vulkan eiffel marathon 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jo
Mountainbiker

Post by jo »

Stimpie wrote:Voila se, ook terug uit den Eiffel.
Vrijdag op de pasta party véél bekende en enkele nieuwe gezichten gezien, was gezellig.
Zaterdag wast gelukkig droog. Het starten per blok vond ik een goed systeem. Na de start de shorty gevolgd tot boven maar die vloog als een raket en daarna dus nimmer gezien. In het begin nog een stukse met mijne plaatselijke vlomaker samengerede. Hij ging er flink tegenaan. De eerste ronde ging heel vlot tot ik op den enigste stenig klim plat ree :evil: :evil: Tot boven aant vliegveld verder gereden en daar bandje vervangen. Door al die fietsers te zien passeren me wat druk gemaakt waardoor het nog iet langer duurde voor da bandje erop lag #-o
Volledig uit mn ritme maar vol goede moed vertrokken richting Daun en begonnen aan rondje 2. Vanaf km70 een klein dipje gehad. De modder maakte het lastig. Gehoopt op een vulkaan uitbarsting maar die kwam er jammergenoeg niemeer. Vanaf km 85 ging het terug vlotter en heb ik nog wat volk kunen inhalen. Mn keting piepte serieus, zoe droog als een nonneke vanbinne. Tweemaal gestopt aan een reparatie standje maar die hadde geen olie :^o Da stuk voor en na diene tunnel is inderdaad wel vlammen, ik had geen versnellingske meer over :drunk:

Een mooie tocht, goede organisatie, uitgebreide bevoorrading maar inderdaad jammer van dat bruiswater. Ik denk als ge daar uw camelbackske mee vult dat da opzwelt gelijk iet. Na de tocht wast nog leuk bijkletsen.

136ste in 5u57.29 Valt nog héél goe mee, alhoewel da plat bandje mij wel wa plaatsen gekost heeft :(
Ha , ik ben 135ste met een tijd van 5h57'14"
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

homeboy wrote:
wd wrote:Lap, moet ik weer voor hebben: kstaan nie in den uitslag :evil:
Mail gestuurd naar organisatie, maaar tzal wel niks worden.
Enfin, rit staat genoteerd op de harde schijf van men geteisterd lijf.
Ik stond ook niet in de uitslag. Heb een mail gestuurd naar dieter.malkmus@t-online.de van MALKMUS-timing en nu is het in orde.
Heb ook een meeltje gestuurd; ik was binnen op 8:02:40 :oops: :oops: .
Tstaat wel nog nie op hunne site, maar tis wel ne knappe service en da op nen zondag =D>
philip
Mountainbiker

Post by philip »

ik ben net terug van de vulkan

heel schoon toerke, weinig technisch, sommige zware stuksjes (glad) door hier en daar modder

continue op en af, middellange klimmen

heel rustig gereden, toen ik terug in Daun kwam stonden de phille en de jokke van de zoenkers daar te koekeloeren

dan 2e toerke samen met de jokke gereden, heeeeeeel rustig want we hebben continue zitten zeveren

de phille reed niet meer voort; hij had wel een blessuurke maar ik denk dat zijn koppeke vooral niet mee wilde

ik vond het niet zwaar ... maar ik reed wel op een toeristentempo

enkele heel mooie uitzichten op de meren

leuke sfeer

2 grote opstoppingen onderweg

perfecte organizatie, in elke bocht stond een brandweerauto, amai

ook heel plezant het applaus en de aanmoediging van al die mensen aan de skipist (den eersten toer); den 2e toer stond er niemand ;-)

veel bekenden gezien; vooral Mountainbike.be

vandaag dan gaan biken in en om Prum met behulp van een wandelkaart, maar de benen wilden absoluut niet, 40 km en 1000 hm en het pijpke was uit ... ook last van pijn aan de knie (is de eerste maal dat ik dat voorheb)

plezant weekendje dus; toen we daarstraks in de auto stapten begon het te regenen
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

52ste en 9de belg,goed he.
@Chris:ik vindt u niet in den uitslag...
_eli_
Mountainbiker

Post by _eli_ »

89 ste algemeen 32e Herren

op 5:43

Twee keer plat gereden...
Derailleur verschoven...

BUT WE ARE ALL WINNERS!
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

De Vulkanbike-avonturen van Jerommeken : http://users.skynet.be/jerommeken/vulkanbike.htm
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Simber wrote:De vulkanbike: 30 km en 't was gedaan, gevallen op dat houten brugske na die afdaling. Kon m'n knie niet goed meer plooien, op 1 been dan naar de tent van 't Rode Kruis. Dokter zij dat 't biken gedaan was voor vandaag. Knie bleek verbrand te zijn. Beetje depri tot die knappe blondine van het rode kruis m'n benen kwam wassen en met haar tedere fijne handjes m'n knie inpakte. Ze vroeg wel mijn adres maar ik kreeg 't hare niet. Was enkel voor haar boekhouding zij ze.
Simber, waart gij het die mij had aangesproken daar zo ergens aan de startplaats dat we ons moesten afmelden ... Oesist met uw knie eigenlijk nu want ge waart wel lelijk aant manken, allez lelijker dan ik ;-)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Image
Op sommige plaatsen was er filevorming omdat de track niet berijdbaar was. Sommigen riskeerden het om via een zeer schuine helling enkele plaatsen te winnen
Het is door die klootzakken (sorry hoor) dat er zo'n stuk blok/steen naar beneden recht op mijn been is gedonderd :evil:
D-NICE
Mountainbiker

Post by D-NICE »

weeral een marathonneke achter de rug
spijtig van dat onweer vrijdagnacht,gelukkig de dag zelf ideaal weer
de organisatie was super, fantastisch parcour, de toeschouwers
weinig recuperatietijd, en dat maakte het zwaar, vooral de laatste kilometers
rijtijd: 6u 36min
Stimpie
Mountainbiker

Post by Stimpie »

Stimpie : 136ste in 5u57.29sec

Jo : 135ste in 5u57.14sec

Amaai, da gaat hier gewoon om seconde seg, das straf hé, precies of we zijn same over de meet gereden. Khad opt einde dan misschien toch beter da scheetje gelate :lol:
Post Reply