Alhoewel dit vermoedelijk niet specifiek alleen zo zal zijn voor de Edge 800 heb ik vandaag gemerkt dat je op één enkele SD kaart niet zowel de TOPO kaarten als de andere kaarten kunt laden.
Dus stel nu dat je een specifieke track wilt fietsen met de TOPO kaarten en nadien naar huis wilt fietsen of ergens anders via de weg of fietsroutenetwerk moet je met verschillende geheugenkaarten werken. Tenzij iemand hier een oplossing weet?
edge 800 .... ?
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-
gabriel.lozano-moran
- Mountainbiker
je hebt ze toch tegelijk geupload?gabriel.lozano-moran wrote:Alhoewel dit vermoedelijk niet specifiek alleen zo zal zijn voor de Edge 800 heb ik vandaag gemerkt dat je op één enkele SD kaart niet zowel de TOPO kaarten als de andere kaarten kunt laden.
Dus stel nu dat je een specifieke track wilt fietsen met de TOPO kaarten en nadien naar huis wilt fietsen of ergens anders via de weg of fietsroutenetwerk moet je met verschillende geheugenkaarten werken. Tenzij iemand hier een oplossing weet?
en niet voorheen 1 en nu pas een andere?
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... sc&start=0Bozo wrote:iemand die weet waar de garmin edge 800 bundle het goedkoopst staat?
gabriel.lozano-moran wrote:Ik heb dit weekend voor het eerst de Edge 800 getest op een paar van de vaste routes in Limburg en ik moet zeggen dat ik over het algemeen zeer tevreden ben over mijn aankoop. Ik heb alvast de Topografische kaarten ook besteld.
Een minpuntje vond ik dan weer dat de resolutie van de scherm misschien zeker hoger kon voor deze prijsklasse zeker als je een smartphone gewoon bent in de categorie iPhone of HTC Desire. Maar het scherm is heel goed leesbaar, zo goed had ik het zelfs niet verwacht. En ik heb geen enkele problemen gehad om het toestel te bedienen met handschoenen aan.
Een ander minpuntje vind ik dan weer de gebruiksvriendelijkheid. Zo is het bijvoorbeeld lang zoeken voor eenvoudige operaties. Zo heb ik dus nog steeds niet gevonden hoe dat je bijvoorbeeld van een route kunt vragen hoe ver het nog is tot het eindpunt zonder dat je door alle waypoints moet scrollen.
Ook heb ik nog steeds niet gevonden waar mijn hartslag eigenlijk getoond wordt terwijl het toestel wel degelijk zegt dat er een hartslagsensor gevonden werd.
Ook het overzetten van de route's naar een SD kaartje in de Edge 800 via de bijgeleverde software werkt niet, dit moet je manueel doen.
Een grote minpunt vind ik dan weer dat de namen van de route's niet langer moeten zijn dan 15 karakters dus route namen zoals "MTB Aarschot Groen-Blauw" zijn niet mogelijk en je moet dus creatief zijn met namen zoals "Aarsch. Gr-Bl." Ik vind dit een minpunt omdat je met een SD kaart van 8GB of groter alle routes die je kan bedenken kan opslaan maar door deze beperking krijgen de routes een cryptische naam.
Verder heb ik het nog niet kunnen testen tot in de puntjes maar dat komt nog wel.
Wat ik me wel afvraag is door de hoge aanschafprijs van de Garmin Edge 800 of deze oplossing wel uberhaupt zoveel beter is dan een HTC Desire smartphone te mounten op je fiets met een waterproof bikemount en door gebruik te maken van de Android toepassing Sportstracker.
laat mij eens weten hoe de 800 werkt als een mtb track na rijdt met de topo kaart.
en nog iets hoeveel Tracklog punten kan de de 800 eigenlijk oplsaan? want dit kan ik nergens vinden ook niet in de handleiding. dit is wel redelijk belangrijk als ik een mtb track wil na rijden...
de gpsmap 60 en de 62 kunnen er 10000 opslaan
alvast bedank
Ief
de 60 heeft een active log van max 10000 puntenIef wrote:en nog iets hoeveel Tracklog punten kan de de 800 eigenlijk oplsaan? want dit kan ik nergens vinden ook niet in de handleiding. dit is wel redelijk belangrijk als ik een mtb track wil na rijden...
alvast bedank
Ief
en een track geheugen van 20x500 punten
de 62 heeft een active log van max 10000 punten
maar indien vol schrijft hij deze automatisch naar een andere plaats op je gps zonder verlies of filtering van punten (enorm groot verschil tov de 60)
je kan ook telkens naar het track beheer gaan en de huidige track manueel opslaan (uiteraard ook zonder verlies van punten)
hoeveel tracks er op je toestel kunnen? ik heb er toch wel een paar honderd al opstaan
ik veronderstel dat zolang er genoeg vrije ruimte is...
de 800 slaat koersen automatisch op in zijn geschiedenis zonder verlies van punten
dit toestel heeft geen "active log"
en veronderstel zolang er ruimte genoeg is...
dus puur mountainbike is de GPSmap 62 eigenlijk het beste. of ben ik verkeert?Beny wrote:de 60 heeft een active log van max 10000 puntenIef wrote:en nog iets hoeveel Tracklog punten kan de de 800 eigenlijk oplsaan? want dit kan ik nergens vinden ook niet in de handleiding. dit is wel redelijk belangrijk als ik een mtb track wil na rijden...
alvast bedank
Ief
en een track geheugen van 20x500 punten
de 62 heeft een active log van max 10000 punten
maar indien vol schrijft hij deze automatisch naar een andere plaats op je gps zonder verlies of filtering van punten (enorm groot verschil tov de 60)
je kan ook telkens naar het track beheer gaan en de huidige track manueel opslaan (uiteraard ook zonder verlies van punten)
hoeveel tracks er op je toestel kunnen? ik heb er toch wel een paar honderd al opstaan
ik veronderstel dat zolang er genoeg vrije ruimte is...
de 800 slaat koersen automatisch op in zijn geschiedenis zonder verlies van punten
dit toestel heeft geen "active log"
en veronderstel zolang er ruimte genoeg is...
Ik ben eigenaar van een garmin edge 800.
Als ik de geschiedenis wil uploaden naar My Garmin krijg ik de melding:
Het systeem accepteert één van uw bestanden niet. Vraag ondersteuning om assistentie. (laatste is een beetje “gekke” zin….)
Het toestel wordt dus wel herkend maar daar stopt het ook mee.
Kan iemand mij raad geven ?
Ik heb al op verschillende fora de vraag geplaatst, al een mail gestuurd naar Garmin etc.... maar zonder resultaat :( :(
Bedankt !!
Als ik de geschiedenis wil uploaden naar My Garmin krijg ik de melding:
Het systeem accepteert één van uw bestanden niet. Vraag ondersteuning om assistentie. (laatste is een beetje “gekke” zin….)
Het toestel wordt dus wel herkend maar daar stopt het ook mee.
Kan iemand mij raad geven ?
Ik heb al op verschillende fora de vraag geplaatst, al een mail gestuurd naar Garmin etc.... maar zonder resultaat :( :(
Bedankt !!