Op Zondag 13 februari 2011 wordt voor de zesde keer de ATB toertocht van Bergen op Zoom georganiseerd door TC de Markies.
Ook dit jaar kun je in Bergen op Zoom, gemeente op de Brabantse Wal in Nederland, een fraaie toertocht rijden! Je kan kiezen uit 4 afstanden: 31, 50, 61 of 90 kilometer! Het parcours voert je door de vele natuurgebieden rondom deze Westbrabantse stad op de Branbantse Wal. Dus ook de nodige hoogtemeters zijn weer voorzien. Geen Ardense omstandigheden maar wel de nodige kuitenbijtertjes!
De bossen rondom Bergen op Zoom (en Hoogerheide) zijn bekend bij de meeste bikers maae wij doen ook de westkant om de stad aan met een andere bijzondere uitstraling maar met nauwelijks asfalt!
Start en Finish zijn aan de Boulevard 6. Er is ruim voldoende gratis parkeergelegenheid (600 plekken). Onderweg is er een goede verzorging. HIer is ook een WC speciaal voor onze vrouwelijke deelnemers aanwezig. Wie de 60 km rijdt kan zelfs twee keer fourageren en bij de Marathon zijn zelfs 3 verzorgingsposten.
Er zijn kleedkamers en douches en een beperkt aantal kluisjes in de sporthal. Verder is er mogelijkheid tot schonnspuiten van de fiets in onze ruime afspuitplaats.
Deelname kost 3,50 euro en kinderen tot 15 jaar mogen gratis deelnemen! (Deelname aan de Marathon kost 5 euro)
Voor meer info: http://www.tcdemarkies.nl/ATB2009
Zo 13/02/2011 Bergen-Op-Zoom (NL)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hoi Josk,josk wrote:Wat zijn de vertrekuren? Ik dacht dat het voor de marathon tot half negen is?
voor de marathon is het starten van 7.30u tot 8.30 uur! Als je ietsjes later vertrekt is dat ook geen ramp alleen moet je dan wel op tijd bij de splitsing zijn. Deze is na ongeveer 50 km en gaat om 11.00 uur dicht!
Zie verder: http://www.tcdemarkies.nl/ATB2009/node/27 en http://www.tcdemarkies.nl/ATB2009/node/115!
Tot zondag?
Route ligt er goed en droog bij!
Afgelopen twee dagen hebben we als organisatie de complete route als generale gereden. Alles ligt er goed bij. Mijn bike kon na deze twee dagen zo goed als schoon de schuur in! Nauwelijks plassen en bijna altijd goed te berijden tracks, zelfs op stukken die normaal soms wat ruw en mul zijn.
Nu nog hopen dat het droog blijft. Het KNMI voorspelt nauwelijks regen en bovengemiddelde temperaturen. Dat ziet er dus goed uit!! Tot zondag hoop ik!
Nu nog hopen dat het droog blijft. Het KNMI voorspelt nauwelijks regen en bovengemiddelde temperaturen. Dat ziet er dus goed uit!! Tot zondag hoop ik!
Last edited by TCM on Mon 07 Feb 2011 10:16, edited 1 time in total.
Re: Route ligt er goed en droog bij!
Dat is ook wel lekker na al dat nat en ijs en wind, tot voldende weekTCM wrote:Afgelopen twee dagen hebben we als organisatie de complete route als generale gereden. Alles ligt er goed bij. Mijn bike kon na deze twee dagen zo goed als schoon de schuur in! Nauwelijks plassen en bijna altijd goed te berijden tracks, zelfs op stukken die normaal soms wat ruw en mul zijn.
Nu nog hopen dat het droog blijft. Het KNMI voorspeld nauwelijks regen en bovengemiddelde temperaturen. Dat ziet er dus goed uit!! Tot zondag hoop ik!
- blubberduck
- Mountainbiker
Re: Route ligt er goed en droog bij!
Post by blubberduck »
en en en hoe ligt het parcours en nu bij..TCM wrote:Afgelopen twee dagen hebben we als organisatie de complete route als generale gereden. Alles ligt er goed bij. Mijn bike kon na deze twee dagen zo goed als schoon de schuur in! Nauwelijks plassen en bijna altijd goed te berijden tracks, zelfs op stukken die normaal soms wat ruw en mul zijn.
-
Mon Ten Bike
- Mountainbiker
- Location: On One Pompetamine singlespeed / GT PEACE 29' singlespeed
Post by Mon Ten Bike »
Veel zin om deze te rijden! Het parcours lijkt me een ideale test voor de 29' singlespeed...
Ik ben niet zo bekend in deze omgeving, kan iemand me het adres geven van de startplaats?
Hopelijk tot zondag!
Ik ben niet zo bekend in deze omgeving, kan iemand me het adres geven van de startplaats?
Hopelijk tot zondag!