Zo 16/01/2011 Hoogerheide (NL)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- rubber-12
- Mountainbiker
Vandaag was het de 60 km (die er maar 52 bleken te zijn), met de bike vanaf thuis, 15 km enkel.
Vannacht heel slecht geslapen en vreselijk gehoest, dat ging dus niet vlot gaan en ik heb er ook geen moeite voor gedaan.
Het begon al met een verkeerde waypoint in de GPS om naar de start te rijden, twee straten verkeerd ingegeven. Ik was weer in vorm
.
Tijdens het ritje heen een SMS'je van Strammermax, hij was vertrokken.
Weinig volk aan de inschrijving om 10:05. De tombola heb ik maar zo laten.
In de eerste 12 km zat er redelijk wat asfalt en brede dreven, nadien werd dat goedgemaakt.
Rond de 7 km was er beneden aan de helling waar we reden een Quad vastgereden in een heel diepe modderplas, er even staan op kijken en wat tekens gewisseld met de rijder, die de grap er best van inzag.
Mijn tempo lag erg laag, met een lijf dat ziek aan het worden is ver van de overslagpols gebleven
, toch overal door en over, op één diepe modderplas na waar ik bijna overkop ging toen mijn voorwiel plots weg was.
De bevoorading was heel erg laat, op 35 km, als je dan al een rit van thuis er hebt opzitten, gaat het licht wel uit. Er nog wat over gezeurd met een rijder die aan zijn noodvooraad begonnen was. Aan de bevoorading was er nog banaan, bouillion en sportdrank. Ook Strammermax en Silverfokske stonden er, samen met nog een paar bikers een klappeke gedaan. Weer op pad, Strammermax afgeschud
, moeten aanklapen bij Silverfokske (tx om me gezelschap te houden), zijn noodreep afgebedeld na een 45 km.
Aan den aprés was er niet zoveel volk meer, al een geluk, in de kantinen van het Stevenshof kan niet veel volk binnen. Als drank waren het koffies voor de deze, dat is lang geleden, maar bier zag ik niet zitten. Strammermax was ook binnengevallen en heeft ferm gemorst toen het zijn toer was om drank te gaan halen. Waarschijnlijk uitputting en daardoor de bibber
.
In het naar huis rijden ging het voor geen meter meer, ik heb zelfs even in het wiel van Strammer gehangen, dat ik zoiets nog moet meemaken
.
Te laat thuis voor de start van de cyclocross.
Mooi toertje, voor de route hadden ze het zich wel gemakkelijk gemaakt, vooral groene en zwarte route rond BoZ, en groene pijltjes voor de verbinding (mijn slecht karakter zegt dat dit was om niet te laten opvallen dat de vaste routes voor een groot stuk gebruikt werden).
Veel seingevers op de kritische plaatsen
.
Vannacht heel slecht geslapen en vreselijk gehoest, dat ging dus niet vlot gaan en ik heb er ook geen moeite voor gedaan.
Het begon al met een verkeerde waypoint in de GPS om naar de start te rijden, twee straten verkeerd ingegeven. Ik was weer in vorm
Tijdens het ritje heen een SMS'je van Strammermax, hij was vertrokken.
Weinig volk aan de inschrijving om 10:05. De tombola heb ik maar zo laten.
In de eerste 12 km zat er redelijk wat asfalt en brede dreven, nadien werd dat goedgemaakt.
Rond de 7 km was er beneden aan de helling waar we reden een Quad vastgereden in een heel diepe modderplas, er even staan op kijken en wat tekens gewisseld met de rijder, die de grap er best van inzag.
Mijn tempo lag erg laag, met een lijf dat ziek aan het worden is ver van de overslagpols gebleven
De bevoorading was heel erg laat, op 35 km, als je dan al een rit van thuis er hebt opzitten, gaat het licht wel uit. Er nog wat over gezeurd met een rijder die aan zijn noodvooraad begonnen was. Aan de bevoorading was er nog banaan, bouillion en sportdrank. Ook Strammermax en Silverfokske stonden er, samen met nog een paar bikers een klappeke gedaan. Weer op pad, Strammermax afgeschud
Aan den aprés was er niet zoveel volk meer, al een geluk, in de kantinen van het Stevenshof kan niet veel volk binnen. Als drank waren het koffies voor de deze, dat is lang geleden, maar bier zag ik niet zitten. Strammermax was ook binnengevallen en heeft ferm gemorst toen het zijn toer was om drank te gaan halen. Waarschijnlijk uitputting en daardoor de bibber
In het naar huis rijden ging het voor geen meter meer, ik heb zelfs even in het wiel van Strammer gehangen, dat ik zoiets nog moet meemaken
Te laat thuis voor de start van de cyclocross.
Mooi toertje, voor de route hadden ze het zich wel gemakkelijk gemaakt, vooral groene en zwarte route rond BoZ, en groene pijltjes voor de verbinding (mijn slecht karakter zegt dat dit was om niet te laten opvallen dat de vaste routes voor een groot stuk gebruikt werden).
Veel seingevers op de kritische plaatsen
Last edited by rubber-12 on Sun 16 Jan 2011 19:11, edited 1 time in total.
- MTBiker from Berendrecht
- Mountainbiker
Post by MTBiker from Berendrecht »
Vandaag Hoogerheide gereden.
Prachtige tocht (alweer).
Op een bepaald moment zaten er 2 Fidea's in mijn wiel.
Ene was Tom Meeusen.
Op sommige momenten (na de bevoorrading) was het precies of je in de Ardennen zat.
Het slijk op den bike viel goed mee.
Is er al afgespoten en nu net WB Cyclocross gekeken.
Voor de geïnteresseerden hieronder de link naar de GPS-file.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/spatialAr ... id=1408219
Groetjes,
MTBiker from Berendrecht
Prachtige tocht (alweer).
Op een bepaald moment zaten er 2 Fidea's in mijn wiel.
Ene was Tom Meeusen.
Op sommige momenten (na de bevoorrading) was het precies of je in de Ardennen zat.
Het slijk op den bike viel goed mee.
Is er al afgespoten en nu net WB Cyclocross gekeken.
Voor de geïnteresseerden hieronder de link naar de GPS-file.
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/spatialAr ... id=1408219
Groetjes,
MTBiker from Berendrecht
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
Hoeveel km. had je gereden MTBiker ?MTBiker from Berendrecht wrote:Vandaag Hoogerheide gereden.
Groetjes,MTBiker from Berendrecht
Vanmorgen om 8u10 gestart,nog halfdonker, om de 60 km te rijden wat achter maar +/- 50 km bleek te zijn. Of ms splitsing gemist maar denk het niet omdat iedereen bij ons hetzelfde aantal had en ik dit in voorgaande berichten ook al gelezen had. Mooi parkoer, vooral de extra lus van de 60 met de veneige bergjes int bos van Heerle. Enig minpuntje was dat de pijlen in het begin laat stonden aangeven ofwel kwam dit omdat het nog half donker was. Maar voor de rest piccobello, bevoorading, seingevers en het schoon volk achter den toog:).
-
Trotsebelg
- Mountainbiker
Post by Trotsebelg »
In afstanden meten zijn ze ni goe precies? De 60 al fout?
Voor de amateurs onder ons (ik dus) ... die zene eerste tocht er nog is op heeft zitten.
Wijselijk voor de 25 gekozen... Want tis toch iets da ge snel afleert :p...
Maar da bleken er 30 te zijn... Kunnen de mensen toch klein beetje moeite doen om afstand juist door te geven... Ik was ant zuchten en had de laatste 5km er echt geen zin meer in. Als k wa getrained was had k da ni erg gevonden... marja. We zijn er geweest en starten trug aan de conditie te werken na jaartje feesten
.
Mvg,
Les
Papegaai Bike Team
Voor de amateurs onder ons (ik dus) ... die zene eerste tocht er nog is op heeft zitten.
Wijselijk voor de 25 gekozen... Want tis toch iets da ge snel afleert :p...
Maar da bleken er 30 te zijn... Kunnen de mensen toch klein beetje moeite doen om afstand juist door te geven... Ik was ant zuchten en had de laatste 5km er echt geen zin meer in. Als k wa getrained was had k da ni erg gevonden... marja. We zijn er geweest en starten trug aan de conditie te werken na jaartje feesten
Mvg,
Les
Papegaai Bike Team
- MTBiker from Berendrecht
- Mountainbiker
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
MTBiker from Berendrecht wrote:@ Lee Towers: 43kmHoeveel km. had je gereden MTBiker ?
25 = 30 km
45 = 42 km
60 = 50 km
Ook ik was redelijk vroeg uit de veren voor een tocht van Kapellen naar de TT en terug. had gehoopt op 90 km, maar heb daar toch nog zelf ergens een lus in de terugrit voor moeten inlassen. Ook ik had 'maar' 52 km op de teller, wel straf wetende dat ze het heeeel gemakkelijk gemaakt hadden met de groene en zwarte routes rond Bergen op Zoom. Wel een schitterende omgeving natuurlijk, maar voor dat inschrijvingsgeld wil je toch meer krijgen.....
-
Lee Towers
- Mountainbiker
Post by Lee Towers »
3 € en dan voor een goed doel lijkt mij niet veel voor zo'n mooie tocht,Vissie2 wrote:maar voor dat inschrijvingsgeld wil je toch meer krijgen.....
Alleen wel jammer dat de kilometers niet uitkomen, en dat sommige verkeerd zijn gereden.
Er zijn ook al tochten van 4€ en dat vind ik wel wat onvriendelijk