Zo 16/01/2011 Kluisbergen :: Toertocht door de Vlaamse Arden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

NicoDT wrote:geen slechte rit, maar 5 euro was het niet waard
Als medeorganisator van een mountainbikerit die jammergenoeg altijd samenvalt met de dezen ( :wink: ) zou ik zeggen wat hebt ge gekregen voor uw 5 euro : 1 of meerdere bevoorradingen ne hele voormiddag fun en zo te lezen nog spagetti bij aankomst .
Ne ganse voormiddag op café (of gelijk welke andere hobby) zou u waarschijnlijk een veelvoud hebben gekost.
Rhumboy
Mountainbiker

Post by Rhumboy »

henkieboy wrote:
NicoDT wrote:geen slechte rit, maar 5 euro was het niet waard
Als medeorganisator van een mountainbikerit die jammergenoeg altijd samenvalt met de dezen ( :wink: ) zou ik zeggen wat hebt ge gekregen voor uw 5 euro : 1 of meerdere bevoorradingen ne hele voormiddag fun en zo te lezen nog spagetti bij aankomst .
Ne ganse voormiddag op café (of gelijk welke andere hobby) zou u waarschijnlijk een veelvoud hebben gekost.
Daarom dat ik deze nooit meer rij(al 3jaar hier niet meer aanwezig). Ik geef geen 5€ voor een rit. Wat we achteraf krijgen interesseert mij totaal niet. Ik vraag geen spaghetti. Er zijn anderen die voor 3€ een even schone rit kunnen organiseren.

Groeten rhumboy
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Na twee jaar afwezigheid nog eens naar Kluisbergen gekomen. Het begon al direct goed aan de inschrijving, want ik was helemaal vergeten dat de Unitassers de inschrijving hier als nieuwjaarscadeautje krijgen =D>

Gestart met het gedacht 45km te doen, maar onderweg ging het eigenlijk wel (weliswaar traag, ma bon), dus aan de splitsing toch gekozen voor de 55km. Op +/-10km van het einde (aan de kerk van Ruien) platte band. Band vervangen en staan pompen gelijk nen halve zot, maar ik kreeg die nieuwe band maar niet opgepompt (bleek achteraf een gaatje in te zitten, hoewel we hier thuis de reservebanden normaal altijd controleren #-o). Gelukkig van een vriendelijke biker een band cadeau gekregen, zodat ik alsnog voortkon (nogmaals dank u!!). Alleen stond ik toen al ongeveer 30min stil, begon het beetje koud te krijgen, mijn benen voelden al wat zwaar (zolang je rijdt, valt dat mee, maar stilstaan en tis om zeep he) en ik kreeg ook niet voldoende druk in mijn achterband om het mij nog 10km te betrouwen (niet gelegen aan band of pomp, maar deze keer wel aan mijn armkracht #-o Beetje armspierkes kweken vrees ik...). Daardoor beslist om rechtstreeks naar de aankomst te rijden, met uiteindelijk toch 45km op de teller. Toch wel een beetje spijt dat ik niet meer ben doorgereden, want het was een mooie tocht, maar mijn benen en examen Spaans zijn mij wel dankbaar dat ik de slimste en meest frisse beslissing genomen heb :wink:

Proficiat aan de organisatie want:
- goede tocht: weliswaar genoeg road, maar liever road bergop, dan offroad stappen. En langs waar het ook gaat, jullie slagen er altijd in om (bijna) iedereen eens goed te laten voelen waarom we ook weeral trainen :wink:
- goede uitpijling
- goede bevoorradingen (ik had er uiteindelijk zelfs 3 door eerst voor de 55 te kiezen)
- goede afspuiting
- lekkere spaghetti

Kortom, als ik volgend jaar kan, dan kom ik terug! =D> =D> =D>

Oh ja, één opmerking: die Brantanolintjes, die gespannen waren in die redelijk steile afdaling (op dezelfde flank als de Patersberg), hadden wat mij betreft gerust wat strakker mogen hangen. Nu blies de wind ze mooi bol, alleen voor ons de verkeerde kant op, waardoor je er met bar-ends toch wel achter kon blijven hangen. Is maar een detail natuurlijk, maar het maakt die afdaling wel iets veiliger.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Bedankt aan de 1.123 moedige deelnemers! Wij hopen dat iedereeen tevreden naar huis is terug gekeerd. Het was een hele opdracht met die natte ondergrond om de juiste balans te vinden tussen road en off-road, maar zo te horen waren de meesten tevreden en daarvoor doen we het.
Onze formule met de Pasta aan de finish bleek in ieder geval letterlijk en figuurlijk in de smaak te vallen

Fotos 2011
MTB-You was aanwezig met hun foto service. Dat betekend dat iedere deelnemer is gefotografeerd en alle foto's op de site van MTB-You te zien zijn. Het is mogelijk om na gratis registratie de foto gratis te downloaden. Er is ook de mogelijkheid om een versie in hoge resolutie aan te kopen.
link naar de site:http://www.mtb-you.be/

Tombola 2011
De gratis tombola is voor iedere deelnemer steeds een moment om naar uit te kijken. Hoofdprijs dit jaar is de VTT SCOTT SCALE 60 met een winkelwaarde van 1.199 Euro.
Dit jaar is de gelukkige winnaar Ronny DESLOOVERE uit Otegem!

[Organisatie Funny Bikers]
aj kwak
Mountainbiker

Re: Knappe tocht

Post by aj kwak »

BikerXC1015 wrote:Een pluim voor de organisatie, de zware modderstroken waren eruit, je kon OVERAL rijden (schuiven). Met veel klimwerk vooral op de 55km.
Alleen jammer dat de kluisbos zo weinig wordt uitgebuit qua singletracks.
(Mag waarschijlijk niet van de donkergroenen)
...
je geeft zelf het juist antwoord op je vraag... ZEER jammer!
unitas
Mountainbiker

kluisbergen

Post by unitas »

Foto's van deze tocht (zonder registratie)
op www.cyclobike.be
met dank aan onze huisfotografe marie-christine
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

jeroenie wrote: ...
, den sportdrank die op de bevoorradingen was, was was da?
...
http://www.shimano-benelux.com/publish/ ... power.html
Ralphke
Mountainbiker

Re: kluisbergen

Post by Ralphke »

unitas wrote:Foto's van deze tocht (zonder registratie)
op www.cyclobike.be
met dank aan onze huisfotografe marie-christine
nogmaals bedankt voor de meerdere foto's!
zijn trouwens allemaal hele mooie foto's die perfect weergeven wat voor een TT het was.

greets
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Uiteindelijk met de warme temperaturen toch deelgenomen.
Organisatie die staat als een paal en ons mooie streek doet de rest.
Er mocht zelfs nog veel meer onverhard uit de tocht gehaald worden. (zie onderstaand foto)
Bij het minste modderonverhad was het filerijden of geraakt men niet vooruit-boven.
Proficiat aan de organisatie en de tarlijke vrijwilligers om ons een mooie zondagvoormiddag aan te bieden.5 euro vind ik niet teveel.
Ik heb hier 10 jaar geleden nog 7 euro betaald. :-D

Benieuwd wat de landbouwer zal vinden van zijn wintergras , 90% reed gewoon over het land ? :

Image
Tsjimown
Mountainbiker

Post by Tsjimown »

vermeulen wrote:Uiteindelijk met de warme temperaturen toch deelgenomen.
Organisatie die staat als een paal en ons mooie streek doet de rest.
Er mocht zelfs nog veel meer onverhard uit de tocht gehaald worden. (zie onderstaand foto)
Bij het minste modderonverhad was het filerijden of geraakt men niet vooruit-boven.
Proficiat aan de organisatie en de tarlijke vrijwilligers om ons een mooie zondagvoormiddag aan te bieden.5 euro vind ik niet teveel.
Ik heb hier 10 jaar geleden nog 7 euro betaald. :-D

Benieuwd wat de landbouwer zal vinden van zijn wintergras , 90% reed gewoon over het land ? :

Image
Voor mij mag zo'n stuk er zeker in blijven, dat is het punt waar je verschil kan maken met de overigen, beetje kracht, beetje techniek... het komt hier allemaal van pas.
Natuurlijk wel minder leuk voor dien boer, zeker als je weet dat het in het uiterst rechts op de foto makkelijkst berijdbaar was... #-o
Post Reply