opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Ik kom sffs mss eens tot in opitter :wink:
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Beste Glimburger proficiat met je werk daar in Opitter =D> =D> . Met het verkennen van onze toertocht op zondag 20-02 met vertrek vanuit Dorne komen we met de 53 km ook op jou terrein daar in Opitter. Prachtig gedaan, ik ben er zowel donder- vrij-en zaterdag gaan verkennen en moet zeggen dat dit een aanwinst voor ons parkoers is waar de bikers zeer positief op zullen reageren. Ik kon het haast niet geloven dat dit mogelijk was. Omdat het vorig jaar daar zeer slecht was door de werken in bos, speelde ik al met de gedachte dit stuk uit ons parkoers te halen. #-o #-o. Maar nu ben ik blij dat het nog beter is dan ooit ervoor.
We zullen er van genieten. :-D
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Der moet daar een monument of een zuil komen te staan, om aan de nageslacht te laten weten dat daar, ooit, lang voor lang geleden, een mens met een raar fiets, zo een oer-woud getoverd heeft tot een pretpark :-D
Glimburgsebos..of zo iets !!!
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Voila, de bospaadjes zijn weer hersteld na de doortocht van orkaan "bosstroperij" en het eropvolgende snelle geldgewin zonder respect voor de anderen. zoals eerder gezegd noopte dit ons tot het zoeken van enkele alternatieven en die worden zeer gesmaakt door de eerste berijders ervan.

Deze namiddag heb ik nog alle nog resterende tracks aan het voetbalterrein afgewerkt want die lagen er even slecht bij als aan de kant van de grindkuil. Ik heb voor de die-hards ook een nieuwe technische afdaling en de onvermijdelijke eropvolgende pittige klim gemaakt... Ik ben benieuwd hoeveel bandensporen er daar zullen komen. Misschien moet ik nadien die klim nog beetje van een afwateringsgeul voorzien.

Met het oog op de komende lente en zomer kunnen we weer lekker genieten van veel single tracks in kombinatie met de er omheen liggende bos- en veldwegen.

Zij die op 20/2 de rit van uit Opoeteren gaan rijden zullen er zeker mee kennismaken én ook de andere wegjes zien liggen. Ik vrees dat het bij velen van hen zal gaan kriebelen om terug te komen

Nu nog ns kijken voor de officiële openingsfestiviteiten :P

ik ben beneiuwd naar de reacties van rijders die de nieuwe opitterbostrackjes al eens gereden hebben en sta open voor kritieken of suggesties
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Alle dan ik zal morgen eens proberen tot daar te komen.
Ben benieuwd naar de nieuwe afdaling :wink:
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Zaterdagmorgen hadden de houtmannen gebruik gemaakt van de "Glimburger" paden om hun laatste lading binnen te halen, toen ik rond de middag er langs kwam om onze tocht van zondag te verkennen was het grotendeels al hertsteld en volgens Rene zou het de laatste keer geweest zijn. Woensdag ga ik het "Glimburger" parkoers vastleggen voor zondag.

Leon
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Vandaag met "Glimburger" de trackjes tevoet gedaan, onvoorstelbaar mooi parkoers als je het kent , wat je daar aan het voetbalterrein kan zien is maar de helft van hetgeen ik gezien heb. Ga na onze toertocht er toch eens werk van maken om daar te rijden.

Leon
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Gek dat zelfs een lokale rijder als Leon geen weet had van de vele mogelijkheden op de single tracks. die keek raar op gisteren :lol:

Ik heb zelf al gemerkt dat vele rijders waar ik een klapke mee doe tijdens mijn opruimende boswandelingen helemaal niet op de hoogte zijn van de tracks aan de achterzijde van de grindkuil. Ze rijden meestal de bekende paadjes in het verlengde van het voetbalterreinwegje en gaan dan rechtsaf richting achterliggende velden.

Wat ik wel merk is dat blauwe lintjes die er hangen vaker door rijders als richtpunten gebruikt worden. Zij die dat doen komen uiteindelijk als bij toeval op de verborgen tracks terecht.
Het moet ook geen té grote bekendheid krijgen. Ik wil gewoon dat de paadjes die er NU zijn onderhouden worden en dat dan de rijders ze maar bepotelen als ze in de buurt komen.

De massa moet er ook niet over gaan. Zoals het nu is, is het perfect doenbaar. Daarenboven heb ik goede relatie met de buurtbewoners. Die gebruiken de paadjes voor hun wandeling met hond of vrouw) Momenteel worden de paadjes zelfs gebruikt door lokale mensen die er hun wintervoorraad amerikaanse eik aan het oprapen zijn. En zo heeft alles zijn reden.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Vanmorgen ben ik op enkele nieuwe single track de afwatering gaan aanpassen om zo de ondergrond een beetje droger te houden en de modderpoelen in de zonken te voorkomen.

Terwijl ik met schop en hark aan de slag was kwam de verantwoordelijke boswachtster bij me uit en ik heb haar verteld wat ik met de paadjes bezig was en wat de bedoeling was. Ze heeft me gezegd dat wegen in de boskes waar ik de paadjes onderhoud wel degelijk bossen voor passieve ( zachte) recreatie zijn. Fietsen, ook mtb is daar één deel van, al zei ze wel dat de single track paadjes niet expliciet daarin zullen worden opgenomen.

"De mensen die de regio kennen zullen die dan wel weer gebruiken" zei ze. :-D Daar kunnen ze niets aan verbieden.

Ze heeft me ook aangegeven welke bossen in de buurt natuurbeheer zijn en derhalve niet toegankelijk zonder gevolgen. Daar zal ik dus ZEKER wegblijven met mijn "opruimwerkzaamheden".

Verder dacht ze dat er in het kielzoch van het openen van een startpunt voor het "kempenbroek" in de oudepastorij van Opitter er mogelijk op de wegen ook MTB-routes zouden komen. Wel over de brede wegen in de regio welteverstaan (met mogelijk hier en daar toch gebruik van de tracks).
info: http://www.kempenbroek.be/

Enfin, Het was een leuke babbel en ook het item van de altijd maar dreigende jager heb ik aangekaart. Daarop zei ze dat die jager het haar al had gemeld van de paadjes maar dat het feit dat hij er mag jagen niet wil zeggen dat er niemand anders mag komen. Dus volgende keer dat ik hem tegen kom kan ik hem zeggen dat ik er ook mag komen met mijne velo... :P Nu hem alleen nog overtuigen te stoppen met het slepen van takken over de tracks... Zal niet makkelijk zijn want iedereen die in de bos bij me een gesprekje komt doen kent hem en ook zijn reputatie van altijdzeurende kl....zak.

Allé, bij deze dus een update aan zij die er komen rijden. Zondag passeert de toertocht van Opoeter-Dorne er. Ze gebruiken maar 30% van hetgeen er aan paden beschikbaar is. Ik ben benieuwd naar de reacties. En tot nader order zal ik de paadjes wel blijven onderhouden als jullie het OK vinden...
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Ik stem tegen het openhouden van de track's... :^o
:-D
Ja ziet maar, als je vriendelijk ben met mevrouw de boswachter, dat de helft van de problemen opgelost worden (heb ook met de boswachter van het Dilserbos ooit een babbeltje gedaan, heel fijn). Vriendelijk blijven is de boodschap, jegens iedereen, nou ja, je heb altijd van die grommelpieten die denken dat alles van hen is..
Tot zondag daar in uw speeltuin (zal met een rood/zwart Saeco tenue rond toeren...ik zal trachten te glimlachen voor op de foto).
Post Reply