wat vinden jullie goed/minder goed aan jullie geveerde voorvork,
ik had een fatty dd ; te weinig veerweg (6cm)
toen een fatty sl ; na twee jaar niet goed meer bij te regelen
nu sinds 1999 een sid xc ; dat ding is goed, alleen wat te licht
bij steile klimmen (dan vliegt de voorkant snel omhoog), en er zit flex
in maar niet echt storend (alleen een beetje verontrustend...) (Vbrakes)
voorvering ; wat bevalt jullie
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
ik heb dus een scott voorvork dat standaart op de YZ2 van 2003 zat,
mijn negatieve ervaringen zijn dat er niks kan afgesteld worden, het veel te weinig veert, en in de winter zo goed als niet veerd, de trugslag is veel te hevig en de stuurpen roest enorm snel
de positieve kanten zijn dat het zeer sterk is (goed voor V-brakes, er is geen booster nodig) en het is volledig onderhouds vrij.
De voordelen wegen niet op tegen de nadelen zal ik zo maar zeggen. Als ik nog voor juli 2005 een scott boulder kan kopen laat ik het zo, anders steek ik er een ander voorvork op.
mijn negatieve ervaringen zijn dat er niks kan afgesteld worden, het veel te weinig veert, en in de winter zo goed als niet veerd, de trugslag is veel te hevig en de stuurpen roest enorm snel
de positieve kanten zijn dat het zeer sterk is (goed voor V-brakes, er is geen booster nodig) en het is volledig onderhouds vrij.
De voordelen wegen niet op tegen de nadelen zal ik zo maar zeggen. Als ik nog voor juli 2005 een scott boulder kan kopen laat ik het zo, anders steek ik er een ander voorvork op.
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
:D Sinds 2 weken een RS sid team
.
Supper vork gezien ik eerst een judy xc had.
Veel afstelmogelijkheden en licht
Supper vork gezien ik eerst een judy xc had.
Veel afstelmogelijkheden en licht
-
El Grande
- Mountainbiker
Heeft Magura een goede naam qua vorken? Kan deze concurreren met vorken van Fox of Rock Shox? Je hoort idd heel weinig over deze vorken, vandaar deze vraag.Kristof. wrote:Kheb sinds kort een Magura Ronin. Vroeger judy sl , wat een verschil !
Veel instelmogelijkheden, lock out, stijf , pompt weinig t.o.v. andere vorken.
Je ziet ze weinig maar onbekend=onbemind zeker.
Hoe zit het met de prijs van zo een Ronin?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik een RS duke race 04.
Zeer goeie werking voor XC en weggebruik. Wat minder geschikt voor freeride (veerweg te kort, maar toch een vork waarvan de stevigheid me al een paar positief heeft verrast).
Enige nadeel is dat de lock out snel niet meer 100% lockt, en der is niemand die hem weer voor 100 % lock krijgt.
Maar voor mij moet LO geen 100% zijn dus perfecte vork.
Zeer goeie werking voor XC en weggebruik. Wat minder geschikt voor freeride (veerweg te kort, maar toch een vork waarvan de stevigheid me al een paar positief heeft verrast).
Enige nadeel is dat de lock out snel niet meer 100% lockt, en der is niemand die hem weer voor 100 % lock krijgt.
Maar voor mij moet LO geen 100% zijn dus perfecte vork.
- FORZA GERT
- Mountainbiker
Post by FORZA GERT »
Ik had tot voor twee weken een RS Sid Team maar heb ze dus pas vervangen door een Manitou Skareb Elite SPV.
Sid is een zeer goede vork (is trouwens te koop), maar mist stijfheid in combinatie met schijfremmen.
De Manitou is ook niet superstijf maar toch beter dan de Sid op dat vlak.
Verder zeer veel instelmogelijkheden op de Manitou een door het SPV systeem pompt hij niets zolang je op de pedalen blijft zitten.
Zijn trouwens in promotie bij MegaBike in Turnout voor 420 €.
Sid is een zeer goede vork (is trouwens te koop), maar mist stijfheid in combinatie met schijfremmen.
De Manitou is ook niet superstijf maar toch beter dan de Sid op dat vlak.
Verder zeer veel instelmogelijkheden op de Manitou een door het SPV systeem pompt hij niets zolang je op de pedalen blijft zitten.
Zijn trouwens in promotie bij MegaBike in Turnout voor 420 €.