Za 29/01/2011 Lommel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KVSK Unitedfan
Mountainbiker

Post by KVSK Unitedfan »

Ikzelf ben van Lommel en heb vele stukken gedaan waar'k nog nooit was geweest ...

Zalige bevoorrading overigens ;)

Eén minpuntje, de blessure in de kuit op een 3-4 km van het einde :D
skin
Mountainbiker
Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Post by skin »

ik ben ook geweest :lol:
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Zalig tochtje, aangename zon, leuk parcours en geen last gehad van te weinig pijlkes. 110 km heen en terug, geen problemen gehad enkel een keer geërgerd aan een biker die anderen in het decor doet belanden...
Gelukkig voor hem hebben we het zo gelaten, hij was bijna ergens anders beland, en dat is het niet waard. [-X
grippeke
Mountainbiker

Post by grippeke »

Ben ook geweest en verder geen commentaar :-?
barcafan
Mountainbiker

Post by barcafan »

ben ook komen rijden met mijn zoontje . ( 25 km )
samen goed geamuseerd . :lol:
zeer leuke tocht , met plaatsen waar ik nog nooit was geweest .
uitgebreide bevoorrading . =D>
wij komen volgend jaar zeker terug .
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai in Lommel-Kattenbos!

Post by StrammerMax »

Gisteren ook deze toer vanuit Lommel-Kattenbos komen rijden. Toen ik me even voor halftwee ging inschrijven stonden er nog heel wat bikers die dat ook gingen doen, zodat het even aanschuiven was. Daarna gestart langsheen het klassieke paadje naast de ingang tot de voetbalvelden. We doken de bossen in om er eigenlijk niet meer uit te komen. Ik ben niet van deze streek, maar hier wel al een aantal keren komen rijden, zodat ik bij momenten stukken herkende die ook aangedaan worden tijdens andere toertochten. Zo volgde het parcours een tijdje dezelfde paden in de buurt van Lommelzand en naast de spoorweg zoals tijdens de toer vanuit Overpelt-Holheide van afgelopen 15 januari. Evenzo de omgeving van de Ford-testbaan en de berg met de zanderige omgeving, die we nu vanaf de andere kant moesten beklimmen en wat mij niet lukte! Het was zalig om door de bossen te rijden, de paden lagen er goed en droog bij door de vrieskoude en intussen scheen de winterzon door de bomen. Het ging mij goed af, ik hield er naar mijn maatstaven een behoorlijk tempo op na. Mijn gemiddelde lag dan ook hoger dan anders, alhoewel anderen dat als laag zullen bestempelen, maar wat het minste van mijn zorgen is.

Aan de bevoorrading, die op een parkeerplaats stond, was het behoorlijk druk en de mensen die voor wafels, bananen en drinken moesten zorgen, hadden hun handen vol.

De afpijling was voor mij duidelijk genoeg, alleen naar het einde toe was er soms wat twijfel naar waar je heen moest. In een bepaald bos zag ik ook lager nog pijlen hangen, maar daar heb ik de richting van de meest nabije gevolgd. Het bord met “laatste 5 km” ben ik in elk geval gepasseerd en ik had na afloop 39 km op m’n tellertje staan. De rit eindigde via een track die naast een immens kerkhof loopt. Is dat het oorlogskerkhof dat op de ringweg wordt aangegeven, samen met een wegwijzer naar Lommel-Barrier? Het deed me toch even nadenken toen ik deze plek passeerde en de honderden kruisen op de graven zag staan! Het is de eerste keer dat ik het te zien krijg!

Ik was terug om 16.00 u en ben jammer genoeg direct huiswaarts vertrokken zonder nog wat te gaan drinken, wat niet van m’n gewoonte is. Ik werd ’s avonds namelijk nog verwacht op een etentje in Merksem. Thuis snel een kattenwasje en dan daar naartoe. Man, dat eten heeft me gesmaakt na die rit. De dag kon in ieder geval niet meer stuk. Wat moet een mens meer hebben: eerst een leuke rit rijden en zich amuseren in de bossen om daarna de benen onder de tafel te kunnen steken. Jammer genoeg is dit weekend in mineur geëindigd, want vandaag ben ik gaan rijden in Hoogerheide (NL) om bij het verlaten van de cafetaria vast te moeten stellen dat m’n bike gestolen was! Hij was nochtans vastgelegd aan een poort met een slot! Een spijtige en dure grap! Maar dat kan je lezen in het topic over Hoogerheide!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* StrammerMax’s Papegaaienblog
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

De Dabbers hebben zoals beloofd de rit gefilmd. De compilatie bestaat uit 4 filmpjes.
Het eerste deel staat al online in HD-kwaliteit, de overige 3 delen zijn aan het uploaden ...

Kijken kan je via www.dabbers.be
forrest
Mountainbiker

Post by forrest »

Het was een zéér leuke tocht, ivm de bepijling, ik heb misschien 4x misgereden. Maar wel 3x door mijn voorliggers, dus eigenlijk zelf maar 1x misgereden. ik vond persoonlijk de afpijling niet perfect, maar ook niet zo slecht dat er zo véél over gezaagd moet worden. conclusie; organisatie goed en een prachtige tocht. a ja, ikzelf heb veel pech gehad, ik had plat gereden, dus nieuwe binnenband. dan ongeveer een km verder lag er plots een boom over een single track( dat was in de laatste kilometers) en ik zag die te laat en met mijn crossfiets was de remafstand tekort, dus ... een koprolleke. terug een nieuwe binnenband en en ik had een klein slag in mijn wiel. Toen opgelucht naar huis gefiets, maar het herhaalde zich terug, plat van voor en ik heb gene hele velowinkel bij, voorraad was op. dan hebben ze me nog komen halen van thuis uit. alléé, toch een leuk dagje.
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

Een volledige HD-compilatie van de tocht staat online op http://www.dabbers.be/20110129-MTB-toer ... enbos.html
chuck
Mountainbiker

Re: Papegaai in Lommel-Kattenbos!

Post by chuck »

StrammerMax wrote:.... De rit eindigde via een track die naast een immens kerkhof loopt. Is dat het oorlogskerkhof dat op de ringweg wordt aangegeven, samen met een wegwijzer naar Lommel-Barrier? Het deed me toch even nadenken toen ik deze plek passeerde en de honderden kruisen op de graven zag staan! Het is de eerste keer dat ik het te zien krijg!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* StrammerMax’s Papegaaienblog
Dat is het duits militair kerkhof op de weg van Lommel-Kerkhoven-Leopoldsburg. Ik vermoed dat jij verwart met het pools militair kerkhof (weg van ring richting Barrier-Valkenswaard.)
Grtz.
Post Reply