Evaringen/Tips en Tricks Edge 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

ThaDoc wrote:Weet iemand of de batterij van de EDGE 800 vervangen kan worden? Ik heb een auto GPS van TomTom en na 2 jaar is de batterij waardeloos geworden... kan natuurlijk niet vervangen worden in dit toestel...
Neen, maar alles kan vervangen worden als je handig bent, de nodige tools hebt en replacement parts vindt. Zo heb ik mijn oude 2de generatie iPod terug aan de praat gekregen door batterij te vervangen (ook niet vervangbaar).

Na 2 jaar is de commerciële garantie verlopen en speelt het toch geen rol.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Thnx! :-)

Heb ondertussen ook gezien dat er externe battery packs bestaan, lijkt me niet echt handig, maar als het ooit nodig is...
gaver
Mountainbiker

Post by gaver »

Op mijn edge 800 staat openstreetmap.
Alles werkt prima.Bij adressen ingeven zie ik enkel "in welke provincie" wat ik daar ook ingeef, er is geen enkele herkenning.
Iemand ervaring hiermee?
Jo !
Mountainbiker
Location: Canyon lux 29er 2014 / Canyon grand Canyon 2014 / Canyon Ultimate 2017 / Canyon Offspring 16

edge 800 >< garmin training center

Post by Jo ! »

iemand al problemen gehad om zaken over te zetten van de edge naar training center ?( nieuwste soft staat er op 2.1 )

iemand enig idee of er ook een 'active log' in de edge zit ? en waar ik die vind ?

ik werk al 4 jaar met de legend , maar van dien edge krijg ik stresss
Beny
Mountainbiker

Re: edge 800 >< garmin training center

Post by Beny »

Jo ! wrote:iemand al problemen gehad om zaken over te zetten van de edge naar training center ?( nieuwste soft staat er op 2.1 ) NEEN
iemand enig idee of er ook een 'active log' in de edge zit ? NEEN en waar ik die vind ?

ik werk al 4 jaar met de legend , maar van dien edge krijg ik stresss
Jo !
Mountainbiker
Location: Canyon lux 29er 2014 / Canyon grand Canyon 2014 / Canyon Ultimate 2017 / Canyon Offspring 16

Post by Jo ! »

beny
bedankt voor de zeer beknopte reactie :lol:

tcx kan je dus niet van het geheugenkaartje halen
( geheugen opslag moet op intern geheugen staan )

heb daarbij ook alle kaartinfo van het intern geheugen gehaald
( dit blijft dus vrij voor tracks etc ) en alle kaarten op het geheugen kaartje gezet
( om één of andere reden is er een gedeelte kaart op het intern geheugen beland en een gedeelte op geheugenkaartje )

denk/hoop dat het ok is nu
Scott scale
Mountainbiker

Garmin edge 800 bundle

Post by Scott scale »

Ik heb pas een garmin edge 800 gekocht en als ik een rit wil rijden via tracks of zelf een route maak via routeplanner stuit ik steeds op hetzelfde probleem. Telkens als ik een straat fout inrijd of een omleiding moet volgen berekend het toestel een volledig andere route waar ik vb rechts moet stuurt hij mij links zodat ik mijn route of track niet kan afmaken. Op deze manier kan ik hem niet gebruiken. Ik zou binnenkort graag in de Vlaamse Ardennen gaan fietsen maar dan moet het toestel mij de juiste weg wijzen zonder de route te herberekenen. Wie kan mij helpen, zodat ik mijn geplande route volledig kan uitrijden.
Ivanhoe el biker loco
Mountainbiker

Post by Ivanhoe el biker loco »

@Scott scale Ge moet eens zien bij uw systeem instellingen heb je route bepaling. Daar kan je instellen herbereken aan of uit! Best op uit zetten denk ik.
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Re: Garmin edge 800 bundle

Post by jverdeyen »

Scott scale wrote:Ik heb pas een garmin edge 800 gekocht en als ik een rit wil rijden via tracks of zelf een route maak via routeplanner stuit ik steeds op hetzelfde probleem...
Ik heb gisteren identiek hetzelfde probleem ervaren.

Hoe het bij mij gegaan is:
- Ik maak een track aan via http://ridewithgps.com/
- Exporteer de gpx file van de site en importeer deze in Garmin BaseCamp (Mac)
- Ik stuur het 'spoor' naar mijn Edge 800
- Als ik vertrek kies ik 'Courses' en kies ik het net aangemaakt 'spoor'.

Ik rij even verkeerd en vanaf dan begint die mij steeds ergens anders naartoe te sturen ipv mijn aangemaakt spoor te volgen. De grote witte pijlen geven iets anders aan dan de aangegeven route op het scherm.

Het is dus een beetje dubbel precies: 1. er is navigatie (witte pijlen), 2. de track wordt op het scherm weergegeven (wat juist is).

Moet je nu een 'spoor' of een 'route' gebruiken om een leuk ommetje te maken als je van het werk naar huis wil rijden?

Voor de rest, zeer leuk toestel. Maar bij het volgen van tracks/routes/sporen ben ik nog niet 100% mee...

Na wat Gegoogle, ga ik dit volgende keer eens proberen:
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=16626
Last edited by jverdeyen on Wed 09 Mar 2011 11:44, edited 2 times in total.
RigolleM
Mountainbiker

Re: Garmin edge 800 bundle

Post by RigolleM »

Is al meermaals geschreven om een kruimelspoor te volgen is het beter om een GPX om te zetten naar een course (TCX). Als je dan van het spoor afwijkt krijg je enkel de melding dat je afgeweken bent van de route, en moet je op eigen houtje terug naar de track rijden.
Post Reply