Garantie Cube Elite

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
filip_
Mountainbiker

Garantie Cube Elite

Post by filip_ »

Hallo,

Begin januari is de bus waar de trapaslagers in geschroefd zitten losgekomen in mijn carbonframe. Ik ben hier toen mee naar Bax geweest maar zei zeiden dat mijn xtr crankstel gewoon los zat en hebben dat terug vast gezet, en het zat ook wel effectief terug vast maar draaide wel niet meer zo soepel als eerst. Na er 1 training mee gedaan te hebben zat mijn crankstel/trapas opnieuw los, ben er toen opnieuw mee naar Bax geweest en toen gaven ze mij gelijk dat het aan mijn frame lag. Ze hebben toen garantie aangevraagd en het probleem werd erkent als garantie maar toch kreeg ik geen nieuw frame omdat het net te oud was! Mijn kader was van december 3 jaar. Ik kon wel een crashgarantie ofzoiets krijgen wat inhoud dat ik voor €500 het elite 2011 model krijg.

Is dit terecht? Of had ik garantie moeten krijgen?

Of is er misschien nog iemand die zoiets al heeft voorgehad?
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Cube is toch maar 2jaar dacht ik

Eens naar de invoerder zelf mail sturen en uitleg vragen ,stuurt normaal altijd een antwoord ,allé bij mij toch
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Veel merken geven maar 2 jaar garantie.
Da's het verplichte minimum.

Ik vrees dus dat je blij mag zijn dat ze je goedkoper een nieuw frame aanbieden als het frame ouder is dan 2 jaar.
mountain-biker
Mountainbiker

Re: Garantie Cube Elite

Post by mountain-biker »

filip_ wrote:Hallo,

Begin januari is de bus waar de trapaslagers in geschroefd zitten losgekomen in mijn carbonframe. Ik ben hier toen mee naar Bax geweest maar zei zeiden dat mijn xtr crankstel gewoon los zat en hebben dat terug vast gezet, en het zat ook wel effectief terug vast maar draaide wel niet meer zo soepel als eerst. Na er 1 training mee gedaan te hebben zat mijn crankstel/trapas opnieuw los, ben er toen opnieuw mee naar Bax geweest en toen gaven ze mij gelijk dat het aan mijn frame lag. Ze hebben toen garantie aangevraagd en het probleem werd erkent als garantie maar toch kreeg ik geen nieuw frame omdat het net te oud was! Mijn kader was van december 3 jaar. Ik kon wel een crashgarantie ofzoiets krijgen wat inhoud dat ik voor €500 het elite 2011 model krijg.

Cube geeft wel degelijk 5 jaar ! Uitgezonderd enkele fully's en bmx-en .
Staat zéér duidelijk op Cube.eu !
2 Jaar op lak .
Last edited by mountain-biker on Mon 06 Jun 2011 22:13, edited 2 times in total.
dejos^^
Mountainbiker

Re: Garantie Cube Elite

Post by dejos^^ »

mountain-biker wrote:
filip_ wrote:Hallo,

Cube geeft wel degelijk 5 jaar ! Uitgezonderd enkele fully's en bmx-en .
Staat zéér duidelijk op Cube.eu !
2 Jaar op lak . Ga eens naar Fietsland Eersel als ze in Hamont moeilijk doen , alleen om je probleem uit te leggen , moet jij maar eens opletten 8)
(Ben meer dan 20 jaar klant geweest in Hamont ...)
bij mij in het boekje ( van cube 2011 ) staat ook 5 jaar op het frame ( barsten etc ) en 2 jaar op het lak en 2 jaar op de vork en al de rest zijn slijtage onderdele dus :lol:
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

Fout! Cube geeft 2 jaar op cartonnen frames, 5 jaar op alu.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

iddi wrote:Fout! Cube geeft 2 jaar op cartonnen frames, 5 jaar op alu.

Da wilt al iet zeggen van de betrouwbaarheid :-D
filip_
Mountainbiker

Post by filip_ »

Vind het toch maar zielig van Cube da ze nog ma 2 jaar geven.
Komt er zo precies op neer da ze hun eigen kaders nie vertrouwen
KlaasDS
Mountainbiker

Post by KlaasDS »

5 jaar
copperhead
Mountainbiker
Location: Focus Mares cx 2.0 /Bulls Copperhead / Bulls Dessert Falcon

Post by copperhead »

ik vrees ervoor... van op de site van cube:

Guarantee:

In addition to the statutory warranty period, we will give 5 years warranty on frame breakage (except Fritzz, Hanzz, Drop Zone, Edge Zone, Flying Circus, Warrior, all BMX: 2 years) and 2-year warranty on coating, painting or anodizing of the cube frame. For all carbon frames and all attachments relevant for a framework exchange, the extended warranty does not apply. In case of a repair or replacement, the warranty period to the total product does not extend.

voor carbon frames lijkt het dus de wettelijke 2 jaar te zijn.
Post Reply