur, een jaar later zie je de handelaars dan terug overschakelen op NoTubes...
Komt ook door de monopoliepositie volgens mij, retail prijs en de winstmarge van de dealers. NoTubes is het langst op de markt, en veel gebruikers kennen niks anders.
Racing Formula heb ik nog nooit gezien, geen idee. Ik VERMOED dat dat gewone NoTubes is, waarvan je alvorens te schudden wat 'melk' afgiet, zodanig dat de concentratie aan kristallen (die voor de dichting zorgen) groter wordt. Maar die 'melk' houdt het boeltje goed vloeibaar zodanig dat het niet uitdroogt. Probeer gerust maar even, ik verkies lange zekerheid :-).

Keuze handelaars:
Eén heel belangrijke reden hiervoor is dat NoTubes minder snel uitdroogt, en niets zo vervelend dan een product dat in verpakking bv na 6 maand uitgedroogd is en weggegooid moet worden. Andere redenen...? Eclipse is ook al heel lang op de markt, Geax ook al min 6 jaar... Ik denk de Kwaliteit.
Post Reply