Stijf, automatische lock-out, niet overdreven zwaar, mooi en robuust
voorvering ; wat bevalt jullie
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Guest
Post by Guest »
Magura:El Grande wrote:Heeft Magura een goede naam qua vorken? Kan deze concurreren met vorken van Fox of Rock Shox? Je hoort idd heel weinig over deze vorken, vandaar deze vraag.Kristof. wrote:Kheb sinds kort een Magura Ronin. Vroeger judy sl , wat een verschil !
Veel instelmogelijkheden, lock out, stijf , pompt weinig t.o.v. andere vorken.
Je ziet ze weinig maar onbekend=onbemind zeker.
Hoe zit het met de prijs van zo een Ronin?
Vidar 80 mm: 195 euro
Asgard 100 mm: 429 euro
Ronin 80 mm: 459 euro
Ronin 110 mm: 459 euro
Phaon 125 mm: 459 euro.
Natuurlijk niet te vergelijken met een Fox maar de (Belgische) prijs ook niet.
- JanMan
- Mountainbiker
ik heb een manitou scareb super '04
Ik ben hier zeer tevreden over. 80mm travel ,lichtgewicht, rebound ingesteld op snelste stand , ik benut wel niet de hele veerweg door hoge luchtdruk maar das ook niet nodig.
Mijn lockout staat ongelooflijk veel op , hiervoor hebbik een lockout opt stuur voor gemaakt. Ik hoop binnekort de jagwire remote lockout te kunnen kopen. Voor
Ik ben hier zeer tevreden over. 80mm travel ,lichtgewicht, rebound ingesteld op snelste stand , ik benut wel niet de hele veerweg door hoge luchtdruk maar das ook niet nodig.
Mijn lockout staat ongelooflijk veel op , hiervoor hebbik een lockout opt stuur voor gemaakt. Ik hoop binnekort de jagwire remote lockout te kunnen kopen. Voor
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Headshok Fatty Ultra DL 2001
Zeer content van. De handige lock-out op het stuur overtreft gewoon alle andere vorken die je zou kopen voor de lock-out, want die zijn niet te bedienen als je dat vergelijkt met een Headshok.
Er zijn aan mijn model niet veel instelmogelijkheden, maar met de luchtdruk kan je al heel veel vind ik.
De lock-out staat bij mij niet zo veel op, omdat het verschil in comfort o zo groot is. Zondag in Oostmalle nog maar eens ondervonden toen ik de lock-out opzette om er vooral een mentaal voordeel uit te halen.
De enigste keren dat ik mijn lock-out opzet is in een sprint. Als ik gewoon omhoog rijd, staat hij gewoon op.
Zeer content van. De handige lock-out op het stuur overtreft gewoon alle andere vorken die je zou kopen voor de lock-out, want die zijn niet te bedienen als je dat vergelijkt met een Headshok.
Er zijn aan mijn model niet veel instelmogelijkheden, maar met de luchtdruk kan je al heel veel vind ik.
De lock-out staat bij mij niet zo veel op, omdat het verschil in comfort o zo groot is. Zondag in Oostmalle nog maar eens ondervonden toen ik de lock-out opzette om er vooral een mentaal voordeel uit te halen.
De enigste keren dat ik mijn lock-out opzet is in een sprint. Als ik gewoon omhoog rijd, staat hij gewoon op.