Zo 30/01/2011 Huldenberg :: MTB Toertocht Huldenberg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Terug van de 60km , damm er moest gewoon elke week zo nen TT zijn. Super parcours , perfecte bepijling . En eindelijk is gene modder.
Zou zo al willen verhuizen om daar elke dag te kunnen trainen.

Organisatie =D> =D> =D> =D> =D>
Last edited by The Doctor 46 on Sun 30 Jan 2011 14:22, edited 1 time in total.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

En we zijn alweer thuis van Huldenberg... gestart voor de 60km maar het is veel korter uitgedraaid dan gepland. Na 2-3km alweer een verlies van oliedruk bij mijn achterrem. Da's al de 2e keer, de voorste is ook nog maar pas binnen geweest omwille van hetzelfde probleem. Dan maar verder zonder achterrem. Sommige afdalingen wat gewacht om anderen voor te laten zodat ik vrije baan had maar het was bijna niet te doen met alleen maar een voorrem, paar keer geluk gehad omdat het voorwiel wegschoof op ijsplekken en net niet gevallen. Na 18km dan ook nog een lekke band (snakebite op bevroren bandensporen) en daar heb ik besloten om af te draaien, uiteindelijk bij het passeren van de start besloten om nog een rondje op de baan te doen, o.a. langs Duisburg en Overijse (makkelijk zo'n GPS). Opeens passeerde ik helling 1, de laatste dus, en dan maar opnieuw het parcours opgegaan. Zo kwam ik toch aan een km of 40 vandaag.
dirk999bis
Mountainbiker

Post by dirk999bis »

vanmorgen vroeg vertrokken omstreeks 7u45 aangekomen zodat ik vlakbij kon parkeren op het grasveld voor de kantine..
Dit lag er heel zompig en bevrozen bij met als gevolg mijnen beemer die zich vanachter volledig vastgroef, 4 collega mtb'ers kwamen direct duwen zonder resultaat echter zodat ik gelukkig op de organisatie kon rekenen welke me lostrokken met een aanwezige 4x4 + trekkabel, aangezien er nog mensen zich begonnen vast te rijden werd gelukkig snel beslist om niemand meer toe te laten.
De eerste helling spijtig genoeg niet naar boven kunnen rijden wegens wandelfile maar toen al besloot ik om op het einde deze nog eens te proberen.
De 60km was leuk met de nodige hellingen en afdalingen, spijtig genoeg tijdens die afdaling door de weide (na de eerste bevoorrading) zwaar ten val gekomen, met een pijnlijke knie als gevolg (hopelijk morgen niet te dik).
Mijn val gebeurde tijdens die korte knik naar rechts (90°) waarbij ik de meest linkse afdaling nam :-(
De goesting een beetje getemperd , maar de 60 toch uitgereden om dan nog eens de eerste helling(aan de kantine) te nemen, ditmaal al fietsend :-)
hopelijk komen de Zoenk en Heverlee niet in het gedrang
Parcours , organisatie, bepijling alles was zeer OK =D>
Last edited by dirk999bis on Sun 30 Jan 2011 14:25, edited 1 time in total.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

freezy wrote:En we zijn alweer thuis van Huldenberg... gestart voor de 60km maar het is veel korter uitgedraaid dan gepland. Na 2-3km alweer een verlies van oliedruk bij mijn achterrem. Da's al de 2e keer, de voorste is ook nog maar pas binnen geweest omwille van hetzelfde probleem. Dan maar verder zonder achterrem. Sommige afdalingen wat gewacht om anderen voor te laten zodat ik vrije baan had maar het was bijna niet te doen met alleen maar een voorrem, paar keer geluk gehad omdat het voorwiel wegschoof op ijsplekken en net niet gevallen. Na 18km dan ook nog een lekke band (snakebite op bevroren bandensporen) en daar heb ik besloten om af te draaien, uiteindelijk bij het passeren van de start besloten om nog een rondje op de baan te doen, o.a. langs Duisburg en Overijse (makkelijk zo'n GPS). Opeens passeerde ik helling 1, de laatste dus, en dan maar opnieuw het parcours opgegaan. Zo kwam ik toch aan een km of 40 vandaag.
Jammer , maar zonder achterrem zou ik het ook niet gedurfd hebben. Veel volk langs de kant zien staan met platte band. Zou iedereen gewoon tubeless aanraden.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik reed ook tubeless maar 't was er gewoon los door. Een sneetje van ongeveer 2-3mm, genoeg om de Notubes er door te laten zonder te dichten...
Gertje666
Mountainbiker

Post by Gertje666 »

Ook net thuis van TT,heel schoon en super geamuzeerd.Perfect gepijld en perfect in het algemeen.
Ik heb 1 vraagje,mag de track verder gebruikt worden??
t-C-elite
Mountainbiker

Post by t-C-elite »

Het was de lange tocht van 180 km uit nederland meer dan waard!! Ahno en ik zijn noch aan het nagenieten op weg naar huis. Geen probleempjes met materiaal alleen een lekke band. Zelfs onderweg mogen genieten van een knap staaltje fietswerk, een man met één been! Organisatie bedankt en tot volgend jaar!!!,
T-c-elite & ahno
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Idd perfecte organisatie!
W817
Mountainbiker

Post by W817 »

Inderdaad één van de mooiste tochten van Vlaanderen, fijn ook met de goed beschreven hellingen. en mijn fietske is helemaal niet vuil, toch gene modder :-) da's dus minder poetsen en op tijd voor den koers op den tv :-D Tot volgend jaar =D>
beginner1978
Mountainbiker

Post by beginner1978 »

twas prachtig! tot volgend jaar!
Post Reply