@ Stevie,
De Kaai in Kortrijk doet dit zeker 2 maal in de week, een vriendin van mij doet dit 2 maal per week op het ritme van muziek.
Lijkt me leuk & intensief (vertelt ze toch)
Greetz
spinning...??
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- blubberduck
- Mountainbiker
- Eric B
- Mountainbiker
++
- Plezant
- Intensief
- In groep afzien
- Stevige beat
--
- Vrij duur
Wij doen het in de winter om niet de ganse winter moeder ziel alleen in de garage op de rollen te zitten.
Mijn voornemen voor komende winter 2 * spinnen in de week en 2 of 3 keer fitness + dan nog wat TT's, duurtrainingen op de weg en rollentraining in de garage.
Eric B
- Plezant
- Intensief
- In groep afzien
- Stevige beat
--
- Vrij duur
Wij doen het in de winter om niet de ganse winter moeder ziel alleen in de garage op de rollen te zitten.
Mijn voornemen voor komende winter 2 * spinnen in de week en 2 of 3 keer fitness + dan nog wat TT's, duurtrainingen op de weg en rollentraining in de garage.
Eric B
awel ik vroeg me dat daarjuist op de vlo ook af : wat train je eigenlijk juist met de spinfiets ?
is dat niet dezelfde soort afbeuling als samen met een pak maten over een zeer heuvelachtig mtb parkoers waar je je niet wil laten kennen ??? Is dit een intervaltraining ? een krachttraining ? wat brengt het eigenlijk op ?
ikzelf heb geen rollen (heb dat gehad maar na een keer of drie buiten gekieperd wegens oervervelend), maar ik kan in de winter wel terecht op de piste van Hulshout.
is dat niet dezelfde soort afbeuling als samen met een pak maten over een zeer heuvelachtig mtb parkoers waar je je niet wil laten kennen ??? Is dit een intervaltraining ? een krachttraining ? wat brengt het eigenlijk op ?
ikzelf heb geen rollen (heb dat gehad maar na een keer of drie buiten gekieperd wegens oervervelend), maar ik kan in de winter wel terecht op de piste van Hulshout.
- Eric B
- Mountainbiker
Tis inderdaad een combinatie van kacht en interval training...de eerste keer ging ik ervan uit dat het een 'spin' training was, maar dat viel efkes tegen ... enne ge kunt dat zo zwaar of licht maken als ge zelf wil door aan het knoppeke te draaien.
En in de winter heb ik alleen maar de mogelijkheid om in het weekend buiten te fietsen (wat dan ook gebeurt) maar de extra trainingen moeten binnen gebeuren en dan is spinning een aangename afwisseling.
Eric B
En in de winter heb ik alleen maar de mogelijkheid om in het weekend buiten te fietsen (wat dan ook gebeurt) maar de extra trainingen moeten binnen gebeuren en dan is spinning een aangename afwisseling.
Eric B
Ik ga komende zondag voor de eerste keer eens spinnen.
ik heb nog enkele vraagjes :
Mag ik met mijn MTB-schoenen (proper !!) rijden of mag dit niet ?
Hoe zit het met drinken tijdens het spinnen
(eigen drinkbus ?)
Is het zo warm als op de rollen of mag ik verwachten dat daar iets meer ventilatie is; anders moet ik een handoekske mee nemen. :colors:
Alvast bedankt voor de info !!!

Mag ik met mijn MTB-schoenen (proper !!) rijden of mag dit niet ?
(eigen drinkbus ?)
Is het zo warm als op de rollen of mag ik verwachten dat daar iets meer ventilatie is; anders moet ik een handoekske mee nemen. :colors:
Alvast bedankt voor de info !!!
- Gooser
- Mountainbiker
1.Met proper schoenen mag dat - Bij Sportopolis - Ruca zijn de pedalen langs één zijde klik / langs de andere zijde met bandjeskarlh wrote:Ik ga komende zondag voor de eerste keer eens spinnen.![]()
![]()
Mag ik met mijn MTB-schoenen (proper !!) rijden of mag dit niet ?![]()
(eigen drinkbus ?)
Alvast bedankt voor de info !!!![]()
2.Best drinkbus meepakken (ge kunt meestal ook wel een fleske water kopen op voorhand - drinken is wel absoluut nodig)
3.Neemt maar een handdoekske mee, want het kan daar serieus warm worden