Waar de nieuwe Xking van continental Te koop?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
-
-JP-
- Mountainbiker
EINDELIJK!!!!
thnx voor de info, ik had er zelf ook al een paar keer aan gedacht om ze eens te mailen. Tof dat ze al de nieuwe modellenmaken, minder tof dat ze niet te krijgen zijn.
thnx voor de info, ik had er zelf ook al een paar keer aan gedacht om ze eens te mailen. Tof dat ze al de nieuwe modellenmaken, minder tof dat ze niet te krijgen zijn.
zaskar72 wrote:goed nieuws !!![]()
![]()
![]()
de band: CONTINENTAL X-KING 26x2.2 PROTECTION is in productie gegaan en zou weldra leverbaar zijn !!!
Na de 2.4 versie dus nu ook de 2.2 versie in protection !
Bron: continental zelf via persoonlijke e-mail
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Reden van verkoop (de 2.2 versie) :
- het karkas vind ik te stijf, waardoor ze eerder wegschuiven tegen boomwortels / stenen ipv mooi te vormen naar de hindernis. De PaceStar compounds van Schwalbe hebben dan nog is een soepelere flank dan de vorige.
- te weinig volume en bijgevolg ook te weinig comfort.
- matige bochtengrip, mede doordat het profiel maar over een smal deel vd band, loopt zeker in vergelijking met Schwalbe.
Verder :
- out of the box zij ze vrij poreus, maar met goede latex (NoZisch / Eclipse) in een handomdraai opgelost
De 2.4 versie heb ik ook gehad, die waren dan weer te zwaar en zijn echt erg breed (bij modder allesbehalve ideaal, teveel ophoping tussen achterbrug en band).
Even een extra woordje toelichting :
- de Schwalbe PaceStar compound banden passen zéér strak om de velg.
Mijn ervaringen :
Gaat vanzelf :
a) bij 'echte' tubuless wielen (UST)
b) Specialized Roval SL wielen
Matig bij :
c) DT Swiss XRC 1250 (carbon velgen met Eclipse tubeless conversiekit eromheen).
Zo goed als onbegonnen werk bij :
d) Alle NoTubes velgen (Arch, Crest, etc).
-> Hoe komt dit ? Zowel banden als velgen moeten voldoen aan de ERTRO norm. Dwz dat er zowel aan min. als max. diameter is.
Als Schwalbe nu de ondergrens hanteert en NoTubes de bovengrens, heb je dus een probleem. Het internet staat ondertussen vol van topics over problemen met Schwalbe PaceStar en NoTubes velgen. De NoTubes velgen zijn gemaakt voor 'gewone' vouwbanden te monteren, en hier een goede passing op te geven. Met de tubeless ready banden is dit dus een ander verhaal. De X-Kings heb ik nog niet geprobeerd. Volgens mij zit ofwel NoTubes, ofwel Schwalbe nu met een probleem.
- het karkas vind ik te stijf, waardoor ze eerder wegschuiven tegen boomwortels / stenen ipv mooi te vormen naar de hindernis. De PaceStar compounds van Schwalbe hebben dan nog is een soepelere flank dan de vorige.
- te weinig volume en bijgevolg ook te weinig comfort.
- matige bochtengrip, mede doordat het profiel maar over een smal deel vd band, loopt zeker in vergelijking met Schwalbe.
Verder :
- out of the box zij ze vrij poreus, maar met goede latex (NoZisch / Eclipse) in een handomdraai opgelost
De 2.4 versie heb ik ook gehad, die waren dan weer te zwaar en zijn echt erg breed (bij modder allesbehalve ideaal, teveel ophoping tussen achterbrug en band).
Even een extra woordje toelichting :
- de Schwalbe PaceStar compound banden passen zéér strak om de velg.
Mijn ervaringen :
Gaat vanzelf :
a) bij 'echte' tubuless wielen (UST)
b) Specialized Roval SL wielen
Matig bij :
c) DT Swiss XRC 1250 (carbon velgen met Eclipse tubeless conversiekit eromheen).
-> Hoe komt dit ? Zowel banden als velgen moeten voldoen aan de ERTRO norm. Dwz dat er zowel aan min. als max. diameter is.
Als Schwalbe nu de ondergrens hanteert en NoTubes de bovengrens, heb je dus een probleem. Het internet staat ondertussen vol van topics over problemen met Schwalbe PaceStar en NoTubes velgen. De NoTubes velgen zijn gemaakt voor 'gewone' vouwbanden te monteren, en hier een goede passing op te geven. Met de tubeless ready banden is dit dus een ander verhaal. De X-Kings heb ik nog niet geprobeerd. Volgens mij zit ofwel NoTubes, ofwel Schwalbe nu met een probleem.
- stevicwonder
- Mountainbiker
Post by stevicwonder »
is de x king een goede all round band want ik wil een allround band van continental of ga ik beter voor een speed king ofzo tips
-
R1Phrankey
- Mountainbiker
Post by R1Phrankey »
De X-kings zijn goed te monteren op de ZTR NoTubes velgen.madskatingcow wrote:Matig bij :
Dicht krijgen met NoTubes is een ander verhaal. De X-kings hebben heel poreuze zijwangen. Er ontstaan spontaan gaatjes waar de lucht ontsnapt. NoTubes krijgt het zonder probleem dicht, maar ge bent er even mee bezig.
Hoe heb je ze dicht gekregen? Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest. Dacht dat ze dicht waren maar toen we vrijdagavond in Ovifat kwamen spoot bij wijze van spreken de NoTubes er langs de zijwangen uitR1Phrankey wrote: De X-kings zijn goed te monteren op de ZTR NoTubes velgen.
Dicht krijgen met NoTubes is een ander verhaal. De X-kings hebben heel poreuze zijwangen. Er ontstaan spontaan gaatjes waar de lucht ontsnapt. NoTubes krijgt het zonder probleem dicht, maar ge bent er even mee bezig.
Heb dan maar binnenbandjes gestoken maar zou ze graag tubeless rijden.
Iemand heeft me vant weekend gezegd dat ze eerst binnen ontvet zouden moeten worden.
welke band heb je juist ?mcoen wrote:Hoe heb je ze dicht gekregen? Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest. Dacht dat ze dicht waren maar toen we vrijdagavond in Ovifat kwamen spoot bij wijze van spreken de NoTubes er langs de zijwangen uitR1Phrankey wrote: De X-kings zijn goed te monteren op de ZTR NoTubes velgen.
Iemand heeft me vant weekend gezegd dat ze eerst binnen ontvet zouden moeten worden.
De X-king Racesport 2.4zaskar72 wrote:welke band heb je juist ?mcoen wrote:Hoe heb je ze dicht gekregen? Ik ben er vorige week ook mee bezig geweest. Dacht dat ze dicht waren maar toen we vrijdagavond in Ovifat kwamen spoot bij wijze van spreken de NoTubes er langs de zijwangen uitR1Phrankey wrote: De X-kings zijn goed te monteren op de ZTR NoTubes velgen.