Zadel zakt tijdens rijden

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

oei oei ... dat wordt hier al weer redelijk technisch en ik ken daar nu juist de ballen van.

De pen en klem zijn de gewone originele van scott. al het iets helpt ... 't zijn zwarte 8) #-o 8)

De zadelpen

Image

De klem

Image

Het geheel. Dat wit zijn resten lijm van een stukje plakband die ik er opgehangen had. Moet dat nog eens weg doen.

Image

Voor zij die hier iets wijzer van worden.
bidonhouder1
Mountainbiker

Post by bidonhouder1 »

Heb dit probleem ooit ook eens gehad met een nieuwe fiets, om moedeloos van te worden. :evil: Had toen nieuwe zadelpen (ritchey wcs ),zadelpenklem(Hope) en gewone montagepasta gekocht. Probleem bleef zich herhalen. Ik draaide de klem zo vast, dat ik deze zelfs bijna niet meer los kreeg. :oops: Nu gebruik ik carbon montage van Morgan Blue http://www.probikeshop.nl/?p=18&s=&opt=2&id=280 Probleem heeft zich nooit meer voor gedaan. Gebruik nu de dag van vandaag wel de zadelpen van Hope, je voelt dat daar al groeven inzitten, dit kan volgens mij ook al veel schelen.
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Post by MTBiker from Berendrecht »

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem.
Ik ga het volgende proberen:
- Ritchey Liquid Torque gebruiken
- Extra klemring op zadelpen zetten (foto volgt nog, na mongtage).

Bij het te strak aandraaien zadelpenklem gebroken...

Materialen:
- frame: titanium
- zadelpen: aluminium (BBB -- had eerst een Ritchey WCS, maar deze was iets te kort en bestaat niet in 400mm)

Mvg,
MTBiker from Berendrecht
Tsjimown
Mountainbiker

Post by Tsjimown »

Heb er met mijn scott scale 20 ook maanden mee gesukkeld.
Tenslotte ten einde raad gewoon zand op gewreven, samen met beetje carbonpasta en blijft momenteel beter zitten.

Ik blijf alvast dit topic volgen om perfecte oplossing te vinden!
trainingsbeest
Mountainbiker

hy

Post by trainingsbeest »

probeer eens een klem te proberen zonder snelsluiting en wat strakker aantrekken dat helft mss?

ik rij al 2j met scott en fietshandelaar heeft er al vele verkocht maar nog nooit zulk probleem gehad
MirFlash
Mountainbiker

Re: hy

Post by MirFlash »

trainingsbeest wrote:probeer eens een klem te proberen zonder snelsluiting en wat strakker aantrekken dat helft mss?

ik rij al 2j met scott en fietshandelaar heeft er al vele verkocht maar nog nooit zulk probleem gehad
Klem met snel of gewone geschroefde sluiting zal niks veranderen hier, als ge kijkt op de foto is de klem al serieus vervormd door het "goed" aanspannen.

Voordat ge verder gaat met carbon pasta ea, misschien eens uw zadelpen meten en uw frame en zien wa de afmetingen zijn.
De een of den andere is misschien ver van de "ideale maat", is de eerste keer niet da zoiets voorkomt.

Meer aanspannen kan ook in een krak resulteren [-X

PS : Meten is weten
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Haarlak :wink: .
supermotard
Mountainbiker

Post by supermotard »

had ook dit probleem en mijn oplossing werkt perfect ...Een aluminium ring gedraaid van ongeveer 6mm hoog , binnendiameter 0,1mm groter dan uw zadelpendiameter en dan op de diameter 3 (M4 ) persvijsjes op 180° van elkaar ingedraaid . Deze ring laat je rusten op uw zadelklem en wanneer zadel op de perfecte hoogte vast staat met uw zadelklem kan je de 3 persvijsjes vastdraaien ...et voila , mijn zadel zakt zelfs bij hevige stoten geen mm meer :wink:
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

@ supermotard ... ik veronderstel dat jij iets doet in de metaalbewerking?

Dat is nu niet echt m'n ding...
bidonhouder1
Mountainbiker

Post by bidonhouder1 »

supermotard wrote:had ook dit probleem en mijn oplossing werkt perfect ...Een aluminium ring gedraaid van ongeveer 6mm hoog , binnendiameter 0,1mm groter dan uw zadelpendiameter en dan op de diameter 3 (M4 ) persvijsjes op 180° van elkaar ingedraaid . Deze ring laat je rusten op uw zadelklem en wanneer zadel op de perfecte hoogte vast staat met uw zadelklem kan je de 3 persvijsjes vastdraaien ...et voila , mijn zadel zakt zelfs bij hevige stoten geen mm meer :wink:
Sorry, ik heb veel in men werkhuis staan, maar een draaibank voor de moment nog niet. :-D :lol: :-D :lol: :-D :lol:
Post Reply