Omgeving Mechelen

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Guest

Post by Guest »

Staffel wrote:Mja en om Haacht nu ook de naam 'parcours' te geven :lol: Heb het zelf twee keer gedaan, ben namelijk van hier, sommige stukken zijn echt fijn en technisch, mr ge rijdt ook wel lang gewoon plat en achetr het festivalterrein van werchter is het hel, daar zakt ge tot aa uw knieën de modder in, kdenk nie dat er daar ene in gelukt is om daar door te rijden zonder in ene of andere modderput te belanden :D mr da kan ook aan mijne techniek liggen ze :wink: mr al bij al valt het nog wel mee, wij gaan nu volgende week nr heverlee, kdenk da we daar iets meer aan gaan hebben om daar te gaan rijden

het amusement nog allemaal
Inderdaad, maar het is het enige wat er in de omgeving te vinden is dat niet 100 % asfalt is. Dat of niks of met de auto naar andere oorden.
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

In het BLOSO domein Hofstade is een parcour van 9km dus als ge dat 1x verkent en dan dat 3x na elkaar afvlamd dan hebde goe getraind zegge kik !!! Ook op de BMX bergskes kunde U is uitleven met een MTB. Vroeger reden we ook van de houten trappen maar sinds enkele maanden waren die afgesloten ik spreek nu over april 2004 want erna ben ik er ni meer geweest . Trouwens vanaf 15/9 ipv 1/9 mag je er weer binnen. :P
Stevers
Mountainbiker

Post by Stevers »

Ben ook van het Mechelse en zou het ook wel zien zitten om mee te rijden. Dus laat maar iets weten.

Van Hofstade naar Kortenberg is ook niet zo ver en daar kan je ook wel een stukje MTB'en.
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

Kortenberg? In dat bos waar de manche van de Belgian Cup plaats vond of is er nog wat anders?
Gino
Stevers
Mountainbiker

Post by Stevers »

Ik denk dat er daar een manche van de Flanders Cup wordt gehouden. Het is daar is wat anders dan Hofstade.
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

:P bwa .. :lol:
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

Yo!

tof, zoveel bikers! ik woon te muizen en heb ondertussen zowat alle wegjes en paadjes van Muizen, Hofstade, Perl, Elewijt, Kampenhout, Weerde, Haagt, Boortmeerbeek, Werchter, Steenokkerzeel en nederokkerzeel verkend.

Het bloso parcours van Haagt stelt niet veel voor, langs de vijver van Weerde ligt eigenlijk enkel een kort een wandel-fiets pad voor familiale doeleinden en het domein van hofstade is inderdaad vrij klein waardoor je op rondjes draaien aangewezen bent.

Ik heb 2 touren samengesteld die door de bovenstaande dorpen loopt en voor 90% offroad gaat. De Weerde-Werchter tour (60 km) en de Kasteel route (50km). Als ik geen andere rit heb rij ik elke zondag een van deze, ik start ten laatste om 8u ergens in de buurt van schiplaken. De eerstvolgende keer waarschijnlijk 3/10 of 10/10. Ik zal een berichtje posten als het zover is.

BTW1: vorige week nog door de modderpoel van Werchter geploegd, en dat is maximaal 500m. valt nog mee op een rit van 60km

BTW2: ik ben precies iets ouder(41) dan de gemiddelde biker maar heb dan ook al langer van het biken kunnen genieten, reeds zo'n 15 jaar, de laatste jaren terug wat intensiever.
Natasha
Mountainbiker

Post by Natasha »

Wowtre wrote:Yo!

Ik heb 2 touren samengesteld die door de bovenstaande dorpen loopt en voor 90% offroad gaat. De Weerde-Werchter tour (60 km) en de Kasteel route (50km). Als ik geen andere rit heb rij ik elke zondag een van deze, ik start ten laatste om 8u ergens in de buurt van schiplaken. De eerstvolgende keer waarschijnlijk 3/10 of 10/10. Ik zal een berichtje posten als het zover is.
.
Hallo Wotire, ikzelf ben uit de buurt van Hofstade en rij nu al 2 jaar op al die wegeltjes hier. Heb dus zeker interesse om mee te rijden want dat wordt wat saai anders. Deze zomer ben ik met mijn jongere broertje in Theux gaan rijden en dat was een hele verademing (maar wel zwaar hoor). Rij jij alleen of gaan er nog meisjes of vrouwen mee? Ik ben een prille dertiger. Heb wel geen full suspension fiets, enkel eentje met een verende voorvork, hopelijk is het terrein niet te zwaar hiervoor?
Last edited by Natasha on Wed 22 Sep 2004 11:04, edited 1 time in total.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Wowtre wrote:Ik heb 2 touren samengesteld die door de bovenstaande dorpen loopt en voor 90% offroad gaat. De Weerde-Werchter tour (60 km) en de Kasteel route (50km). Als ik geen andere rit heb rij ik elke zondag een van deze, ik start ten laatste om 8u ergens in de buurt van schiplaken. De eerstvolgende keer waarschijnlijk 3/10 of 10/10. Ik zal een berichtje posten als het zover is.
Jawadde,isda hier enkel voor de Mechelse bikers gereserveerd of kunnen er hier nog Antwerpse bikers aansluiten voor die Touren ? Plezant als er niet echt dicht in de buurt een TT is,zo leer ik die Mechelse kant ook eens kennen...
Wowtre
Mountainbiker
Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL

Post by Wowtre »

P° wrote:
Wowtre wrote:Ik heb 2 touren samengesteld die door de bovenstaande dorpen loopt en voor 90% offroad gaat. De Weerde-Werchter tour (60 km) en de Kasteel route (50km). Als ik geen andere rit heb rij ik elke zondag een van deze, ik start ten laatste om 8u ergens in de buurt van schiplaken. De eerstvolgende keer waarschijnlijk 3/10 of 10/10. Ik zal een berichtje posten als het zover is.
Jawadde,isda hier enkel voor de Mechelse bikers gereserveerd of kunnen er hier nog Antwerpse bikers aansluiten voor die Touren ? Plezant als er niet echt dicht in de buurt een TT is,zo leer ik die Mechelse kant ook eens kennen...
we leven in een vrij land...
Post Reply