Pos/ Neg ervaringen met een verkoper/koper

Verkoop hier je komplete bike of het frame apart.
PaulRush
Mountainbiker

Correctie

Post by PaulRush »

Toerisje wrote:Zonet negatieve ervaring achter de rug met PaulRush

We hadden een deal vastgelegd betreffende de verkoop van een Cannondale Rush.

De deal met PaulRush is echter niet doorgegaan. We hadden op de parking van Hazeldonk West afgesproken. Helaas heb je het verkeer en de verkeerswerken niet in de hand en is het mogelijk dat je te laat op een afspraak komt. Desondanks hadden we PaulRush via sms verwittigd dat we 10 minuten later gingen aankomen. Net wanneer we de afrit Hazeldonk West afreden op de plaats van afspraak stuurt PaulRush een sms: "Ik wacht niet langer op jou, zoek maar een ander!" Wanneer we hem onmiddellijk terugbelden om te melden dat wij ter plekke waren, zei PaulRush dat het blijkbaar niet meer nodig was. Vermoedelijk heeft hij ons sowieso zien aankomen, maar is gewoon doorgereden.

Als dit geen slechte communicatie is, erg jammer!

Hij meldde ons dat communicatie slecht verloopt, niet iedereen heeft de mogelijkheid om dagelijks zijn mails te checken.
Beste Dirk,
Dan moet je ook hier even het complete verhaal vertellen.
Vorige week woensdag heb ik je gemaild met het verzoek om uit 2 opties te kiezen om elkaar te ontmoeten, te weten vandaag tussen 12.00 en 15.00 en a.s. vrijdag tussen 12.00 en 15.00. Deze tijden aangezien ik voor de files weer in mijn woonplaats Arnhem wil zijn. Helaas wilde jij vanuit Braschaat niet verder rijden als Hazeldonk. Elkaar halverwege Arnhem en Braschaat ontmoeten was wel aardig geweest, maar goed, ik wil het frame graag hebben, dus dan moet je er wat voor over hebben.
Ik heb toen ook mijn gsmnr gegeven.
Helaas kreeg ik pas afgelopen maandag (5 dagen na mijn mail met 2 opties dus) bericht van jou welke dag schikt, echter ook pas nadat ik naar jou weer een verzoek tot antwoorden had gedaan. Ik heb gewoon een voltijd baan, dus wil wel even op maandag weten of ik woensdag- of vrijdagmiddag vrij ga nemen.
Aangezien we de laatste decennia nogal last hebben van files, ben ik vandaag op tijd vertrokken, waardoor ik om 14.30 in Hazeldonk was, kon ik nog even rustig een kopje koffie drinken, ik kom niet graag te laat. Jij moest uit Braschaat komen, dus ik dacht, die gaat op tijd zijn over zo een korte afstand.
Vervolgens heb ik om 14.45 een sms gestuurd naar het door jou opgegeven gsmnr met de mededeling dat ik in Hazeldonk was en waar precies. Nadat je eerder aangaf 5 minuten later te zijn gaf je om 15.12 middels sms aan er binnen 10 minuten te zijn. Om 15.24 heb ik inderdaad de sms gestuurd dat ik er klaar mee ben en weer was vertrokken.
Na 5 dagen wachten op jouw antwoord, was ik na bijna een half uur een beetje klaar met wachten bij Hazeldonk.
Geduld is een schone zaak, maar het houdt een keertje op.
Jij gaf afgelopen maandag aan dat je een lang weekend weg was en daardoor geen internet had, maar je had mij vorige week kunnen mailen, smsn of bellen.
Ik wilde je frame graag hebben, maar het moet wel van 2 kanten komen en je moet allebei anticiperen op vertraging.
Ik wens je oprecht succes met de verkoop, want het is gewoon een leuk frame.
Jammer dat het zo moet eindigen, was niet nodig geweest.

PS Wellicht charmant als wij het verder via pb of mail uitpraten.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Hij laat je weten 10 min later te zijn en omdat het er 12 zijn ipv 10 vertrek je zomaar? Geduld is zo'n schone zaak, helaas ontbreekt het iedereen er tegenwoordig aan. :roll:
PaulRush
Mountainbiker

Geduld

Post by PaulRush »

freezy wrote:Hij laat je weten 10 min later te zijn en omdat het er 12 zijn ipv 10 vertrek je zomaar? Geduld is zo'n schone zaak, helaas ontbreekt het iedereen er tegenwoordig aan. :roll:
Geen 10, maar 24 minuten. De afspraak was 15.00, ik reed weg om 15.24. Dus ga ik daarna de files in. Daarom wilde ik tussen 12.00 en 15.00. 15.00 is uiterste tijd voor mij.
Ik rij er voor vanuit Arnhem, hij van Braschaat, is het dan teveel gevraagd om te anticiperen op files.
Daarbij, als iemand te laat is, mag ik dan zelf bepalen wanneer het voor mij klaar is.

Overigens staat het Toerisje vrij om het frame te brengen, naar Arnhem, voor de afgesproken prijs.
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Ah, meneer zou nog willen dat de verkoper het frame aan huis komt afleveren? :roll:

Hoe luidt het spreekwoord hier bij ons? "Mee nen hollander zijde altijd gekloot!" Er zal toch nog waarheid inzitten...
SLOME BIKER
Mountainbiker

Post by SLOME BIKER »

is een misverstandje geweest waarschijnlijk :wink: problemen zijn er om opgelost te worden :-D we zijn volwassen mensen he.hopend op een goed verloop he [-o<
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

freezy wrote:Ah, meneer zou nog willen dat de verkoper het frame aan huis komt afleveren? :roll:

Hoe luidt het spreekwoord hier bij ons? "Mee nen hollander zijde altijd gekloot!" Er zal toch nog waarheid inzitten...
Nu ga je toch wat te ver Freezy. Ik denk persoonlijk dan toch dat Toerisj (of whatever) zich nogal vrij nonchalant, nalatend, boers en vooral een Vlaming onwaardig heeft gedragen 8)

Bij deze onze excuses Paul, wij zijn niet allemaal zo.

Edit : het kan natuurlijk wel zo zijn dat sms'en vertraagd binnenkomen, dan is dat weer een pluspunt voor den toerist :-D
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Nee, ik lees hier gewoon iets wat ik (zelf veel verkopend op het internet) dikwijls ervaar. Mensen die geen geduld meer hebben, een bod doen en verwachten dat je ze onmiddellijk terugmailt (sorry, maar ik ben ook dikwijls een weekend van huis zonder mail of communicatie, relaxen noemen ze dat). Mensen die voor de onnozelste zaken een deal afzeggen. Zaken die mij op de duur ook tegenhouden zelf nog materiaal op het internet te koop te zetten. Soms kieper ik het liever in de vuilbak dan er nog moeite voor te doen.

Zelf nog meegemaakt deze week, ik verkoop een paar Cosmic Carbon koerswielen. Vraagprijs 500EUR, dan krijg ik een bod van 300EUR met enkele uren erna al een 'opdringerige mail' of het bod aanvaard wordt en wanneer ik ze verkoop... Nu heb ik iemand die 450 biedt, die persoon ging woensdag komen om 18u en ik kreeg om 17u30 een sms dat hij niet kan met de vraag of vrijdag of zaterdag soms past. Wat kan mij zoiets nu schelen. Al raken ze volgende week maar verkocht, als ik mijn geld heb en de koper heeft zijn wielen is iedereen toch tevreden. En dan lees je hier dat er commentaar komt omdat er 'ochotekes' 24min vertraging is. Sommige mensen verwachten gewoon dat iedereen springt en vliegt voor hen en dat mailtjes stante pede beantwoord worden... Want 'zij' willen niet in de file staan. :roll:
PaulRush
Mountainbiker

reactie

Post by PaulRush »

freezy wrote:Nee, ik lees hier gewoon iets wat ik (zelf veel verkopend op het internet) dikwijls ervaar. Mensen die geen geduld meer hebben, een bod doen en verwachten dat je ze onmiddellijk terugmailt (sorry, maar ik ben ook dikwijls een weekend van huis zonder mail of communicatie, relaxen noemen ze dat). Mensen die voor de onnozelste zaken een deal afzeggen. Zaken die mij op de duur ook tegenhouden zelf nog materiaal op het internet te koop te zetten. Soms kieper ik het liever in de vuilbak dan er nog moeite voor te doen.

Zelf nog meegemaakt deze week, ik verkoop een paar Cosmic Carbon koerswielen. Vraagprijs 500EUR, dan krijg ik een bod van 300EUR met enkele uren erna al een 'opdringerige mail' of het bod aanvaard wordt en wanneer ik ze verkoop... Nu heb ik iemand die 450 biedt, die persoon ging woensdag komen om 18u en ik kreeg om 17u30 een sms dat hij niet kan met de vraag of vrijdag of zaterdag soms past. Wat kan mij zoiets nu schelen. Al raken ze volgende week maar verkocht, als ik mijn geld heb en de koper heeft zijn wielen is iedereen toch tevreden. En dan lees je hier dat er commentaar komt omdat er 'ochotekes' 24min vertraging is. Sommige mensen verwachten gewoon dat iedereen springt en vliegt voor hen en dat mailtjes stante pede beantwoord worden... Want 'zij' willen niet in de file staan. :roll:
Je hebt een punt(je). Maar een mailtje pas beantwoorden nadat ik na 5 dagen vraag om een antwoord is toch niet "stante pede". De deal was al rond hè! Het ging alleen nog om de dag van overdracht. Ik heb een voltijd baan, waarbij ik op maandag wil weten of ik op woensdagmiddag vrij wil nemen.
Dat van die files interessert jou misschien niet, maar ik vindt het dus echt "ruk". Daarbij had ik het vantevoren gezegd dat 15.00 voor mij een uiterste is vanwege de files, die zijn je wellicht al eens opgevallen in Nederland.
Ik vertrek, rekening houdend met drukte, op tijd en kom dus op tijd aan vanuit Arnhem. Mag ik van een ander, die vanaf Braschaat komt, ook verwachten dat hij op tijd vertrekt en rekening houdt met de koper.
Voor de goede orde, Toerisje was te laat, niet alleen vanwege de verkeersdrukte, maar vooral omdat hij niet de moeite heeft genomen om op tijd te vertrekken. Ik heb mij aan de afspraak gehouden, hij niet. Dus behoudt ik mij het recht voor om te vertrekken op een moment dat het mij goed dunkt.
Als de communicatie in de week ervoor vlot was verlopen, had ik wellicht niet na 24 minuten mijn irritatiegrens bereikt, het is een combinatie van factoren.

Deze hele situatie heeft ook helemaal niets met het kulargument nationaliteit te maken, want dit kan natuurlijk overal gebeuren.

Daarbij, vertel mij eens, hoe lang had ik moeten wachten. Waar ligt volgens jou de ("internationaal" geaccepteerde) grens? 10, 30, 60 minuten? Langer?
Moet het maar normaal zijn om te blijven wachten op een ander? Ik doe dat niet, en dat heeft niets met ongeduld te maken, maar alles met fatsoen en afspraken nakomen, zo simpel is het.
zwolle
Mountainbiker
Location: scott scale RC , specialized epic expert , zanatta z88

Re: reactie

Post by zwolle »

PaulRush wrote:
freezy wrote:Nee, ik lees hier gewoon iets wat ik (zelf veel verkopend op het internet) dikwijls ervaar. Mensen die geen geduld meer hebben, een bod doen en verwachten dat je ze onmiddellijk terugmailt (sorry, maar ik ben ook dikwijls een weekend van huis zonder mail of communicatie, relaxen noemen ze dat). Mensen die voor de onnozelste zaken een deal afzeggen. Zaken die mij op de duur ook tegenhouden zelf nog materiaal op het internet te koop te zetten. Soms kieper ik het liever in de vuilbak dan er nog moeite voor te doen.

Je hebt een punt(je). Maar een mailtje pas beantwoorden nadat ik na 5 dagen vraag om een antwoord is toch niet "stante pede". De deal was al rond hè! Het ging alleen nog om de dag van overdracht. Ik heb een voltijd baan, waarbij ik op maandag wil weten of ik op woensdagmiddag vrij wil nemen.
Dat van die files interessert jou misschien niet, maar ik vindt het dus echt "ruk". Daarbij had ik het vantevoren gezegd dat 15.00 voor mij een uiterste is vanwege de files, die zijn je wellicht al eens opgevallen in Nederland.
Ik vertrek, rekening houdend met drukte, op tijd en kom dus op tijd aan vanuit Arnhem. Mag ik van een ander, die vanaf Braschaat komt, ook verwachten dat hij op tijd vertrekt en rekening houdt met de koper.
Voor de goede orde, Toerisje was te laat, niet alleen vanwege de verkeersdrukte, maar vooral omdat hij niet de moeite heeft genomen om op tijd te vertrekken. Ik heb mij aan de afspraak gehouden, hij niet. Dus behoudt ik mij het recht voor om te vertrekken op een moment dat het mij goed dunkt.
Als de communicatie in de week ervoor vlot was verlopen, had ik wellicht niet na 24 minuten mijn irritatiegrens bereikt, het is een combinatie van factoren.

Deze hele situatie heeft ook helemaal niets met het kulargument nationaliteit te maken, want dit kan natuurlijk overal gebeuren.

Daarbij, vertel mij eens, hoe lang had ik moeten wachten. Waar ligt volgens jou de ("internationaal" geaccepteerde) grens? 10, 30, 60 minuten? Langer?
Moet het maar normaal zijn om te blijven wachten op een ander? Ik doe dat niet, en dat heeft niets met ongeduld te maken, maar alles met fatsoen en afspraken nakomen, zo simpel is het.

ik wil me niet moeien en ik veroordeel niemand hier , ik vind ook niet dat er iemand meer schuld heeft dan de andere maar had een simpel telefoontje niet veel kunnen oplossen??

toerisje had even kunnen bellen met de melding ik ben er bijna nog 5 minuten geduld

onze nederlandse vriend had kunnen bellen toen hij zijn irritatiegrens bereikte

sms'en is dan niet de oplossing vind ik
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Goeie deal met KoenVools mbt egg beater pedals =D>
Post Reply