Wacht maar , nu gaan ze de rente laten stijgen.
Dat maakt dat
1.de prijzen gaan dalen.
2.je toch evenveel gaat betalen want je lening wordt duurder.
3.je huis dat je net gekocht hebt een pak van zijn waarde verliest.
4.mensen die met een variabele hebben gekocht gaan het bekopen en betalen plots enkele honderden neuro's meer per maand.
5.er komen meer woningen op de markt van mensen die het niet meer zien zitten.
6.de prijzen dalen NOG meer......
Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
filsdanvers
- Mountainbiker
Gaat eens naar de bank en laat u eens uitleggen hoe zo'n variabele werkt.filsdanvers wrote:4.mensen die met een variabele hebben gekocht gaan het bekopen en betalen plots enkele honderden neuro's meer per maand.
Zo'n variabele heeft een maximale stijging, de leningen mogen zelfs overkop gaan, ik zal geen honderden euro's meer gaan betalen.
- saiko
- Test team
Ik heb geleend aan een vaste rente op 30 jaar.
Denk niet dat de rente veel gaat dalen onder hetgene wat ik gekregen heb.
Ik ben al enkele jaren aan het kijken en telkens zeggen ze wacht maar, het gaat binnekort snel dalen want,....
enige wat ik gemerkt heb is dat ze vooral gestegen zijn en dat ge niet kunt blijven wachten.
Denk niet dat de rente veel gaat dalen onder hetgene wat ik gekregen heb.
Ik ben al enkele jaren aan het kijken en telkens zeggen ze wacht maar, het gaat binnekort snel dalen want,....
enige wat ik gemerkt heb is dat ze vooral gestegen zijn en dat ge niet kunt blijven wachten.
+1: er zit altijd een grens op (idem bij onze lening).kawa wrote:Gaat eens naar de bank en laat u eens uitleggen hoe zo'n variabele werkt.filsdanvers wrote:4.mensen die met een variabele hebben gekocht gaan het bekopen en betalen plots enkele honderden neuro's meer per maand.
Zo'n variabele heeft een maximale stijging, de leningen mogen zelfs overkop gaan, ik zal geen honderden euro's meer gaan betalen.
Maar ik dacht wel dat je ook ergens een variabele kon hebben zonder grens... je moet echt dom zijn om zoiets te nemen, wat dat kan je ruïneren...
-
filsdanvers
- Mountainbiker
Post by filsdanvers »
""Gaat eens naar de bank en laat u eens uitleggen hoe zo'n variabele werkt.
Zo'n variabele heeft een maximale stijging, de leningen mogen zelfs overkop gaan, ik zal geen honderden euro's meer gaan betalen.""
Heb je al eens voor jezelf uitgerekend wat er in het slechtste geval met jouw variabele kan gebeuren.
Je zal zien, meestal spreken we over een paar honderd euro verschil.
Je dacht toch niet dat de banken er waren om jou te helpen?
Zo'n variabele heeft een maximale stijging, de leningen mogen zelfs overkop gaan, ik zal geen honderden euro's meer gaan betalen.""
Heb je al eens voor jezelf uitgerekend wat er in het slechtste geval met jouw variabele kan gebeuren.
Je zal zien, meestal spreken we over een paar honderd euro verschil.
Je dacht toch niet dat de banken er waren om jou te helpen?
-
O Touro
- Mountainbiker
banken hebben maar 1 ding voor ogen: hun winst omhoog helpen.filsdanvers wrote:""Je dacht toch niet dat de banken er waren om jou te helpen?
Inderdaad, op dit moment kan je best lenen met vaste rente, want die staat historisch laag, en zal misschien heel licht stijgen de komende maanden, maar ik zie de prijs van de huizen niet zakken in de eerste jaren...
Ik denk dat de tijd dat de rente historisch laag staat sinds begin dit jaar gepasseerd is.O Touro wrote:banken hebben maar 1 ding voor ogen: hun winst omhoog helpen.filsdanvers wrote:""Je dacht toch niet dat de banken er waren om jou te helpen?
Inderdaad, op dit moment kan je best lenen met vaste rente, want die staat historisch laag, en zal misschien heel licht stijgen de komende maanden, maar ik zie de prijs van de huizen niet zakken in de eerste jaren...
Rente is bina 1 procent gestegen vergeleken bij een maand of 4 terug.
Persoonlijk heb ik ook gekozen voor een vaste rente, ik durfde het risico van de maximale stijging bij variabel niet nemen. Bovendien heb ik dat vast tarief zo laag gekregen dat de variabel niet veel moest stijgen voor ik beter uitkwam.
Op een gegeven moment moet je gewoon de stap tot aankoop zetten. Ik wil echt niet heel mijn leven een ander zijn huis afbetalen.
Op een gegeven moment moet je gewoon de stap tot aankoop zetten. Ik wil echt niet heel mijn leven een ander zijn huis afbetalen.
-
O Touro
- Mountainbiker
oké, is waar, ze stond historisch laag, maar nu staat ze nog altijd behoorlijk laag...Abc wrote:Ik denk dat de tijd dat de rente historisch laag staat sinds begin dit jaar gepasseerd is.O Touro wrote:banken hebben maar 1 ding voor ogen: hun winst omhoog helpen.filsdanvers wrote:""Je dacht toch niet dat de banken er waren om jou te helpen?
Rente is bina 1 procent gestegen vergeleken bij een maand of 4 terug.