Zo 06/02/2011 Pellenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vleerbike
Mountainbiker

Post by Vleerbike »

Vandaag voor de 39 km gegaan, maar ergens een splitsing gemist en op 51 km uitgekomem. De laatste kilometers was afzien.
3u22 gereden aan een gemiddelde van 15.5 km/h.

Sorry voor diegenen die op mij hebben moeten wachten.

Ik zet deze TT volgend jaar terug op de agenda.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Zeer goede tt, zoals vorig jaar he. Vorig jaar was het wel een heel stuk zwaarder met de modder. Alle hellingen redelijk vlot opgeraakt, zelfs kalvarieberg. Alleen op Hoogste punt 10 meter voor 't einde voet aan grond moeten zette, doeme! :-)

De benen zaten toch al beter dan verwacht na 6 weken studeren. Ik heb de 54 gereden en dan nog 18 km heen en terug vanuit Leuven, en ik was moe, maar zeker niet kapot. Al deed de wind toch pijn op het einde
dirksan
Mountainbiker

Post by dirksan »

de 39 km gedaan - prima organisatie met een mega bewaakte fietsparking.
uitgebreide bevoorrading in verwarmde tent -
knap parcours maar voor mij wat te veel ploeteren. 't verschil met de vrieskou van vorige week in Huldeberg was groot
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Vleerbike wrote:Vandaag voor de 39 km gegaan, maar ergens een splitsing gemist en op 51 km uitgekomem. De laatste kilometers was afzien.
3u22 gereden aan een gemiddelde van 15.5 km/h.

Sorry voor diegenen die op mij hebben moeten wachten.

Ik zet deze TT volgend jaar terug op de agenda.
Bij mij was het juist andersom, vertrokken voor de 54 maar aangekomen met 39km :( .
Maar voor de rest mooien tt =D> .
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

wegens een opspelende rug na een 5-tal km wijselijk gekozen voor de 29 km
Wat een organisatie/ veel beter berijdbaar dan vorig jaar, dan was 't op sommige stroken echt ploeteren, maar nu....wel wat "zuigende" stroken maar voor de rest alles vlot te doen en zeer afwisselend :wink:
zeer goede bepijling eb bevoorrading alléé een zeer goede organisatie =D> =D>

en op den aprés : lekkere chouffe #-o

zeker tot next year
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Heb ook de 39km gereden

Was wel een pittig tochtje na gisteren de 6uren van Halle-Zoersel

Bandenkeuze was ni echt ideaal voor het slijk (schoof van hier naar ginder en geraakte maar ni vooruit).

Bepijling was dik in orde, eveneens de bevoorrading en de bewaakte fietsstalling met de roepende dame :lol: :lol:
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

bulls68 wrote:Laatste stavaza ivm parkoers:
Vandaag een (voor)laatste controle gedaan en over het algemeen overwegend droog. Zeker het eerste stuk tot aan de bevoorrading is quasi moddervrij (op enkele meters na). Na de bevoorrading valt het ook nog mee. Maar zoals Roger al schreef zijn de laatste 5 km de moddergevoeligste. Achter de zandgroeve ligt het ergste stuk, maar niet onoverkomelijk voor een mtb'er. De afspuitstanden zijn voorzien om 9 fietsen tegelijk schoon te spuiten, dus ruim tijd over om nog eens binnen te wippen in de gezellige kantine, waar zowel Leffe als La Chouffe wordt voorgeschoteld.
Tot morgen, en geniet met teugen... :lol:
Mijne bike was toch al redelijk gesteld na de eerste klim (na 1 km) :oops: . Verder toch wel een mooie tocht en goede organisatie,een tocht die perfect past tussen Huldenberg en Heverlee.Thanks aan de organisatie voor de leuke voormiddag =D> .
Gun*666
Mountainbiker

Post by Gun*666 »

Deze was inderdaad een heel mooie tocht, het is leuk om te weten aan welke helling je begint =D> . Hij was minder zwaar als vorig jaar maar door de wind en de zuigende ondergrond was het toch wel stoempen geblazen . Die paar modderstroken stoorden mij in totaal niet . Ik vond de eerste helling meteen de zwaarste mijne motor stond nog niet warm als gevolg toch eens voetjes aan grond moeten zetten maar de rest van de 56 km toch vlot uitgereden .

Proficiat aan de organisatie en alle vrijwilligers ,alles was top =D> =D> =D>

Tot volgend jaar :wink:
_dizzze_
Mountainbiker

Post by _dizzze_ »

Zoals al meermaals vermeld, perfecte organisatie op alle gebieden, =D>

Puntjes om te verbeteren: ik vond dat het 2de deel van het 49km parcours behoorlijk saai was en ik had globaal meer technische stukken verwacht (men moet de wegskes mogen gebruiken natuurlijk).

Zeker tot volgend jaar
TaurineR
Mountainbiker

Post by TaurineR »

Prachtige tocht, met uitmuntende afpijling, (daarvoor alleen al komen we van antwerpen naar hier).
Post Reply