Za 22/01/2011 Kortrijk :: MTB - Velofollies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
horny devil
Mountainbiker

Post by horny devil »

Wij hebben hier ook gestart voor de 50km en kmoet zeggen twas zwaar :bounce: redelijk vettig maar toch redelijk berijdbaar enkel voet aan de grond in bellegembos de wielen wilden niet meer draaien #-o maar anders =D> =D> =D> en ook warme douches =D> en dan naar velofollies tuurlijk tot volgend jaar
deri
Mountainbiker

Post by deri »

zeer goed georganizeerde tocht bepijling bevoorrading dik in orde
enkel bellegembos niet te doen waarom niet keuze laten lange wachttijd aan afspuitplaats
Last edited by deri on Sun 23 Jan 2011 10:51, edited 1 time in total.
sjarlewie krierecrosser
Mountainbiker

Post by sjarlewie krierecrosser »

Mooie tocht maar niet bij het weer van vorige dagen.Dit bestel je natuurlijk niet.
Fietsen jullie zelf nog eens voor de dag ervoor ofzo?
Sommige stukken waren voor velen modderwandeltocht.
Bevoorading was ook niet te al veel maar daar doen we het niet voor he.
Hopelijk volgend jaar beter.
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Dit was een goed ingerichte tocht. Voldoende bepijling, bewaakte fietsplaats, de afspuitstand was toch ook ok. Tis normaal dat er meer volk zijne vélo wil afspuiten nu , dan in de zomer. dus moet ge een beetje meer geduld hebben zeker. Dit was wel een redelijk zwaar toerke. Ik heb de 50 km gereden en was goed 'choco' toen ik arriveerde. De combinatie van het glooiend parcours en de staat ervan eisten zijn tol. Het was overal berijdbaar, hier en daar een plasje water en een lapje modder horen erbij , niet ? :wink:
Op de Geiten berg kregen mijn spierkes het zwaar te verduren , maar ervoor hadden we ook al een serieuze kuitenbijter gehad. Offroad een strook bergop die ook niet te onderschatten was. Twas weeral een goede trainingsrit, we gaan ze nodig hebben. Op den aprés nog enkel Forumbikers tegengekomen. Spiermassa en Braket zaten daar al vollop plannen aan 't smeden voor de komende terriltochten in Noord-Frankrijk. Tis maar voor eind februari maar de Forumbikers snakken duidelijk al naar een terriltocht. Het kopke staat al in de juiste richting , maar aan de conditie moet nog gewerkt worden. :-D
De kalender van de Forumbikers vind je hier : www.deforumbikers.be
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

filiep72 wrote:Dit was een goed ingerichte tocht. Voldoende bepijling, bewaakte fietsplaats, de afspuitstand was toch ook ok. Tis normaal dat er meer volk zijne vélo wil afspuiten nu , dan in de zomer. dus moet ge een beetje meer geduld hebben zeker. Dit was wel een redelijk zwaar toerke. Ik heb de 50 km gereden en was goed 'choco' toen ik arriveerde. De combinatie van het glooiend parcours en de staat ervan eisten zijn tol. Het was overal berijdbaar, hier en daar een plasje water en een lapje modder horen erbij , niet ? :wink:
Op de Geiten berg kregen mijn spierkes het zwaar te verduren , maar ervoor hadden we ook al een serieuze kuitenbijter gehad. Offroad een strook bergop die ook niet te onderschatten was. Twas weeral een goede trainingsrit, we gaan ze nodig hebben. Op den aprés nog enkel Forumbikers tegengekomen. Spiermassa en Braket zaten daar al vollop plannen aan 't smeden voor de komende terriltochten in Noord-Frankrijk. Tis maar voor eind februari maar de Forumbikers snakken duidelijk al naar een terriltocht. Het kopke staat al in de juiste richting , maar aan de conditie moet nog gewerkt worden. :-D
[-X Oignies... 6 februari?
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

prideandglory1891 wrote:
filiep72 wrote:Dit was een goed ingerichte tocht. Voldoende bepijling, bewaakte fietsplaats, de afspuitstand was toch ook ok. Tis normaal dat er meer volk zijne vélo wil afspuiten nu , dan in de zomer. dus moet ge een beetje meer geduld hebben zeker. Dit was wel een redelijk zwaar toerke. Ik heb de 50 km gereden en was goed 'choco' toen ik arriveerde. De combinatie van het glooiend parcours en de staat ervan eisten zijn tol. Het was overal berijdbaar, hier en daar een plasje water en een lapje modder horen erbij , niet ? :wink:
[-X Oignies... 6 februari?
zie link: http://www.vtt5962.com/index.php?option ... Itemid=162
urbambo
Mountainbiker

Post by urbambo »

Parkoer meestal berijdbaar. voor het stuk in bellegembos hadden ze idd. de keuze mogen laten.

Bevoorraading zeer ok. (ik heb er toch al veel slechtere gezien...)

De 40 km. was voor mij meer dan genoeg in deze omstandigheden... en mijn training van de laatste weken op overdreven veel alcochol en eten hielp zeker niet. #-o

1 minpunt,
ik had het geluk dat ik op een slinkse wijze mijn fiets kon (laten) afspuiten aan de afspuitstand voor de kleren.
Ik moest hem niet eens zelf afspuiten, waarvoor mijn onvoorwaardelijke dank aan den toffe peer die daar mijn fiets begon schoon te spuiten.
Anders was het lang aanschuiven aan de echte afspuitstand en koud krijgen (verkoudheden opdoen).
Is het dan zo een zware investering om een deftig aantal slangen te voorzien in verhouding met de verwachte opkomst?

Onze (zware) inspanning werd wel beloond met een fikse korting op het toegangsticket voor velofollies, meer moest da nie zijn.

Tackie
Mountainbiker

Post by Tackie »

Bedankt aan alle deelnemers aan onze toertocht, hopelijk tot volgend jaar.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

inderdaad ,kdenk da ge voortmoment nergens deftig offroad kan gaan zonder ploeteren.Twas zwaar maar te doen zekfs bellegembos grotendeels op den vélo.alleen zoals reeds aangehaald te weinig afspuitstanden.
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

Bedank aan deze organisatie. Is 3 de jaar dat ik hem rijd en ieder jaar word deze vtt beter. Met 10 vio-bikers gestart =D> en iedereen super content.
=D> Als ik zie hoeveel mensen die op alle fronten zowel inschrijving als bike-parking als apres en bevooradingen bezig zijn, dan komen we zeker volgend jaar terug. =D> Bike -wash zal zeker volgend jaar beter zijn want ik denk dat ze niet zoveel volk hadden verwacht. #-o thanx
Post Reply