Zo 30/01/2011 Schoondijke (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Emvi
Mountainbiker

Zo 30-01-2011 Schoondijke

Post by Emvi »

Dit weekend deze tocht gereden en een fikse hoofdvalling is er het resultaat van... De weergoden waren ons gunstig gezind: een bevroren (dus snel) parcours, een winterzonnetje in het begin maar dan... die wind! In de polder viel het nog mee maar eenmaal bovenop de duinen aan de Groese Duintjes was het pompen... Gelukkig was daar de afslag naar beneden en het singletrackje door de duinen en struiken: geeft elk jaar weer een kick... De bevoorrading was dik in orde met de Red Bull dames gevolgd door de traditionele soep en bollen. Hoewel ik aanvankelijk voor de 35km had gekozen, toch maar afgedraaid na de bevoorrading want met die wind zat ik al ferm achter op schema en kwam het namiddagprogramma ernstig in gevaar. Spijtig genoeg heb ik dus Nummer Een en het Westerscheldepaadje gemist... Deze mooie tocht door het fraaie Westzeeuwse landschap - niet ultraplat zoals men zou kunnen denken (dijken/duinen die men op/af moet) - staat volgend jaar opnieuw met stip genoteerd! Dank aan de sympathieke organisatie, het was dik in orde wat mij betreft. :P
witten2
Mountainbiker

Post by witten2 »

Zondag ook afgezakt naar schoondijke,de 45 km afgebold,is een leuke rit eerst wat grindpaadjes door de polders en dan de duinen en paadjes langs de westerschelde ,prachtige omgeving.Met de wind op kop bovenop de duinen was het wel stoempen.De combinatie red-bull,suikerbol en snert vond mijn maag wel niet zo aangenaam.
Deze rit verdient volgens mij wel een grotere opkomst,'t was daar gelijk redelijk rustig,mij zien ze volgend jaar zeker terug.
=D> =D> =D>
Post Reply