ik krijg mijnen nieuwe band er ni op

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
kogaboy
Mountainbiker

ik krijg mijnen nieuwe band er ni op

Post by kogaboy »

ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open :cry:
wie heeft er goede raad voor mij :D
Gf biker
Mountainbiker

Re: ik krijg mijnen nieuwe band er ni op

Post by Gf biker »

kogaboy wrote:ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open :cry:
Banden lichters gebruiken :D
John
Mountainbiker

Post by John »

Met een beetje dreft op de zijkant van de band schuift hij er veel gemakkelijker op. Een velg is in het midden dieper dan aan de zijkant. Je moet zorgen dat de buitenband bij montage in het midden van de velg zit. Op de plaats waar het ventiel zit kan je de band helaas niet in de gleuf leggen. Dus je moet zorgen dat je met het laaste stukje juist aan het ventiel uitkomt. Met deze techniek kan je zelfs scooterbandjes monteren zonder lepels. Dus voor zo'n soepel mtb bandje moet dit zeker lukken.
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

[quote="Gf biker"][quote="kogaboy"]ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open :cry:
wie heeft er goede raad voor mij :D[/quote]

Banden lichters gebruiken :D[/quote]

me bandelichters oppassen é, kem der ene gebroken me da wringen
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

intruder wrote:me bandelichters oppassen é, kem der ene gebroken me da wringen
Ge moet da ook voorzichtig doen hé :wink:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

zeker en vooral allebij de binnnenkanten inwrijven met sponske met dreft op , zo leg ik al mijn banden op mijn crossmax. Der ontbreekt mij beetje kracht in de armen , maar zoveeeel meer in de benen :wink:
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

ale tis eindelijk gelukt dankzij jullie goede raad :lol:
nu kan ik is in de modder gaan ploeteren se :evil:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

kogaboy wrote:ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open :cry:
ik heb dus van vorige week woensdag ook de crossland wielen en heb indentiek hetzelfde probleem, ik heb de bijsluiters goed gelezen en stond dat je GEEN bandenlichters mag gebruiken en ook de truk met dreft in een sopje maar ik krijg die band niet op zijn juiste plek allez niet overal dan toch.
zouden ze dan toch bedoelen dat je ust banden moet hebben met of zonder binnenband dan ???

Gizmo 8)
kogaboy
Mountainbiker

Post by kogaboy »

ik heb er nu met binnenband opsteken mor das idd wel moeilijk met dien binnenband.
maar aan den andere kant die met ust rijden , en die rijden plat dan steken die toch ook een binnenband??
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

kogaboy wrote:ik heb er nu met binnenband opsteken mor das idd wel moeilijk met dien binnenband.
maar aan den andere kant die met ust rijden , en die rijden plat dan steken die toch ook een binnenband??
en daar nog bij dat ge dat ventiel van de UST moet verwijdern ook onderweg dan, ik denk dus eerder te rijden met UST banden maar met binnenband

Gizmo 8)
Post Reply