M.a.w. ik ga deze keer passen.
Zo 16/01/2011 Kluisbergen :: Toertocht door de Vlaamse Arden
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
had mij ook al zitten afvragen waarom die pijlkes er hingenjeroenie wrote:twas uiteindelijk een wandeltocht die hier passeerde! amai, die hadden pijltjes geplaatst voor de meest blinden die er bestaan!
Dan inderdaad een hoop wandelaars gezien zondag
+1 !Flippen wrote:@jeroenie & pride&glory. Ikzelf beoefen allebei de sporten . We begrijpen volkomen jullie punt. Als ik die wildcrossers hoor/zie denk ik ook van 'weer zo een lul die onze reputatie om zeep helpt'. Wat verboden terrein is voor gemotoriseerd verkeer, daar moeten ze zich aan houden, punt uit.
Langs de andere kant is het wel zo dat idd Anciaux beloofde dat er 1 oefenterrein per provincie zou komen in België. Maar het tegengestelde is waar. Net zoals in het veldrijden zijn wij als Belgen sterk in motor- en quadcross! Wel kom dan op zijn minst uw belofte na en zorg dan ook voor zo een oeftenterrein, zodat jonge talenten kunnen trainen voor hun sport en niet zich niet steeds naar NL hoeven te verplaatsen voor een training. Als die faciliteiten er zijn kunnen ook andere mensen hierop gaan trainen.
Een beetje verdraagzaamheid in deze wereld is welkom, mekaar afkloppen is niet meteen nodig. Wel verbrodden de rotte appels het voor de rest, in elke sport. Ook in MTB; zwartrijders op TT's, fietsers die NAAST het fiestpad rijden, mensen die TT's narijden over privédomeinen. Ook die zullen zeggen, als die MTBers zich er niet aanhouden, leggen we spijkers, of kloppen we hen van hunne velo... Of wandelaars of groene jongens zijn ook niet altijd opgezet met het toenemend aantal MTB-ers en onze sporen in de bossen...!!
Beeld je eens in dat in de toekomst alle bossen enkel nog voor wandelaars toegankelijk zou zijn, waar gaan we dan mtb-en? Alle leuke plekken om te rijden zijn weg. Vanuit die hoek even kijken naar je sport. Als je steeds je fietske in de auto moet steken en 1,5u rijden naar een 'MTB-park' zou je ook wel willen dat er per provincie één komt zodaning dat het 'maar een half uur' verplaatsing is om te kunnen trainen.
Het merendeel van de 'echte' motorsporters houdt zich aan deze regels en traint op echte parcours. Wij halen onze machines niet boven om in een lokale bos te scheuren. Het probleem ligt bij 'zondagse-café-enduro- zie-ne-keer-hoe-ruig-dak-ik-ben-vol-modder-en-dan-nen-halven-bak-bier-gaan-drinken-en-dan-met-veel-lawaai-terug-vertrekken-crossers.
Amen.
@Peter21, ziek
ontopic - zou deze graag eens rijden, vorig jaar de moeite heb ik gehoord.
- aj kwak
- Mountainbiker
Parcours is aangepast zodat alles berijdbaar is.tarzan wrote:De grofste modderbanden die je hebt !Flippen wrote:! enige tips voor de bandenkeuze, hoe ligt het terrein erbij??
Ik ga hier echter passen. Altijd mooie tocht, maar heb de Kluis al enkele keren meegemaakt na hevige regenval en das niet mijn ding meer.
Wat kan ik verwachten op de 25km. Zou de eerste keer zijn dat ik eens afkom daarom dat ik klein ga beginnen maar ik moet ergens beginnen. Vettig of veel modder is niet altijd tof maar zolang Belgie ligt waar het ligt zullen we altijd af te rekenen hebben met een nat seizoen een natter seizoen en een zeiknat seizoen.
Ben van Zulzeke, vandaag regen gehad van 's morgens tot 's avonds en het lag al niet meer doenbaar vorig weekend.Flippen wrote:sorry het was miss OFFtopic maar het moest er even af. Bij deze terug ONtopic, Zondag op post in Kluisbergen!! enige tips voor de bandenkeuze, hoe ligt het terrein erbij??
Morgen kans op overstroming van de Maarkebeek. Benieuwd hoe ze zondag Pironpad zullen afgeraken om nog niet te spreken van de stroken rond de de kwaremont en patersberg door die weide naar beneden en de 2 bossen.Men zal het verschil niet meer zien tussen de straat en de weide.
Ik zou toch alle xo derailleurkes en xtr eraf halen en vervangen door iets goedkopers.
Het best wat de organisatie kan doen is alle aarde-weide onverhard schrappen en een toerke aanbieden door de vlaamse ardennen met enkele kasseihellingen en dat hier posten.
Zondag zou het normaal droog moeten zijn.
Niemand zou er rouwig om zijn en de streek is mooi/lastig genoeg zefls op de baan en kasseien.
-
dimi7500
- Mountainbiker
vermeulen wrote:Ben van Zulzeke, vandaag regen gehad van 's morgens tot 's avonds en het lag al niet meer doenbaar vorig weekend.Flippen wrote:sorry het was miss OFFtopic maar het moest er even af. Bij deze terug ONtopic, Zondag op post in Kluisbergen!! enige tips voor de bandenkeuze, hoe ligt het terrein erbij??
Morgen kans op overstroming van de Maarkebeek. Benieuwd hoe ze zondag Pironpad zullen afgeraken om nog niet te spreken van de stroken rond de de kwaremont en patersberg door die weide naar beneden en de 2 bossen.Men zal het verschil niet meer zien tussen de straat en de weide.
Ik zou toch alle xo derailleurkes en xtr eraf halen en vervangen door iets goedkopers.![]()
Het best wat de organisatie kan doen is alle aarde-weide onverhard schrappen en een toerke aanbieden door de vlaamse ardennen met enkele kasseihellingen en dat hier posten.
Zondag zou het normaal droog moeten zijn.
Niemand zou er rouwig om zijn en de streek is mooi/lastig genoeg zefls op de baan en kasseien.
+1