Zo 16/01/2011 Kluisbergen :: Toertocht door de Vlaamse Arden

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
ceto
Mountainbiker

Post by ceto »

deze twee hebben het vorig jaar ook eens gewaagd de 45 km te rijden. dat is ons niet gelukt door de vele modder, dus komen we dit jaar nog eens proberen in de hoop dat het nu wel lukt .
tot zondag!!!!!
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

Zal misschien nie zo vettig liggen zoals TT Avelgem
2 of 3 jaar geleden. Maar het zal lastig bollen of glijden zijn.
Met ander woorden: den dezen past ook voor deze TT.
Vorige week Kemmel gereden, was leuk maar mountainbiken
in droge omstandigheden is leuker dan ploeteren en glijden.
Ach ja , we worden een dagje ouder zeker
:wink:
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

vermeulen wrote:
Flippen wrote:sorry het was miss OFFtopic maar het moest er even af. Bij deze terug ONtopic, Zondag op post in Kluisbergen!! enige tips voor de bandenkeuze, hoe ligt het terrein erbij??
Ben van Zulzeke, vandaag regen gehad van 's morgens tot 's avonds en het lag al niet meer doenbaar vorig weekend.
Morgen kans op overstroming van de Maarkebeek. Benieuwd hoe ze zondag Pironpad zullen afgeraken om nog niet te spreken van de stroken rond de de kwaremont en patersberg door die weide naar beneden en de 2 bossen.Men zal het verschil niet meer zien tussen de straat en de weide.
Ik zou toch alle xo derailleurkes en xtr eraf halen en vervangen door iets goedkopers. :-?

Het best wat de organisatie kan doen is alle aarde-weide onverhard schrappen en een toerke aanbieden door de vlaamse ardennen met enkele kasseihellingen en dat hier posten.
Zondag zou het normaal droog moeten zijn.

Niemand zou er rouwig om zijn en de streek is mooi/lastig genoeg zefls op de baan en kasseien.
Zoals eerder vermeld is het parcours aangepast met iets meer asfalt dan origineel voorzien. Op deze manier moet het bereidbaar zijn.

[Organisatie FunnyBikers]
Peter#21
Mountainbiker

Post by Peter#21 »

En hoe ligt het daar ? Zijn jullie daar nog nie ver aan het verdrinken ? Bij ons blijft de regen hier met bakken uit den hemel vallen :cry: Gaan er terug gelijk vorig jaar zo zware modderstroken in liggen?Iemand die er van op de hoogte is?
massi
Mountainbiker

Post by massi »

graag even de stand van zaken hoe vettig en modderachtig is het daar
wij komen ook als we geen snorkel moeten dragen :lol:
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

massi wrote:graag even de stand van zaken hoe vettig en modderachtig is het daar
wij komen ook als we geen snorkel moeten dragen :lol:
Het ligt er zoals overal (zeer) vettig bij.
Het parcours hebben we gisterenavond aangepast (op papier)met iets meer asfalt dan origineel voorzien. Nu alle documenten opgemaakt en terug weg naar elke gemeente om wijzigingen te mogen doorvoeren.
Zaterdag verdere bepijling + aanpassingen stroken.

[Organisatie Funny Bikers]
Ralphke
Mountainbiker

Post by Ralphke »

Kluisbergen was vorig jaar mijn eerste toertocht ooit in mijn leven waar het allemaal dus begonnen is voor mij.

dus dit jaar wil ik er zeker weer bij zijn!

greets
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

AJ kwak,ik denk dat het parcours goed bereidbaar zal zijn,allé ze zijn het
hierboven toch al enkele dagen goed aan het bereiden!! :wink:
Of het berijdbaar zal zijn is een paar andere mouwen,maar mits de nodige extra verharde wegen waarschijnlijk geen probleem nu???
In ieder geval zie je niet altijd het verschil tussen de beslijkte road-wegen en de off-road-wegen,t'zal dus bijna overal off-road zijn! =D>
Met de nodige kasseistroken als aanvulling,alvast de moeite om deze bijzonder mooie streek te verkennen! :bounce:
TIP aan alle sportievelingen;voorzie een extra setje rem-blokjes(-plaatjes),je weet maar nooit waar het goed voor is!!
Veel geluk,fietsers en mooi weer gewenst aanstaande zondag! [-o< :wink:
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Vorig jaar hier ook komen ploeteren en het was erover voor mij. Dit jaar weer zo een weer :evil:
Ik zal dus andere oorden opzoeken.

Hopelijk volgend jaar beter weer, deze tocht verdiend dit wel echt.
speedy004
Mountainbiker

Post by speedy004 »

Morgen ga ik m'n remmen herstellen, zodat ik veilig en wel de tour kan aanvatten. Hopelijk hebben ze niet te veel stroken weg gelaten, het is nog steeds mountainbike é :-D. Anderzijds is het niet goed voor de onderdelen maar dat hoort er bij zeker é....
Post Reply