Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

mcoen wrote:
R1Phrankey wrote: De X-kings zijn goed te monteren op de ZTR NoTubes velgen.
Dicht krijgen met NoTubes is een ander verhaal. De X-kings hebben heel poreuze zijwangen. Er ontstaan spontaan gaatjes waar de lucht ontsnapt. NoTubes krijgt het zonder probleem dicht, maar ge bent er even mee bezig.
Hoe heb je ze dicht gekregen? Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest. Dacht dat ze dicht waren maar toen we vrijdagavond in Ovifat kwamen spoot bij wijze van spreken de NoTubes er langs de zijwangen uit :-(
Heb dan maar binnenbandjes gestoken maar zou ze graag tubeless rijden.

Iemand heeft me vant weekend gezegd dat ze eerst binnen ontvet zouden moeten worden.
Gaat het hier over de gewone , supersonic of de protection ?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

mcoen wrote:Hoe heb je ze dicht gekregen? Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest. Dacht dat ze dicht waren maar toen we vrijdagavond in Ovifat kwamen spoot bij wijze van spreken de NoTubes er langs de zijwangen uit :-(
Deftige latex gebruiken, zie hoger.
mcoen wrote:Iemand heeft me vant weekend gezegd dat ze eerst binnen ontvet zouden moeten worden.
Absoluut onjuist.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

madskatingcow wrote:
mcoen wrote:Hoe heb je ze dicht gekregen? Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest. Dacht dat ze dicht waren maar toen we vrijdagavond in Ovifat kwamen spoot bij wijze van spreken de NoTubes er langs de zijwangen uit :-(
Deftige latex gebruiken, zie hoger.
mcoen wrote:Iemand heeft me vant weekend gezegd dat ze eerst binnen ontvet zouden moeten worden.
Absoluut onjuist.
Ik heb de Notubes latex gebruikt. gebruik deze al een tijdje. tot nu toe geen enkel probleem. Ook niet met de Geax Mountain Baro TNT (welke ook tubeless ready is)
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

R1Phrankey wrote:De X-kings zijn goed te monteren op de ZTR NoTubes velgen.
Dicht krijgen met NoTubes is een ander verhaal. De X-kings hebben heel poreuze zijwangen. Er ontstaan spontaan gaatjes waar de lucht ontsnapt. NoTubes krijgt het zonder probleem dicht, maar ge bent er even mee bezig.
-> dat heb je dus niet met de 'betere' latex. Da's hop, meteen dicht.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

madskatingcow wrote:
R1Phrankey wrote:De X-kings zijn goed te monteren op de ZTR NoTubes velgen.
-> dat heb je dus niet met de 'betere' latex. Da's hop, meteen dicht.
Met deze: Nozisch zou het dus geen probleem mogen zijn? Dat zullen we dan eens proberen
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Of Eclipse, of Joe's No Flats Elite Racer Sealant (niet de gewone die ze bijna overal hebben (!) )
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

mcoen wrote:
zaskar72 wrote:
mcoen wrote: Hoe heb je ze dicht gekregen? Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest. Dacht dat ze dicht waren maar toen we vrijdagavond in Ovifat kwamen spoot bij wijze van spreken de NoTubes er langs de zijwangen uit :-(

Iemand heeft me vant weekend gezegd dat ze eerst binnen ontvet zouden moeten worden.
welke band heb je juist ? :roll:
De X-king Racesport 2.4
ik denk dat dat komt omdat die wangen dunner zijn ( gewichtsbesparing) en bij de protection versie zijn die dikker dus waarschijnlijk zal dat beter dichten, allé ik hoop dat toch...
Anders moet je is met NoZich proberen of hoe dat nieuwe product ook moge heten daar hoorde ik al heel wat positief over...
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

zaskar72 wrote: ik denk dat dat komt omdat die wangen dunner zijn ( gewichtsbesparing) en bij de protection versie zijn die dikker dus waarschijnlijk zal dat beter dichten, allé ik hoop dat toch...
Anders moet je is met NoZich proberen of hoe dat nieuwe product ook moge heten daar hoorde ik al heel wat positief over...
Zullen het daar eens mee proberen. Hopelijk lukt dat wel. Zijn wel super bandjes. Afgelopen weekend mee in Ovifat gereden (weekend WaaslandMTBschool) en super content.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

-JP- wrote:@madskatingcow: bedankt voor de uitleg. De x-king ziet er ineens een pak minder interessant uit :(
smaken verschillen hè :wink:
ik vind het een fantastische band (rij wel met de protection versie 2.4, ja misschien wat zwaarder, maar hij doet het echt uitstekend in modder, gladde wortels etc)
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

hmmm ook weer juist. ik ga ze toch maar eens proberen dan.
(als die protection versie leverbaar is)

Weet er iemand of de rolweerstand meevalt op straat als achterband? Ik heb gn koersfiets en gebruik de mtb ook als wegtraining. (momenteel met RK achteraan)
julie wrote: smaken verschillen hè :wink:
ik vind het een fantastische band (rij wel met de protection versie 2.4, ja misschien wat zwaarder, maar hij doet het echt uitstekend in modder, gladde wortels etc)
Post Reply