Thule - (trekhaak) fietsendrager type ?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Smirnoff103
Mountainbiker

Thule - (trekhaak) fietsendrager type ?

Post by Smirnoff103 »

Hallo

Ik ben v plan om mij een (nieuw ?) fietsendrager te kopen voor op mijn auto en ik was wat aan het rondkijken online en de eerste 2 modellen die ik vond hadden al een serieus prijsverschil ook al lijken ze tamelijk wat op elkaar:

Euroclassic G5 909 (445 euro)
EuroRide (250 euro)

Der was iemand op futurumshop die met dezelfde vraag zat en hierbij het antwoord:
futurumshop bezoeker wrote:Wat is het verschil met de EuroClassic G5 909 en de Euroway 947? En wat mij in het verschil vooral interesseert is het gebruik op een wagen met achterwiel en vooral het plaatsen van de fietsen. Welke heeft het meeste ruimte tussen de fietsen zodat fietsen snel en makkelijk geplaatst kunnen worden zonder dat ze tegen elkaar staan, zadels moeten verplaatst of zelfs verwijderd worden, ...
futurumshop medewerker wrote:De Thule EuroRide fietsendrager is de opvolger van de Thule EuroWay fietsendrager. De afstand tussen de wielgoten bij de Thule EuroRide fietsendrager is 17cm evenals bij de Thule EuroWay fietsendrager.
Ik vind het heel raar dat een "opvolger" van een bepaald product bijna de helft goedkoper is het vorige product :P

Iemand ervaring ?
Of mss iemand die een ander model aanraadt ?

Thanks
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

en waarom niet de Euroway G2 ?

Die euroway G5 is het topmodel, meer lichten achteraan (achteruit rijlicht + mistlicht dacht ik, verplicht in verschillende landen)

ik heb mij de Euroway G2 aangeschaft voor 2 fietsen, ideaal, makkelijk te monteren, zeer goede aankoop
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Wat juist het voordeel is van die Euroclassic is me ook een raadsel....

Ik heb me onlangs ook ene besteld bij futurumshop, de Euroway G2, die vond ik interessanter dan de Euroride en zit qua prijs nog niet zo slecht.

De manier van installeren op de trekhaak is echt een gemak. Dat was de voornaamste reden om deze te kiezen boven de Euroway.

Als ik u een tip mag geven, koop er ene voor drie fietsen als je dikwijls twee MTB's moet laden. Spaart je een hoop ellende. :-D
Smirnoff103
Mountainbiker

Post by Smirnoff103 »

Ik was allesinds v plan om 1 voor 3 fietsen te kopen ;)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
bekka
Mountainbiker

Post by bekka »

Ik denk dat de euroclassic geschikt is voor zwaardere(elektrische) fietsen vergeleken met de andere.
Volgens mij zit daar het verschil.
De euroway g2 is prijs/kwaliteit een topper,voor mij de perfecte fietsendrager.

groetjes
MC Staf
Mountainbiker

Post by MC Staf »

Wij hebben (denk ik) de Euroclassic G5 voor 3 fietsen, echt oerstevig..
Hij heeft al 2 keer zuid-Frankrijk en .. X ardennen meegemaakt..
Het geeft ook een veilig gevoel om uw machien op zo een stevig ding te kunnen zetten, dan moet ge niet altijd met de schrik zitten dat hij er misschien zou kunnen afvallen ofzo..
Verder heeft thule 2 immense voordelen:
1.De bevestiging op de trekhaak (bij ons Push-down ofzoiets?) is snel, superstevig en o zo gemakkelijk.
2.De bevestiging van de fietsen is ook subliem, zowel aan de wielen als aan het frame, allemaal met snelspanners.. geen gedoe met riempjes, vijzen,...

Het enige nadeel van die van ons is dat hij nogal zwaar is en dat het daardoor wat kracht vraagt om hem alleen op te tillen..
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Een ander nadeel van die G5 is dat hij DUUR is. En dat mag gerust met hoofdletters geschreven worden... :wink:
jakke-pompier
Mountainbiker

Post by jakke-pompier »

maar is in orde voor de wetgeving,
breed genoeg
mistlichten
Last edited by jakke-pompier on Fri 28 Jan 2011 18:28, edited 1 time in total.
-JP-
Mountainbiker

Re: Thule - (trekhaak) fietsendrager type ?

Post by -JP- »

445 is precies veel. Bel eens naar Van eyck?
Smirnoff103 wrote:Hallo

Euroclassic G5 909 (445 euro)
EuroRide (250 euro)

Thanks
boery
Mountainbiker

Post by boery »

Weet je wat ook het probleem is? Zelf meegemaakt en dat is dat de meeste systemen, zoals de mijne ook ,niet conform de wetgeving zijn...concreet wil dat zeggen als er iets gebeurd dat de schade zelf te betalen is! Heb me laten wijsmaken, en ik weet niet als het waar is, dat Thule wél conform en is orde is. Vorig week op expo velo konden de mensen van Tule dit wel niet bevestigen...
Post Reply