aantal ronden

Wedstrijdnieuws over strandraces, ervaringen van deelnemers, foto's van je beachbike,... dit alles heeft ene plaatsje in dti forumonderdeel
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

turbomugge wrote:hier ook even iets duidelijk maken,ik ben vorig jaar "NIET" verkeerd gereden maar wel verkeerd GESTUURD door zo ne hansworst met een fluo jasje aan...
als jullie mensen niet bekwaam zijn hou je ze beter van de omloop...das mijn gedacht...
en als ik me niet vergis zijn vorig jaar 71 van de 140 renners uit de korte afstand geschrapt uit de uitslag...ik reed toen op de 5e plaats en half koers kan er nog veel gebeuren...
ik had toen gezegd dak in blankenberge niet meer ging starten en ik was niet de enige die dat zei,want de info die je krijgt is verre van duidelijk en eens op de omloop is het ook niet alles...
nu was ik toch weer van gedacht veranderd en ging ik wel starten met grote ambities,maar het griepvirus heeft roet in het eten gegooid...
hopelijk draait alles goed uit voor zij die wel rijden dit jaar...
bedankt turbomugge;
verleden jaar een serieuze frustratie opgedaan door een pipo die NIETS met de organisatie had te maken, doch een eigen geel jasje aan had en zich eens wilde moeien. Politie heeft hem dan zelf nog aangepakt
Een km-tellerke kan ook helpen.
Wat de aanwijzingen betreft om te kunnen trainen.
WE MOGEN geen bepijling doen en mensen motiveren om het parcours te rijden. Op dit parcours , zelf op het strand ,mag enkel gereden worden op zondag, gezien de vergunning. Strikt gezien kan iedereen die voordien een verkenning uitoefend beboet worden.
Doch dit jaar is het heel duidelijk inzake rondes. 2 ronden en 4 ronden
Dit was mijn allerlaatste interventie op het Forum
Succes aan allen en hoipelijk zien we jou volgend jaar ! [-o<
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Om eventuele misverstanden te voorkomen.

Het parcours is vanop de homepage te downloaden in KML-formaat.

Met schelden komen we uberhaupt niet verder :wink:
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

ik ga gewoon blijven rijden tot dat het donker is, denk ik... kwestie van zeker aan mijn 4 ronden te geraken...
vct
Mountainbiker

Post by vct »

kunt ge de zaterdag ook al je nummer afhalen of alleen de zondag
en voor ce mensen die hier alleen maar slechte reclame maken dat ze zelf eens iets organieseren ik denk nog altijd dat het uit je fouten kunt leren
Scale
Kerstman

Post by Scale »

er wordt hier nogal wat aan ctrl/x gedaan... :drunk:
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

vct wrote:kunt ge de zaterdag ook al je nummer afhalen of alleen de zondag
en voor ce mensen die hier alleen maar slechte reclame maken dat ze zelf eens iets organieseren ik denk nog altijd dat het uit je fouten kunt leren
Afhalen nummer kan alleen de zondag...
Emperor of the Mud
Mountainbiker

Ik ben deze morgen eens gaan verkennen... Parcours zoals je het in KML formaat kan downloaden is representatief... Het is dus wel degelijk uit de duinenzone- op de dijk naar de pier- naar rechts de pier op (in wijzerszin, dus aaan de linkerkant vd pier)- naar links terug de dijk op richting de duinen- net voor de duinen naar links het strand op en zo onder de pier door richting haven/staketsel...

2 dingen zijn me echter nog niet helemaal duidelijk:

1. Waar moet er juist gereden worden in de havenzone naar het keerpunt toe? Op die parkingstrook of aan de bovenste kant van de kaai? En bij het opkomen van het strand staan er nogal wat bulldozers en zo, worden die verwijderd of wordt het parcours omgeleid?

2. Wordt er bij de aankomst effectief gekruist met deelnemers die nog richting haven moeten?

Voor het gros vd deelnemers wordt het 2 keer/ronde afstappen: in het los zand in Zeebrugge en een paar honderd meter later voor die helling (als je alleen bent is het perfect te doen, maar in bende wordt het onmogelijk vrees ik)... Misschien 3 keer, nu was het nog mogelijk door het los zand te rijden aan de haven, maar als er 100 gaan overgelopen hebben, wordt het moeilijker...O ja, dat stuk bij het keerpunt in Zeebrugge wordt POKKELASTIG! Maar als ik het goed begrijp moet je enkel in de 1e ronde tot op het platform?

Succes!
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Emperor of the Mud wrote:Ik ben deze morgen eens gaan verkennen... Parcours zoals je het in KML formaat kan downloaden is representatief... Het is dus wel degelijk uit de duinenzone- op de dijk naar de pier- naar rechts de pier op (in wijzerszin, dus aaan de linkerkant vd pier)- naar links terug de dijk op richting de duinen- net voor de duinen naar links het strand op en zo onder de pier door richting haven/staketsel...

1. Waar moet er juist gereden worden in de havenzone naar het keerpunt toe? Op die parkingstrook of aan de bovenste kant van de kaai? En bij het opkomen van het strand staan er nogal wat bulldozers en zo, worden die verwijderd of wordt het parcours omgeleid?

2. Wordt er bij de aankomst effectief gekruist met deelnemers die nog richting haven moeten?

Voor het gros vd deelnemers wordt het 2 keer/ronde afstappen: in het los zand in Zeebrugge en een paar honderd meter later voor die helling (als je alleen bent is het perfect te doen, maar in bende wordt het onmogelijk vrees ik)... Misschien 3 keer, nu was het nog mogelijk door het los zand te rijden aan de haven, maar als er 100 gaan overgelopen hebben, wordt het moeilijker...O ja, dat stuk bij het keerpunt in Zeebrugge wordt POKKELASTIG! Maar als ik het goed begrijp moet je enkel in de 1e ronde tot op het platform?

Succes!
1. Bovenop de kaai rijden. / Die bulldozers staan er om die kunstmatige heuvel voor het parcours nog te maken veronderstel ik.

2. Er wordt niet gekruist, want bij het oprijden van de dijk doe je dat een 50-100m eerder dan waar je er af rijdt (bulldozers).

... Je kan in dat stuk in Zeebrugge idd perfect omhoog rijden, ware het niet dat je niet tussen de bankjes zal kunnen rijden, maar dat er rondom wordt gereden (dus geen aanloopstrook, wel direct omhoog rijden na een hoek van 90° te nemen).
Je moet idd enkel maar in ronde 1 tot het platform rijden, wat zeker een heel lastig stuk is :p

Hopelijk heb je nu wat meer duidelijkheid en ook succes!
Emperor of the Mud
Mountainbiker

Foxy wrote:
Emperor of the Mud wrote:Ik ben deze morgen eens gaan verkennen... Parcours zoals je het in KML formaat kan downloaden is representatief... Het is dus wel degelijk uit de duinenzone- op de dijk naar de pier- naar rechts de pier op (in wijzerszin, dus aaan de linkerkant vd pier)- naar links terug de dijk op richting de duinen- net voor de duinen naar links het strand op en zo onder de pier door richting haven/staketsel...

Succes!
1. Bovenop de kaai rijden. / Die bulldozers staan er om die kunstmatige heuvel voor het parcours nog te maken veronderstel ik.

2. Er wordt niet gekruist, want bij het oprijden van de dijk doe je dat een 50-100m eerder dan waar je er af rijdt (bulldozers).

... Je kan in dat stuk in Zeebrugge idd perfect omhoog rijden, ware het niet dat je niet tussen de bankjes zal kunnen rijden, maar dat er rondom wordt gereden (dus geen aanloopstrook, wel direct omhoog rijden na een hoek van 90° te nemen).
Je moet idd enkel maar in ronde 1 tot het platform rijden, wat zeker een heel lastig stuk is :p

Hopelijk heb je nu wat meer duidelijkheid en ook succes!
Weet ik, ik bedoelde eigenlijk wat na dat stuk komt... De laatste strandstrook, net voor de aankomst, moet je op een gegeven moment weer naar de dijk toe en kruis je deelnemers die nog op weg zijn naar de haven (denk ik)
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Tjah zorgen da ge rechts kruist he... Het is bij iedere beachrace zo dat er in tegengestelde richtingen op strand gereden wordt en dan ergens naar de dijk toegereden wordt hoor...
Post Reply