wie heeft er goede raad voor mij :D
ik krijg mijnen nieuwe band er ni op
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
ik krijg mijnen nieuwe band er ni op
ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open
Re: ik krijg mijnen nieuwe band er ni op
Banden lichters gebruiken :Dkogaboy wrote:ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open![]()
Met een beetje dreft op de zijkant van de band schuift hij er veel gemakkelijker op. Een velg is in het midden dieper dan aan de zijkant. Je moet zorgen dat de buitenband bij montage in het midden van de velg zit. Op de plaats waar het ventiel zit kan je de band helaas niet in de gleuf leggen. Dus je moet zorgen dat je met het laaste stukje juist aan het ventiel uitkomt. Met deze techniek kan je zelfs scooterbandjes monteren zonder lepels. Dus voor zo'n soepel mtb bandje moet dit zeker lukken.
- intruder
- Mountainbiker
- Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"
[quote="Gf biker"][quote="kogaboy"]ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open
wie heeft er goede raad voor mij :D[/quote]
Banden lichters gebruiken :D[/quote]
me bandelichters oppassen é, kem der ene gebroken me da wringen
wie heeft er goede raad voor mij :D[/quote]
Banden lichters gebruiken :D[/quote]
me bandelichters oppassen é, kem der ene gebroken me da wringen
- MaC'Red
- Mountainbiker
ik heb dus van vorige week woensdag ook de crossland wielen en heb indentiek hetzelfde probleem, ik heb de bijsluiters goed gelezen en stond dat je GEEN bandenlichters mag gebruiken en ook de truk met dreft in een sopje maar ik krijg die band niet op zijn juiste plek allez niet overal dan toch.kogaboy wrote:ik heb mavic crossland velgen en wil er schwalbe light black shark mud folding , maar ik krijg hem er het laatste stuk niet over , en mijn duimen liggen helemaal open![]()
zouden ze dan toch bedoelen dat je ust banden moet hebben met of zonder binnenband dan ???
Gizmo
- MaC'Red
- Mountainbiker
en daar nog bij dat ge dat ventiel van de UST moet verwijdern ook onderweg dan, ik denk dus eerder te rijden met UST banden maar met binnenbandkogaboy wrote:ik heb er nu met binnenband opsteken mor das idd wel moeilijk met dien binnenband.
maar aan den andere kant die met ust rijden , en die rijden plat dan steken die toch ook een binnenband??
Gizmo