Ondanks waarschuwingen voor gladheid vanmorgen toch tegen de vlakte gegaan. Met dank aan m'n helm heb ik nu slechts wat hoofdpijn ipv... mja, erger waarschijnlijk
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
hopelijk geen kwetsuren of schade?
Ondanks waarschuwingen voor gladheid vanmorgen toch tegen de vlakte gegaan. Met dank aan m'n helm heb ik nu slechts wat hoofdpijn ipv... mja, erger waarschijnlijk
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
In WVL zijn het niet alleen de buschauffeurs hoor... Ook de gewone automobilisten, camionchauffeurs, voetgangers en andere fietsers lijken iemand met 2 flikkerende LEDs en een gele fluovest gewoon niet te kunnen zien... Nu alweer een weekje of 2 naar het werk aan het fietsen en iedere dag (!) heb ik al mijn remmen mogen dichtgooien voor één of andere blinde idioot... Zucht...KWBiker wrote:Vandaag in de kant gereden door een blonde, dikke kip van De Lijn![]()
Sorry voor de uitdrukking, maar sommige lijnchauffeurs krijgen blijkbaar geen opleiding in verkeersveiligheid en denken dat ze de Afrikaanse term "le droit du plus lourd" in Antwerpen ook moeten toepassen. En dat heeft niks te maken met het multiculturele karakter van de wijk waar we door moeten![]()
PS : wel veeeel respect voor die buschauffeurs die wel fietsvriendelijk zijn.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Je weet toch dat voor 7u 's morgens en na 19u 's avonds de verkeersregels niet meer van toepassing zijn... (allez, da's wat ik er stilaan begin van te denken...). Ik werk in de nacht en heb gedaan met werken om 5u15 's morgens. Wat ik dan allemaal zie bij het naar huis rijden... onvoorstelbaar soms.
- ruuducati
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970
Mannen...Thomas96 wrote:zeker da het geen miezel regen was?LuckyIron wrote:allé, vreemd dan dat er in Limburg geen smog alarm was.. allemaal dikken bullshitruuducati wrote:Ook gemiddeld 3 à 4 x per week naar 't werk -48km- met de fiets!
Maar vandaag een keel als "schuurpapier" gepaard met hoest -en slijmbuien!
Limburg -Hasselt- ging gebukt onder een hoge concentratie fijn stof.
Ik heb het geweten!
ik reed vandaag van Leuven naar Hasselt en vanaf Herent/Wilsele moogt ge ineens terug 120 rijden...daar lag precies de smog grens.
en nu komt gij vertellen dat er boven Limburg-Hasselt fijn stof was? zeveraar
Thomas
Ge hebt de theorie-voorspellers die den hele dag het boeltje delegeren van achter hunne bureau... en ge hebt de PRAKTIJK...
Oh ja... gisteren in Bilzen op de brug over de ring finaal onderuit tegen 30/uur. SPEKGLAD... meters doorgeschoven tot net op de rijbaangrens en gene mens die stopt!!! Gelukkig geen verwondingen maar lampje kwijt en 5 uur later op de terugweg al flikkerend teruggevonden.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Ook de verkeersregels tussen 7u en 19u zijn niet echt van toepassingefreezy wrote:Je weet toch dat voor 7u 's morgens en na 19u 's avonds de verkeersregels niet meer van toepassing zijn... (allez, da's wat ik er stilaan begin van te denken...). Ik werk in de nacht en heb gedaan met werken om 5u15 's morgens. Wat ik dan allemaal zie bij het naar huis rijden... onvoorstelbaar soms.
Streets
- racerke600
- Mountainbiker
Post by racerke600 »
idem, tot er een of andere pipo anders over dacht en me opzettelijk begon te hinderen (remmen voor mij, uitwijken links en rechts)vienne wrote:Deze morgen de wind vanachter, heb een supertijd neergezet.
Het zal vaanvond wat anders zijn
waarom? gewoon omdat het verkeer in zone 30 begon te vertragen en ik links wou passeren. kon hij blijkbaar niet hebben
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
gekend fenomeenracerke600 wrote:idem, tot er een of andere pipo anders over dacht en me opzettelijk begon te hinderen (remmen voor mij, uitwijken links en rechts)vienne wrote:Deze morgen de wind vanachter, heb een supertijd neergezet.
![]()
waarom? gewoon omdat het verkeer in zone 30 begon te vertragen en ik links wou passeren. kon hij blijkbaar niet hebben
maar dat is correct volgens de wegcode
stilstaande auto's in de file, mag je langs links en rechts voorbijsteken
langzaam bewegend auto's enkel langs links
Dus vrij vervelde om verkeerstechnisch correct een File die stopt/in beweging is voorbij te steken.
Dat is in theorie slalomwerk.
Streets
- racerke600
- Mountainbiker
Post by racerke600 »
langs rechts begin ik al niet meer aan, ga gewoon links ervoorbij.
tenminste als ze me niet proberen van de baan te rammen.
anyway, deze pipo heeft toch zijn verdiende loon gekregen
tenminste als ze me niet proberen van de baan te rammen.
anyway, deze pipo heeft toch zijn verdiende loon gekregen
Streets wrote:gekend fenomeenracerke600 wrote:idem, tot er een of andere pipo anders over dacht en me opzettelijk begon te hinderen (remmen voor mij, uitwijken links en rechts)vienne wrote:Deze morgen de wind vanachter, heb een supertijd neergezet.
![]()
maar dat is correct volgens de wegcode
stilstaande auto's in de file, mag je langs links en rechts voorbijsteken
langzaam bewegend auto's enkel langs links
Dus vrij vervelde om verkeerstechnisch correct een File die stopt/in beweging is voorbij te steken.
Dat is in theorie slalomwerk.
Streets
- Streets
- Mountainbiker
Gisteren zo bijna iemand uit zijn camionette gesleurd
Ik vermoed dat hij op zoek was naar een parkeerplaats, zo altijd links en rechts rijden, dat ge er niet voorbij kunt met de fiets.
hij rijd mij bijna 2 keer omver,
Als ik hem voorbij rijd doe ik hem teken dat ik er ben en dat hij wat moet opletten.
hij geeft mij de dikke Fuck you vinger.
Ik stop "gooi" mijn fiets tegen de voorkant van zijn camiontte, (als hij er dan over rijd heb ik een nieuwe
)trek de deur open.
En zeg vriendelijk tegen hem dat hij mij bijna 2 keer heeft omvergereden endat ik dat niet apprecier, gezien, mijn adrenaline, dat hij mij dan nog een fuck you geeft.
Dan was ik mijn adrenaline kwijt.
En ben ik gewoon doorgereden, ik vermoed dat hij volgende keer wel zal opletten, (hoop ik) tenzij het een Franstalige was en hij mij niet verstond.
Streets
Ik vermoed dat hij op zoek was naar een parkeerplaats, zo altijd links en rechts rijden, dat ge er niet voorbij kunt met de fiets.
hij rijd mij bijna 2 keer omver,
Als ik hem voorbij rijd doe ik hem teken dat ik er ben en dat hij wat moet opletten.
hij geeft mij de dikke Fuck you vinger.
Ik stop "gooi" mijn fiets tegen de voorkant van zijn camiontte, (als hij er dan over rijd heb ik een nieuwe
En zeg vriendelijk tegen hem dat hij mij bijna 2 keer heeft omvergereden endat ik dat niet apprecier, gezien, mijn adrenaline, dat hij mij dan nog een fuck you geeft.
Dan was ik mijn adrenaline kwijt.
En ben ik gewoon doorgereden, ik vermoed dat hij volgende keer wel zal opletten, (hoop ik) tenzij het een Franstalige was en hij mij niet verstond.
Streets