Zo 30/01/2011 Ingelmunster
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
Post by spiermassa »
er waren inderdaad enkele technische stukken eruit ,maar eruitgehaald wegens te gevaarlijk en we wilden een toertocht voor iedereen vandaar een beetje meer road want het had de weken ervoor al genoeg geregend en tijdens het uitpijlen was het nog goe nat.Maar kzie dat de echten toch hun bane naar de bekende stukken gevonden hebben.Voor onze zomertocht zal alles er weer bij zitten en ne grote bar

- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
der heeft ier ene precies babbelwater gedronkenden wakkere bakker gits wrote:30/1/2011 TT Ingelmunster
Was juist op tijd klaar met werken en opkuisen tegen 7u nog even koffie, bij ons word die nog
opgegoten gelijk vroeger, gemaakt voor men vrouwke en haar zus die de zondagvoormiddag komt
helpen in de winkel. Om 7u30 vertrokken voor een nieuwe Mtb voormiddag. Deze zondag ging
het Richting Ingelmunster alwaar de Brigand Bikers hun beste beentje hadden voorgezet om ons
een mooi en gevarieerd parcours aan te bieden.
Het was een 19tal km'ters rijden naar de place to take off en het was Kou man den thermometer gaf
-5°c aan Brrrr den eerste km'ter was dan ook bibberen als je uit een bakkerij komt van 25°c kweet
ben een verwend nest. Op het forum was afgesproken om 8u aan de Brug nabij Cyclorama te
Roeselare. Toen ik er aankwam stond er nog niemand even op de klok gekeken en ik was 8min te
vroeg. Had geen zin om 10minuten in de kou te staan en besloot om aan de start te wachten. Daar
moest in teminste niet in de kou staan.
Om 8u20 was ik reeds ter plekke. Aan de inschrijving stond er nog niet veel volk en die verliep dan
ook zeer vlot.
Na een 5tal minuten wachten kwam Willem en z'n buurman er aan. Kort erna was Marc er ook en
we konden een klapke doen, Aldoende duurde het niet lang alvorens den Eric, Gianni en David
present tekenden. Na nen kort welgemeende goeie morgen groet vertrokken we met on Groepke om
der een gezapig ritje van te maken.
Alvorens alle lekkers aan de vaart te kunnen beklimmen, afdalen, Bissen, draaien en keren moesten
we eerst naar Meulebeke om er de boere wegels onder de wielen te laten passeren. Na goed 20km
kregen we de eerste bevoorrading. Er lag van alles wat niet overdreven maar meer dan genoeg.
Daar zijn we niet te lang blijven plakken en reden verder op ons gemak het ritje verder. Blijkbaar
had niemand zin om te sjeezen want we bleven allen kalm verder rijden zonder veel tempo
versnellingen. Eerlijk gezegd daar was ik blij om want met de heen en terug rit na een nachtje
arbeid had ik geen zin om mezelf af te beulen. Bij thuiskomst zouden er 90km op de teller staan.
Na een goeie 15km na de Bevoorrading had ik schoon genoeg van de boere wegels en besloot in
rechte lijn naar Ingelmunster te rijden. Marc kon zich meteen vinden in men gedachten gang en we
reden dan meteen naar de brug flanken om er de MATRAS AFDALING en de NIEUWE KLIM te
berijden. Cowboy Peter was het blijkbaar ingegeven en stond er ons op te wachten. Daar een keer of
5a 6 die nieuwe klim opgereden en 1 maal eraf. Daarna verder gereden naar de 2e bev. Om na deze
De SUPER COWBOY klein te krijgen lukte goed omdat het hard vervrozen lag. Dan reden we naar
de Brug over de vaart want Johan (sofeurken) had de deze graag gereden. Met z'n 29'er reed hij
bijzonder vlot van de brug. Nadien nog even een stukje KLEIN ZWITSERLAND, even geprobeerd
om er zelf nog een stukje aan te breien maar het lag veel te nat en we hadden geen zin om onze velo
te kuisen. Dan was het opnieuw tijd om het moeilijkste brugje af te rijden. Wij supporter'den voor
Johan en die reed opnieuw vlot naar beneden. Dan vonden we het welletjes en reden nog even rond
het kasteel en daarna terug naar de start om er nog ene te drinken. AJA VOOR IK HET VERGEET
IK BEN GISTEREN DUS GEVALLEN, allee bijna toch kon net over m'n stuur springen en bleef
zelf rechtop men velo net niet.
Op de meer dan onderbemande Aprés nog staan babbelen met Slappetieze en Mario uit tielt.
Dan een tafelke gezocht en gevonden in het gezelschap van Motorbiker en Hanzie. Een gezellig
onderonsje later opnieuw naar huis gereden en een frietje gestekt met t'vrouwke. Bij het terug naar
huis rijden gereden tot ik een getal met 3 cijfers had ging er niet aan geraken als ik gewoon heen en
terug reed. En wilde persé de kaap van 100km halen wat me ook gelukt is DANKT U
De rit zelf was meer dan in orde en heb de meeste bewondering voor de werken die gedaan worden
aan de talud aan de brug en klein zwitserland harken van bladeren enz..
Maar aan de aprés is nog wel veel werk. Het mooie mobiele cafe zou ik toch niet meer gebruiken.
Daar kunnen slechts 2 personen achter de bar staan en dan lopen ze nog in elkaars weg.
Aan de rij mensen voor de bar te zien denk ik dat er vele van mijn gedacht zijn desbetreffende.
Greetz Bakkerke
http://www.mtb-degrysperre.be
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Re: ingelmunster
Dan gaan we elkaar vroeg of laat nog ne keer tegenkomenprideandglory1891 wrote:Ben je van de streek? Wil u anders eens gidsen voor een ritje met Ingelmunsters mooiste stukken er in. Van in Ooigem tot ingelmunster... Dit is een ritje die ik veel doe bij goed weer in de week.jeroenie wrote:da was just een leuk stukskeduction wrote:het enigste minpuntje was op 1 plaats die kloven op het veld waar je verplicht moest afstappen.![]()
int begin over de kloven springen, en derna beetje technisch der doorploeteren, ik heb daar niet van de fiets moeten gaan!
bij pjer het risico nie gepakt, twas nog vroeg om nat te worden![]()
maar wat is nu de cowboy, etc...
als we van de vaart kwamen, lag er een technische strook, die je kon nemen in het parcours, is dat de cowboy? en als je dan de baan oversteekt, had je daar nog een stuk liggen, waar ik er opeens een groepje zag staan, is dat dan de supercowboy? en die matras?
heb es een groot stuk misreden en zo geeindigd op 61km's.
twas een leuk ritje, en voor herhaling vatbaar!
- Moustache
- Kerstman
Hawel, sedert ik jullie twee heb leren kennen heb ik mijne moustache laten groeien... Dat was makkelijker om mijne naam te herinneren.tram4 wrote:een paar jaar geleden lachte hij met mij omdat ik moeite begon te krijgen met namen, tis ook al van daddehenkieboy wrote:@ wakkere bakker : nie motorbiker en hanzi maar motorbiker en henkieboy![]()
![]()
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
Eindelijk ook aan de computer geraakt. We zijn heel gelukkig met de goeie reacties, en de klachten over de bar waren blijkbaar terecht. Onze'n uitvlucht: we hebben de zaterdag niet kunnen oefenen
.
Voor degenen die op hun honger gebleven zijn qua technische stroken, kunnen wij alleen maar onze zomertocht aanraden, Alles wat je gisteren gemist hebt ,krijg je dan in 10-voud.
De eerste foto's , geschoten in de vlucht, met onder andere de bende van soenens, de grysperre's en pjére
http://picasaweb.google.com/10585304006 ... FotosPeter# morgen komen er waarschijnlijk nog een hele hoop bij.
Voor degenen die op hun honger gebleven zijn qua technische stroken, kunnen wij alleen maar onze zomertocht aanraden, Alles wat je gisteren gemist hebt ,krijg je dan in 10-voud.
De eerste foto's , geschoten in de vlucht, met onder andere de bende van soenens, de grysperre's en pjére
http://picasaweb.google.com/10585304006 ... FotosPeter# morgen komen er waarschijnlijk nog een hele hoop bij.
k'heb me geweldig goe geamuseerd!! 51km
t'is wel tof da, als je ne tocht van de brigands rijdt dat alles in een andere volgorde gemixt is.
er zijn altijd nieuwe passages en lussen verlegd of min of meer, dat maakt het dan weer nieuwsgierig.
Na de eerste bevoorrading na 22km toch even thuis gestopt (krampen)+(nukkige body).een tasse warme soepe en met den brander de freewieler ontdooien, de tocht terug aangevat en toen ik voor de tweede keer de cowboy deed schoot ie plots weer in neutraal en dan met de trontinette weere noar huis,
t'was maar 5km,ne nieuwen body, en een 1/2 uur ( toch handig een klein magazijn in u tuinhuis hebben).
de vrouwe riep KOM ETEN! ! t'is 12u. mo ben were vertrokken gelijk ne "die hard".
de matrasse in één trek naar boven (het lag er beter of zaterdag) en langs de rechterkant van de vangrail de 4de flank gedaan. mooi mooi mooi!
Bedankt brigands voor de prachtige tocht. Tot deze zomer!
t'is wel tof da, als je ne tocht van de brigands rijdt dat alles in een andere volgorde gemixt is.
er zijn altijd nieuwe passages en lussen verlegd of min of meer, dat maakt het dan weer nieuwsgierig.
Na de eerste bevoorrading na 22km toch even thuis gestopt (krampen)+(nukkige body).een tasse warme soepe en met den brander de freewieler ontdooien, de tocht terug aangevat en toen ik voor de tweede keer de cowboy deed schoot ie plots weer in neutraal en dan met de trontinette weere noar huis,
t'was maar 5km,ne nieuwen body, en een 1/2 uur ( toch handig een klein magazijn in u tuinhuis hebben).
de vrouwe riep KOM ETEN! ! t'is 12u. mo ben were vertrokken gelijk ne "die hard".
de matrasse in één trek naar boven (het lag er beter of zaterdag) en langs de rechterkant van de vangrail de 4de flank gedaan. mooi mooi mooi!
Bedankt brigands voor de prachtige tocht. Tot deze zomer!