Zo 09/01/2011 Zeebrugge :: Safari-Tour III

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tipi
Mountainbiker

Sliek de zeesterre

Post by tipi »

Afgezien vandaag, een pijltje gemist waardoor ik dat lusje aan ter doest niet heb gedaan, kwam nog goed uit aangezien mijn conditie toch nergens op trok vandaag. :oops:
Die modderige stroken waren er soms wel over maar daar kan de organisatie op het laatste nippertje moeilijk iets aan doen, er waren ook een pak meer inschrijvingen dan vorig jaar. Voor de rest zeer goede organisatie en seingevers. Tot volgend jaar voor een mudfucking safari!
clioboy
Mountainbiker

Post by clioboy »

top organisatie waar somige een vb aan kunnen nemen parcour ja da zijn de weeromstadigheden soms was het rijden of verzuipen :-) in ieder geval een goeie training gehad twas plezant tot de volgende ;-)
T&L
Mountainbiker

Post by T&L »

Ik snap sommige mede-bikers hier op het forum met de beste wil van de wereld, echt niet. Sneeuw + dooi + regen + polders = MODDER!
Zijn jullie dan zo gefustreerd! De mensen van de organisatie geven toe dat ze enkele foute inschattingen gemaakt hebben en zullen hoogst waarschijnlijk nu al aan het nadenken zijn hoe ze hier een mouw zullen aanpassen voor volgend jaar. Plus daarboven op nog excuses.
Terwijl sommige modderhaters al vloekend aan het wandelen waren was het misschien het ideale moment om eens na te denken ipv het verstand op nul te zetten.
Een toertocht in het 'binnenland' organiseren wil zeggen dat je meestal beschikt over een cirkel (= 100%) om je parcours uit te stippelen. Een organisatie aan de kust heeft maar een halve cirkel (= 50%)!!! Als de startplaats dan nog midden in een industrie/havengebied ligt dan is het logisch dat daarrond het - ontoegankelijke - biotoop van de groene jongens is gelegen. Dus veel alternatieven heb je niet.
Beste Safari Riders,
Ook ik heb wel eens gevloekt onderweg maar ben echt wel oprecht blij met al jullie inspanningen. Bedankt voor deze mooie zondag.
bouten
Mountainbiker

Post by bouten »

safari rider jerry wrote:BESTE DEELNEMERS,

WIJ HEBBEN ONS UITERSTE BEST GEDAAN OM JULLIE EEN MOOIE RIT TE BEZORGEN. HELAAS KUNNEN WE TEGEN HET WEER NIET OP . WIJ HEBBEN INDERDAAD FOUTEN GEMAAKT EN DAAROM ONZE EXCUSES ! ZATERDAG NOG AANPASSINGEN GEDAAN AAN HET PARCOURS EN ENKELE ZONE'S GESCHRAPT. WIJ HADDEN OOK NIET GEDACHT AAN DE MASSALE OPKOMST.

NA ZOVEEL NEGATIEVE REACTIES MOET DE VRAAG GESTELD WORDEN OF HET NIET BETER IS DAT WIJ VOLGEND JAAR GEEN RIT MEER ORGANISEREN.

NOGMAALS WIL IK ALLE DEELNEMERS BEDANKEN OM ONZE RIT TE RIJDEN. TEVENS WIL IK ALLE SEINGEVERS , MEDEWERKERS EN VRIJWILLIGERS BEDANKEN VOOR HET VELE WERK DIE ZIJ VERRICHT HEBBEN.

VANDEN BROELE JERRY
VOORZITTER " SAFARI RIDERS "
Na al het werk dat jullie in deze rit gestoken hebben zou het jammer zijn deze vtt te schrappen.Leer uit deze editie en geef niet op.De commentaren van de vorige editie's liegen er niet om.Volgend jaar kom ik zeker terug en ik ben er van overtuigd dat jullie dan terug een schitterende rit zullen aanbieden.
Thunder
Mountainbiker

Post by Thunder »

Putkop wrote:goeie organisatie,

kutparcours.

Ik rij per jaar misschien 3 toertochten, deze doe ik niet meer.

Modder is geen mountainbike.
MOUNTAINbike in West-Vlaanderen #-o das een goeie!!!!
't is hier zo plat als e pannenkoek hé :-?
Last edited by Thunder on Sun 09 Jan 2011 21:34, edited 1 time in total.
beuk
Mountainbiker

Post by beuk »

Jawadde wa was da. Geopteerd voor de 35km en int begin al fout gereden en op de 55km gekomen. Stoempen, vloeken, kraken en wandelen maar toch altijd geprobeerd om zo ver mogelijk te rijden. Mijn respect voor de cyclocrossers uit den ouwe tijd en van nu is serieus gestegen. Heel veel gevloekt op bepaalde stukken maar heb me geamuseerd. Uiteindelijk besloten wegens tijdsnood na de 2de bevoorrading de hoofdbaan te nemen terug naar de sporthal. Kon beetje bekomen en dacht van terug parcour op te gaan en het strand nog mee te pakken maar bij elke trap kreeg ik meer en meer het gevoel dat 1 verkeerde beweging me van de vlo zou doen vallen door opkomende krampen. Dan maar teruggedraaid en stillekes naar de sporthal gebold.

Negatieve punten voor mij: Zwaar en modderig zompig parcour op bepaalde stukken. Ni simpel als ge uwen 2de toertocht rijdt na 6 maand inactiviteit en 110kg weegt.

Positief punten: Bevoorrading, seingevers, boterhammeke, jeneverke, binneband, afspuitstand, en ne goeie hete douche da me er terug bovenop bracht. (Ge moest is zien wat wij hier soms te verduren krijgen qua bevoorrading die soms nihil is of afspuitstand waar 1 slang ligt waar ge amper water uit krijgt om nog maar te zwijgen over ijskoude douches of totaal geen douches na een modderrit.)

Volgend jaar kom ik terug met meer kms in de benen dan nu. Vooral blijven verderdoen mannen en van de fouten kunt ge weer veel bijleren.

Eindoordeel: Zwaar maar goe geamuseerd op ne zondagochtend.
clioboy
Mountainbiker

Post by clioboy »

Thunder wrote:
Putkop wrote:goeie organisatie,

kutparcours.

Ik rij per jaar misschien 3 toertochten, deze doe ik niet meer.

Modder is geen mountainbike.
MOUNTAINbike in West-Vlaanderen #-o das een goeie!!!!
't is hier zo plat als e pannekoek hé :-?
haha das idd plat dat ze eens naar de vlaamse ardennen komen dan zullen ze weten wa mountenbiken is ;-)
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

@ Jerry: wat lees ik hier, deze niet meer organizeren voor een paar negatieve reacties. Ewel hier een positieve reactie: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
en ja ik heb ook (vooral voor de 1ste bevoorrading) moeten stoempen, gevloekt en geketterd, af en toe gewandeld en bla bla bla.
Dit is voor mij nog altijd beter dan thuis in mijn zetel te zitten.
De rest van het positieve is hier boven al gezegd.
Moe maar voldaan aangekomen na 55km.
En by the way, heb er een extra Jägermeister op gedronken en nadien nog genoten van een citroenjenever :wink:
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Altijd da gezeik over modder shit zeg... Ik vind da ook nie plezant, maar je weet toch da je die dingen mag/kan verwachten na zo'n periode????
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

clioboy wrote:
haha das idd plat dat ze eens naar de vlaamse ardennen komen dan zullen ze weten wa mountenbiken is ;-)
En hoezeer de modder daar wel plakt (want momenteel is het hier op bepaalde plaatsen niet veel beter).
Post Reply