Ook terug van de vulkanbike. Na een slechte nachtrust ,gestart voor de marathon om 9.10 u. Vanaf de eerste klim voelde ik het al, het draaide aan geen kanten. De eerste 25 km serieus afgezien .Vanaf de eerste bevoorrading ging het wat beter. Maar ja dan begon den bike tegen te spruttelen. De ketting zo droog als iet en nergens geen olie in de pechverhelping. In de tweede bevoorrading besloten om na de eerste ronde , de handdoek te werpen. Vanaf dan volledig genoten vanaf het landschap en de schoonheden langs het traject. Begon wonderwel beter te draaien en kon overal blijven rijden.Wilde niet afgaan voor al die symphatieke supporters langs het parcours. Maar mijn besluit stond vast, wilde niet eindigen na 100 km als een lijk. Aangekomen na de eerste ronde om 13.50 u. Zijn daarna blijven supporteren (op zowat 150 m. voor de streep) voor de andere leden van onze club en alle andere bikers.
Amaai de eersten van de marathon konden er nog een sprintje uit persen
Chapeau voor diegene die hem volledig hebben uitgereden. En wat een organisatie.
Tot volgend jaar.
vulkan eiffel marathon 2004
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Ik had ook beter gestopt: het fietsen ging nog wel, voor mij eigenlijk goed zelfs, maar ik was compleet uitgedroogd (te warm aangekleed en te weinig gedronken onderweg). Toch verder gereden. Na aankomst wist ik begot nie meer wie ik was en vond dus ook menne auto nie meer. Kzen langs de kant gaan zitten, ergens in dat stadje, compleet kapot, ik wilde eigenlijk maar 1 ding en dat was drinken, drinken en nog eens drinken. Dat lag in den auto maar ik kon der dus nie aan.
.
Nen vriendelijke duitser heeft me dan geholpen. Onderweg naar huis 2 flessen van 2 liter leeggedronken en nog dorst. Op de weegschaal thuis was ik nog 6 kilo kwijt, alleen vocht. Grappig: kheb 24 uur nie naar de wc moeten gaan.
Tzal wel een goe les geweest zijn
: op mijn eigen tempo kan ik zoiet uitrijden, maar ge moet begot voldoende vocht naar binnen spelen en de juiste kledij aan hebben om nie kapot te gaan.
Willy
Nen vriendelijke duitser heeft me dan geholpen. Onderweg naar huis 2 flessen van 2 liter leeggedronken en nog dorst. Op de weegschaal thuis was ik nog 6 kilo kwijt, alleen vocht. Grappig: kheb 24 uur nie naar de wc moeten gaan.
Tzal wel een goe les geweest zijn
Willy
- phille
- Mountainbiker
willy, drinken is HET BELANGRIJKSTE in een marathon he makker, eten kan je op anticiperen, als ge hypo gaat dan stop je, Wcup ofzo en 10-15 minuuten later kan het weer verder (weliswaar opt gemak) maar je vochtpeil op nivo houden is moeilijker. Misschien ook dat je door het zweten veel Natrium verliest en dat moet gerelgd worden door aanvoer van nieuw natrium, enkel water kan misschien te weinig zijn, daarom dat ik nu ALTIJD sportdrank neem (reed vroeger enkel op water, en da ging eigenlijk ni) En probeer in laagjes te werken, toen ik opstond dacht ik OEI da gaat hier straks serieus dresjen, dus had ik alles mee/aan en langsaam aan evalueer je de status en gaat er iets uit of iets aan
Maart belangrijkste is GIJ hebt het verdekke gehaald en dat moet deugd doen !!! Ga best vanavond ofzo wat rondspinnen langs de vaart, hoge trapfrequentie (90-100) zo'n 20-30km en echt opt gemakske op hartslag dus zo laag mogelijk blijven, ge gaat zien tegen woensdag zijde ne nieuwe mensch
Maart belangrijkste is GIJ hebt het verdekke gehaald en dat moet deugd doen !!! Ga best vanavond ofzo wat rondspinnen langs de vaart, hoge trapfrequentie (90-100) zo'n 20-30km en echt opt gemakske op hartslag dus zo laag mogelijk blijven, ge gaat zien tegen woensdag zijde ne nieuwe mensch
Ge moogt gerust zijn, dat doet deugd, uitrijden. Theeft beestachtig veel moeite gekost, maar heel raar: ik ben altijd kunnen blijven fietsen. Nergens iets gehad van, dit kan ik niet, alleen diene dorst, hé. De volgende keer blijf ik plakken, gaan mee iet drinken en nakaarten van diene toffe tocht. Want leuk was het welphille wrote:willy, drinken is HET BELANGRIJKSTE in een marathon he makker, eten kan je op anticiperen, als ge hypo gaat dan stop je, Wcup ofzo en 10-15 minuuten later kan het weer verder (weliswaar opt gemak) maar je vochtpeil op nivo houden is moeilijker. Misschien ook dat je door het zweten veel Natrium verliest en dat moet gerelgd worden door aanvoer van nieuw natrium, enkel water kan misschien te weinig zijn, daarom dat ik nu ALTIJD sportdrank neem (reed vroeger enkel op water, en da ging eigenlijk ni) En probeer in laagjes te werken, toen ik opstond dacht ik OEI da gaat hier straks serieus dresjen, dus had ik alles mee/aan en langsaam aan evalueer je de status en gaat er iets uit of iets aan
Vanavond gaan ik terug wat rijden, rustig rondbollen
Willy, al een bekke op weg om nen nieuwe mensch te worden
ja mannen...
dit jaar was de vulkan toch wat anders dan vorig jaar zenne
en dat gewoon door diene 1 nacht regen, niet te schatten
vorig jaar de halve gereden in 3uur37
dit jaar in 4uur13
en ik mag niet zeggen dat ik slechter ben geworden
maar zoals eerder aangehaald
moeilijker naar boven, zompig op vele platte stukken
en waar ik mensen meestal inhaal in den bergaf...
was het haast tevoet wegens te glibberig of teveel volk die tevoet gingen
en over teveel volk gesproken
ben gestart in blok4 van den halve
en daar waar de afdaling was (waar diene foto genomen is), waar ge beneden over dat houten brugje moest, wel daar stond toen ik daar aankwam een file van 10minuten
en een beetje verder aan de trappen stond ik in trechtervorm stil zeker 15meter voor diene uitkijktoren, tegen dat ik tevoet beneden aan straat kwam, zijn daar toch ook wel weer een dikke 10minuten over heen gegaan
@biestie1: vorig jaar ben ik van de trapjes naar beneden gereden
dit jaar niet wegens ontzettend lange file
maar zelfs dan met de natte ondergrond en glibberige trap???
voor de rest op eigen tempo verder gereden,
gestopt aan de bevoorradingen om eten en drank (cola, want diene appel bevalt me niet zo)
aan de skipiste rustig omhoog, want ik wist dat het nog even langer duurde eer je echt boven was
de muizenval lag me dit jaar beter, wist als je naar beneden reed, dat je direct linksop een heel steil stuk had met ongelijke ondergrond
dus op tijd schakelen ipv je ketting over rijden
het laatste asfalt bergopje was het net kantje boord
ik voelde de spanning opkomen binnenkant bovenbenen
direct heel klein en zo een beetje kunnen onderdrukken tot aan de finish
er waren daar toch wel een tiental die op 200meter van de finish tegen de grond moesten van de krampen, en dat met de meet in zicht....
zeker opnieuw
hopelijk in drogere omstandigheden
dit jaar was de vulkan toch wat anders dan vorig jaar zenne
en dat gewoon door diene 1 nacht regen, niet te schatten
vorig jaar de halve gereden in 3uur37
dit jaar in 4uur13
en ik mag niet zeggen dat ik slechter ben geworden
maar zoals eerder aangehaald
moeilijker naar boven, zompig op vele platte stukken
en waar ik mensen meestal inhaal in den bergaf...
was het haast tevoet wegens te glibberig of teveel volk die tevoet gingen
en over teveel volk gesproken
ben gestart in blok4 van den halve
en daar waar de afdaling was (waar diene foto genomen is), waar ge beneden over dat houten brugje moest, wel daar stond toen ik daar aankwam een file van 10minuten
en een beetje verder aan de trappen stond ik in trechtervorm stil zeker 15meter voor diene uitkijktoren, tegen dat ik tevoet beneden aan straat kwam, zijn daar toch ook wel weer een dikke 10minuten over heen gegaan
@biestie1: vorig jaar ben ik van de trapjes naar beneden gereden
dit jaar niet wegens ontzettend lange file
maar zelfs dan met de natte ondergrond en glibberige trap???
voor de rest op eigen tempo verder gereden,
gestopt aan de bevoorradingen om eten en drank (cola, want diene appel bevalt me niet zo)
aan de skipiste rustig omhoog, want ik wist dat het nog even langer duurde eer je echt boven was
de muizenval lag me dit jaar beter, wist als je naar beneden reed, dat je direct linksop een heel steil stuk had met ongelijke ondergrond
dus op tijd schakelen ipv je ketting over rijden
het laatste asfalt bergopje was het net kantje boord
ik voelde de spanning opkomen binnenkant bovenbenen
direct heel klein en zo een beetje kunnen onderdrukken tot aan de finish
er waren daar toch wel een tiental die op 200meter van de finish tegen de grond moesten van de krampen, en dat met de meet in zicht....
zeker opnieuw
hopelijk in drogere omstandigheden
- Pete Mudracer
- Mountainbiker
Post by Pete Mudracer »
Dedju Dedju, 'k heb weer niks gezien hé.flip wrote:Of die meereden!!!!!wd wrote: Vanavond gaan ik terug wat rijden, rustig rondbollenen dromen van de knappe duitse Helga's die langs de kant stonden
![]()
Ze hebben me dan toch nog in de uitslag gekregen. Niet dat het van veel belang is, maar we hebben er die paar grammen fietsnummer voor meegesleept.
Ik stel vast dat ik een half uur verloren heb met aanschuiven in de file en chainsuck te verhelpen en een korte stop bij bevoorrading één (nettotijd 4.02, bruto 4.31). Rallymaster staat een 6 tal minuten achter mij. Ik denk dat ik zo'n felblauwe Trek was voorbijgegaan in de omgeving van de skipiste, er kwam echter geen reactie dus heb ik de biker niet aangesproken.
Wie zijn die andere BMSers rond 4u30?
Ik stel vast dat ik een half uur verloren heb met aanschuiven in de file en chainsuck te verhelpen en een korte stop bij bevoorrading één (nettotijd 4.02, bruto 4.31). Rallymaster staat een 6 tal minuten achter mij. Ik denk dat ik zo'n felblauwe Trek was voorbijgegaan in de omgeving van de skipiste, er kwam echter geen reactie dus heb ik de biker niet aangesproken.
Wie zijn die andere BMSers rond 4u30?