Zo 06/02/2011 Hamme-Zogge :: 12de Schelde & Durme VTt

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Na 40km stonden we terug aan de start, net als vorig jaar :-D
Ben nu eens terug gaan kijken waar het misgelopen is... op het hele parcours staan reflecterend gele met zwarte pijlen en bij de splitsingen blijkbaar afgeprinte zwart/witte.
Dusja als je gewoon bent om op bepaalde pijlen te letten kijk je daar snel over.
Er stond ook een bord met de afstanden maar dat hebben we gemist doordat we aan het inhalen waren.
Ben dan maar van daar vertrokken om de 25 extra km's te doen zodat ik toch aan een kleine 70km gekomen ben.
Het was achteraf gezien het mooiste stuk dat we gemist hadden #-o
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Vanuit Beveren naar Hamme volop met tegenwind te kampen gehad.
Eens aan de tt begonnen, steeds optimistisch voor de langste afstand gekozen, gelukkig waren er 2 bevoorradingen met sportdrank en iets om te knabbelen, peperkoek, cake en wat fruit.
Veel veldwegels en voor één keer zat het crossparcourke erin, leuk op dat stukje drets na.
Op de Durmedijk in Waasmunster net over de brug toch begonnen met de kilometers af te tellen :wink:
De zware winter met weinig kms in de benen deed zich voelen.
De fiets snel afgespoeld, een pannenkoek naar binnen gewerkt en weer naar huis gefietst met een welkom duwtje in de rug door de wind.
livestrong
Mountainbiker

Post by livestrong »

vandaag totale OFF DAY geen meter vooruit zelfs meewind niet :oops: :oops: ben dan maar na de eerste bevoorrading naar de auto gereden spijtig maar dat leek mij het beste al bij al voor het aantal km dat bik maar had mooie dingen gezien dus de rest zal voor volgend jaar zijn
Gerlitzen
Mountainbiker

Post by Gerlitzen »

Heb de 65 gereden : mooi tochtje, zeer goed berijdbaar en voor mij goed uitgepijld.

Enig minpuntje voor de latere starters : 2e bevoorrading wordt wel vroeg opgebroken. Als je tot 10h30 kan starten voor alle afstanden, moet je een bevoorrading na dik 50 km al niet om 12h30 helemaal afgebroken hebben :oops: .

Gelukkig nog net op tijd daar om een banaan en wat peperkoek uit de camionette te krijgen, anders was dat laatste stuk toch wel het licht uitgegaan :roll:
Peter#21
Mountainbiker

Post by Peter#21 »

het was me weer een mooi ritje dat goed bepijld was de wind maakte de tocht op sommige stukken wat lastiger dan anders maar voor de rest was het weer meer las goed genoeg geen regen en een mooie temperatuur.Al bij al dus genoten van het rijden!
Offroadbiker
Mountainbiker

Post by Offroadbiker »

Reeds een tijdje geleden dat ik de bossen van Waasmunster heb doorkruist .De parcoursbouwer heeft da goe gedaan leuke wegels langs de huizen van de rijken der aarde .Op het parcours van de 65 toch even de ogen moeten open trekken voor zowaar een kasteel in aanbouw .In het bos langsheen de autstrade had de wind nogal huis gehouden onder de takken .Na een goede bevoorrading op km 50 de laatste 15 km aangevat moe en zeker tevreden over parcours rustig binnen gebold =D>
racerke600
Mountainbiker

Post by racerke600 »

dit was pas mijn tweede TT ever, RVHW is precies wel een massa bedoening.
denk in het vervolg wat vroeger te vertrekken om niet in de massa te rijden.

wij zijn voor de 35km gegaan, de 65km rij ik nog wel eens na op gps.

het leukste stukje was dat crossparcour in hamme, heb ik 2x gedaan :lol:
Flippen
Mountainbiker

Post by Flippen »

Het deed deugd om gisteren nog eens wat lichter gekleed te kunnen biken, een verschil van een graad of 10-15 tov vorige week. De wind speelde parten, op sommige stukken. Maar het goed bepijlde parcours lag er overal verrassend goed bij!! :-D ook 2 goede bevoorradingen gehad, aan de aankomst een bikewash met een gelegenheid om de ketting in te spuiten =D> prima initiatief!!
dan nog snel een pannenkoek met een bruine leffe genuttigd en naar huis gefietst=> al bij al een kleine 70 km op de teller en goed uitgewaaid :P
het was prima zogge!!
onderweg enkele mensen met tenueke van shortbike.be tegengekomen. Zijn deze hier actief en uit de streek van het waasland?
red john
Mountainbiker

Post by red john »

S'morgens met 6 MUD DEVILS den boot van st amands naar den overkant van de schelde op weg naar zogge. Rit van 35km (uiteindelijk 39 op teller) gedaan.Zeer leuke rit met schitterende bevoorading (zo moet het zijn) =D> =D> De afpeiling was voor mij ok maar enkele van onze DEVILS hebben blijkbaar 1 of meer pijlen gemist #-o .De pannekoek smaakte naar meer en de glazen boterham (ééne maar ....we moesten nog terug)maakten deze TT compleet.Thuis uiteindelijk 72 km op den teller en beentjes die moe waren van het beuken tegen de wind :oops: :oops: We hebben ons goed geamuseerd en komen volgend jaar zeker terug :evil: :evil:
papegaai
Mountainbiker

Post by papegaai »

bedankt aan alle 759 deelnemers =D> =D> ; jullie trotseerden de wind als tegenstander, wij trotseerden een leukerd (of meerdere) die 4 van de 7 splitsingen volledig weggehaald en vernietigd had(den) :( :cry: . De borden werden gedeeltelijk uit het bos gehaald en opnieuw geplaatst door onze controleurs en pechdienst, andere borden gauw herschreven en herplaatst. Op sommige plaatsen werden controleurs al ingehaald door deelnemers. Ondanks dit toch wel negatief euvel, is iedereen veilig en voldaan aangekomen wat voor ons op de eerste plaats komt. En zoals jullie kunnen lezen zijn de reacties toch positief wat ons een flinke steun in de rug geeft. Nogmaals bedankt aan deelnemers en medewerkers. Tot volgend jaar :-D :wink: =D>
Post Reply