Zo 16/01/2011 Herenthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
frans51
Mountainbiker

Re: 16/1/2011 Herenthout

Post by frans51 »

laat die moder maar komen hoop er op dat er veel zijn zijn van da modder

GZN wrote:OK, volledige route uitgepijld en alles goed te doen. Uiteraard een paar keer serieus 'stoempen' maar wat wil je na dat hondenweer van de laatste tijd.
Enfin, wij zijn er klaar voor, hopelijk jullie ook en laat je niet afschrikken door een beetje modder. Afspuitstand is paraat vanaf 8u, dus ook voor de vroege vogels.
Tot morgen !
ral6005
Mountainbiker

Post by ral6005 »

MTB Vorselaar komt ook af met +- ne man of 10 :lol:
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

Goed toerke,me momenten erg zwaar om te stoempen na 2 maand inactiviteit, amai.Wel goed weer om te rijden, goede bevoorrading, goede bepijling, meer moet da ni zijn.
samen gereden met Dave uit Grobbendonk
dirk999bis
Mountainbiker

Post by dirk999bis »

vanmorgen thuis vertrokken om 7uur,aldaar vertrokken omstreeks 7u30 pikkedonker maar "lupine " verlicht alles ..
Op de bevoorrading aangekomen vertelde één van de bepijlers dat er pijlen "vermist" waren (werden terug gehangen) endat er onderweg een zeer diepe plas op het parcours lag.
Kort na de bevoorrading(in het bos over de bevoorrading) weggeschoven over een verdoken boomwortel zodat ik naar links viel waar zich toch wel een beekje bevond van een +/- 70cm breed...
gelukkig kon ik mij nog juist over de beek laten vallen zodat ik een menselijke brug vormde over deze beek.
Een boomstam van 10cm dik welke ik wilde gebruiken om me recht te trekken verpulverde gewoon .. zodat ik over de beek moest kruipen terwijl mijn fiets nog aan de andere kant lag, en dit allemaal op mijn eerste mtb van het jaar.
Eens ik mijn fiets terug had zeker nog genoten van de passage in Nijlen, maar dan in het industriepark van herentals, lag daar plotseling een zeer grote plas over de volledige breedte van het parcours..
De verwittiging aan de bevoorrading nog in het achterhoofd, met fiets en al over de linkse heuvel gekropen waarna ik enkele tientallen meters verder terug op het parcours terecht kwam, laterbleek deze passage door dit industriepark er enkel te zijn voor deze zwemvijver.
Later aan de afspuitstand (welke top was) nog iemand gesproken welke er wel was ingereden en tot aan zijn knieëen in het water stond..(dit was dus echt een overbodige passage)
Voor de rest alles dik OK, met misschien iets te veel slijk om leuk te zijn maar gezien de neerslag van de voorbije dagen viel dit toch nog mee
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

goe weer ( soms te warm voor winterkledij) goede bevoorrading, vele nieuwe stukken , minder nete dijk , soms zwaar stoempen , afzien , slijk , nog meer slijk, maar zeer tevreden , zo moet en winter toertocht zijn ! , bij de volgende mag het eens goe vriezen zo dat we weer eens iets anders hebben .
Tot volgend jaar !
( misschien kan de organisatie nog eens een zomer TT geven ?)
Wivo
Mountainbiker

Post by Wivo »

'k Heb er van genoten! Parcours lag er redelijk goed bij, maar er viel niet mee te lachen. Af en toe zwaar stoempen en schuiven, één keer bijna in de (brede) gracht, maar ik kon me nog net op tijd laten vallen waardoor enkel mijn voorwiel in het water zat. #-o

'k Heb de indruk dat de organisatoren alles uit de streek gehaald hebben wat er uit te halen was. =D> Met als gevolg dat het wel heel veel lusjes rijden was, maar kom, dat kan ook plezant zijn. :wink:

Organisatorisch was alles OK. Goede bepijling en bevoorrading. Van de kantine en de bikewash heb ik geen gebruik gemaakt wegens te weinig tijd.
little giant
Mountainbiker

Post by little giant »

sorry zeg ik al maar opvoorhand.

vond deze editie de slechtste van alle georganiseerde tochten!!!

veel teveel baan terwijl er paadjes en dergelijke genoeg zijn om al die baan niet hoeven te doen, slechte bepijlen.
afpijlen is niet alles maar vind dat er veel meer aandacht aan gegeven kan worden. ik zelf ben mss verwend geweest door bijna elke week in een andere provincie te rijden. vond hier in hertuit mor een enkele dings goe bevoorading, fietsstalling en afspuitstand.
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Om 8 uur vertrokken (nog een beetje aan den donkere kant in het eerste bosje).

Tocht was goed bepijld en bevoorrading dik in orde.

Op het industrieterrein in Herentals was het inderdaad een diepe plas maar ben er toch door geraakt :-D

Vorig jaar deze tocht in de sneeuw gereden, dit jaar in het slijk dus volgend jaar zomerweer :lol:
Vickster
Mountainbiker

Post by Vickster »

ben vandaag ook den TT in mijn "hometown" Huirtuit gaan doen.
op den toer van de 25 km viel het verrassend goe mee van slijk, ik had veel erger verwacht. persoonlijk (als beginnelings zijnde) vond ik den tocht niet slecht, alleen dat er na de bevoorrading veel asalt was. maar ik kan me voorstellen dat de meer ervaren bikers de tocht nogal saai en simpel zullen gevonden hebben.

bij de bevoorrading kon je fruitsap drinken en niet alleen sportdrank, dat was zo wel eens iets anders

er was wel één ding dat ik toch anders zou gedaan hebben. in kruiskesbos had je een redelijk "steile" helling maar om die op te rijden kwam het verkeer van zowel de kleine als de grote toer samen. toen wij daar kwamen aangereden, waren er net nen hele hoop die van den andere kant er ook aankwamen met als gevolg : file en bijna onmogelijk om de helling op te rijden.

bij den afspuitstand ook alles dik in orde. je moest het niet eens zelf doen want daar hadden ze zelfs volk voor voorzien.

ik kom alleszins volgend jaar terug
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Heeel goed georganiseerde tocht met alles erop doe zo verder mannen :-?
Post Reply