pedalen installeren

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
rudy coolens
Mountainbiker

Post by rudy coolens »

De rechtse pedaal kan je niet links monteren en omgekeerd [-X
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

rudy coolens wrote:De rechtse pedaal kan je niet links monteren en omgekeerd [-X
Idd, rechtse pedaal heeft rechtse draad, linkse pedaal heeft linkse draad.
egidius
Mountainbiker
Location: cube attention [magura edition,fournales fork]; rockrider 8.1 ; merckx koersfiets

Post by egidius »

en dan zit ge u soms 10 minuten dol te draaien, kwaad aant worden dat de draad niet pakt :p
manontheside
Mountainbiker

Post by manontheside »

Maandagavond besteld, vandaag ontvangen en getest. Wat een verschil, die klikkers! Ik had het al veel eerder moeten doen. Gemiddelde snelheid omhoog en benen minder vermoeid.
Al bij al, zeer geslaagd. Ik moet ze enkel nog eens goed vastzetten, want ik had geen steeksleutel die smal genoeg was.
nie te rap
Mountainbiker

Post by nie te rap »

Ik krijg die pedalen op mijn nieuwe fiets niet los. Ja, ik draai naar de juiste kant (linkse en rechtse schroefdraad), maar krijg die kleredingen niet los. Zouden die geborgen hebben met Loctite?
Ik doe dit met een gewone platte sleutel van 15 mm. Kan het zijn dat die te kort is en dat ik een langere nodig heb om een grotere hefboom te krijgen?

Alvast bedankt!
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik heb eerst met gewone pedalen gereden voor ik de eggbeaters er op gezet heb. Ze gingen ook moeilijk los. In eerste instantie ging ik twijfelen aan de draairichting omdat er echt geen beweging in te krijgen was. Dat heb ik dan even in de manual van eggbeater opnieuw gecheckt en daarna heb ik met een hamer zachtjes tikjes gegeven tot ze uiteindelijk losten. Ik heb de crank wel op een harde ondergrond geplaatst om zo de lagering van de as te sparen.

De nieuwe heb ik voorzien van een klein beetje kopervet voor ik ze plaatste.
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

rudy coolens wrote:De rechtse pedaal kan je niet links monteren en omgekeerd [-X
't zou niet den eerste zijn die hier in slaagt, en ook niet de laatste. Sommige mensen hebben nu eenmaal teveel karakter..
nie te rap
Mountainbiker

Post by nie te rap »

Nieuwe pedalen staan erop. Een buisje gebruikt op de platte sleutel om een grotere hefboom te hebben en het ging vanzelf. Blijkbaar is een gewone platte sleutel een beetje te kort om het los te krijgen.
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Met de voet op de sleutel staan, zelf met oude sleutels voor naven gaat het zo (wel 2 gebruiken)
jeroenie
Mountainbiker

Post by jeroenie »

ik heb onlangs ook mijn pedalen vervangen, en heb er een beetje carbonvet aangedaan, deze helpt een stuk borgen, waardoor je in principe minder hard moet aanspannen (kheb ze wel hard vast gezet zelle)
Post Reply