sandman bikes
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
ik heb afgelopen zondag de eerste keer een sandman gezien op de TT in kalmthout. man da's echt een mooi stuk! is nog extremer als je het in het echt kunt bewonderen.
- flaming_jakke
- Mountainbiker
Post by flaming_jakke »
- hondahornet
- Mountainbiker
Post by hondahornet »
Klopt, een Rohloff is "maar" 135mm breed en dat is niet genoeg om de ketting naast de band te krijgen. Ik kreeg telkens een njet op de vraag of ze geen bredere versie willen maken - zelfs niet in serieuze aantallen.
Op Friedrichshafen ben ik persoonlijk met hen gaan babbelen in sjiek kostuum, maar dat had niet het beoogde resultaat
: direct "nein". Gevolgd door een uitleg dat de as een integraal deel uitmaakt van het schakelsysteem en dat ze die niet kunnen verlengen. Wat dat te maken heeft met een verlenging van de buitenkant... beats me. Maar ze zullen het wel beter weten, 't is hun product.
Dan maar verder gaan kijken en er zijn een paar heel interessante alternatieven in ontwikkeling: de "boite" in de trapas ipv in de achternaaf.
Op zich een véél betere plaats, vlakbij het zwaartepunt en het stelt je in staat om met een klein kamwiel te rijden = grondspeling serieus de hoogte in. Helaas zijn de systemen die nu al op de markt zijn voor downhill gebruik met te weinig versnellingen, het is wachten op een meer XC georiënteerd model.
Op Friedrichshafen ben ik persoonlijk met hen gaan babbelen in sjiek kostuum, maar dat had niet het beoogde resultaat
Dan maar verder gaan kijken en er zijn een paar heel interessante alternatieven in ontwikkeling: de "boite" in de trapas ipv in de achternaaf.
Op zich een véél betere plaats, vlakbij het zwaartepunt en het stelt je in staat om met een klein kamwiel te rijden = grondspeling serieus de hoogte in. Helaas zijn de systemen die nu al op de markt zijn voor downhill gebruik met te weinig versnellingen, het is wachten op een meer XC georiënteerd model.
Ja hoor, maar dat is net zoals de Hammerschmidt maar met twee overbrengverhoudingen. Je hebt dus nog altijd een achterderailleur en cassette nodig. Het "schakelsysteem" is hier ook nogal ongelukkig uitgevoerd: je moet met je hiel tegen de as shotten om te schakelen (het is afkomstig van unicycle toepassingen). Ik zie mezelf dat nog niet direct doen op een mtb...
Dit hier is het meest veelbelovend, een soort Rohloff maar dan bedoeld voor inbouw waar het logischerwijs zou moeten:
http://www.g-boxx.com/e-g-boxx2.html
Spijtig genoeg nog geen lichtere XC versie van met meer versnellingen. Nu nog te zwaar en te weinig gears. Anders had ik al lang een frame daarrond getekend.
Dit hier is het meest veelbelovend, een soort Rohloff maar dan bedoeld voor inbouw waar het logischerwijs zou moeten:
http://www.g-boxx.com/e-g-boxx2.html
Spijtig genoeg nog geen lichtere XC versie van met meer versnellingen. Nu nog te zwaar en te weinig gears. Anders had ik al lang een frame daarrond getekend.