Welke jongeren kunnen nog een huis kopen?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

kawa wrote: Niks mis mee..

Wij hebben ook bescheiden gebouwd, maar wat ben ik content met m'n lage aflossing...

Ik zei het nog al eens, je leeft maar ene keer en als je gedaan hebt met leven, wat heb je dan aan een te grote kooi en hopen geld op je rekening? :wink: 8)
+1

Ik wil niet weten wat er gebeurd met 2-verdieners als er nog eens een economische crisis los barst. Of als er nog eens een 'Opel' z'n deuren moet sluiten.
Die lening zal zowiezo afbetaald moeten worden.
rangeerder
Mountainbiker

Post by rangeerder »

Voor de jongeren die ooit nog een huis willen kopen, schrijf je zo vroeg mogelijk
in voor een sociale koopwoning.
Er is wel een wachtlijst van 3tot 5jaar, maar is zeker de moeite waard.
Ze zetten nieuwbouw rij- koppel- en alleenstaande woningen voor de
prijs van een krotwoning op de bestaande huizenmarkt.
Prijzen zijn vanaf 150000euro voor een gewoon rijhuis tot 225000euro
voor een alleenstaande woning.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

zijn wel wat voorwaarden aan verbonden:
het moet je 1ste eigendom zijn, je mag max een bepaald bedrag netto verdienen...
Abc
Mountainbiker

Post by Abc »

Swannie wrote:zijn wel wat voorwaarden aan verbonden:
het moet je 1ste eigendom zijn, je mag max een bepaald bedrag netto verdienen...
Inderdaad enkele voorwaarden aan verbonden qua inkomen.
Maar als je boven dit inkomen zit kan het ook zo moeilijk niet zijn om via een gewone bouwmaatschappij te bouwen me dunkt.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

rangeerder wrote:Voor de jongeren die ooit nog een huis willen kopen, schrijf je zo vroeg mogelijk
in voor een sociale koopwoning.
Er is wel een wachtlijst van 3tot 5jaar, maar is zeker de moeite waard.
Ze zetten nieuwbouw rij- koppel- en alleenstaande woningen voor de
prijs van een krotwoning op de bestaande huizenmarkt.
Prijzen zijn vanaf 150000euro voor een gewoon rijhuis tot 225000euro
voor een alleenstaande woning.

Ben daar toch niet zo'n fan van....

Niks tegen sociale woningbouw, maar ben niet zo voor het bijeenstoempen van...
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Rock Rider wrote:@ Jocca, als ge nog een beetje wil leven is wat jij daar opgeeft van spaargedrag in mijn ogen inderdaad niet mogelijk... Niet iedereen blijft zo lang thuis wonen. Niet iedereen gaat werken vanaf zijn 19,....
ik heb een beetje geleefd en vrij goed in mijn ogen ook ... ik heb een dikke reis gemaakt naar turkije, mtb reis naar Frankrijk, mtb reis naar Polen, daartussen nog een zeilreis naar Turkije. Nooit naar de kringloop geweest om kleren, op tijd en stond een restobezoekje, ...

O ja voor de mensen die willen weten hoe?
Full-time gaan werken en daarnaast nog een zelfstandige zaak hebben en elke dag minstens 12 uur draaien (effectief werken). Is het gemakkelijk NEE, is het plezant JA.
Voor de mensen die geen zelfstandige zaak zien zitten (risico's maak je trouwens zo groot als je wilt), je kan nog steeds in de weekends gaan werken.
Mijn broer gaat full-time gaan werken (arbeider), werkt in het weekend in de Horeca en betaald een nieuwbouw (lostaande woning op 650 m2) alleen af op 25 jaar - gaat 1x per jaar 3 weken op reis en geniet van de dingen des leven ... - als hij dit 5 jaar doet is zijn zware lening voorbij - luxe in de woning is overal voldoende aanwezig, enkel binnendeuren ontbreken.

hoe zeggen ze het ook weer ...

waar een wil is, is een weg

ps aan de mensen die denken om te bouwen ... niet denken maar DOEN.
Vanaf 2012 gaan de nieuwbouwwoningen minstens 30.000 euro duurder worden en DAN worden ze wel onbetaalbaar (hoe komt dit? iedere woning gaat vanaf dan een deel van zijn electriciteit zelf moeten genereren - tegen dan geen subsidies meer voor zonnepanelen en warmtepompen ... - of ze gaan ze sterk naar beneden trekken mijn gedacht)

je kan er zo lang over praten of je wilt, een eigen woning, hoe groot, klein, rommelig, erbarmelijk of hij is, is nog steeds de beste belegging :wink:
Bekijk het maar effe, dit is een van de weinige dingen die op lange termijn zijn geld opbrengt of behoud, zelf met een correctie van 30% ... binnen 10 jaar zit het weer op het zelfde niveau als nu ... uw geld op de bank parkeren brengt niets op, het kost u zelfs geld (cfr inflatie tov intrest ...). Huren is geld in de haardvuur opbranden - een ouder koppel naast ons heeft het zonder overdrijven al 30% verteld, moesten we vroeger een huis gekocht hebben dan konden we nu beter leven, de helft van hun pensioen ging naar huur van een appartementje ... DAT is pas triestig

enfin gelukkig dat meningen verschillen anders zou het maar een saaie wereld zijn :^o
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jocca wrote:een ouder koppel naast ons heeft het zonder overdrijven al 30% verteld, moesten we vroeger een huis gekocht hebben dan konden we nu beter leven, de helft van hun pensioen ging naar huur van een appartementje ... DAT is pas triestig
Dat is zeker triestig...

Maar volgens mij is het de kunst om zowel het profiteren te combineren met een eigen woning.

Met alle respect, maar als ik 12u per dag moet werken en dan in 't weekend erbij.... dan mag het wel wat langer duren eer ik mijn woning volledig klaar heb. :lol:

Tegen dat ik 10 jaar in m'n nieuwbouw zit zal alles wal klaar zijn, tijd genoeg...
saiko
Test team

Post by saiko »

Ik heb ook pas gekocht 25 jaar, vriendin 24
vriendin werkt al 4 jaar als leerkracht en toch een schone som gespaard
Ik ben aan mijn 2de werkjaar bezig als IT'er, ook al enne schone cent opzij gezet.
Huis gekocht van 1995, verven en behangen met nog gebeuren.
zit nieuwe badkamer in, keuken is van massief eik en natuursteen etc.
Zo goed als onverwoestbaar dus maar totaal niet de smaak van mijn vriendin, maar eerste jaren geen geld om het te veranderen.
Wel komen er direct zonnepanelen op als we er effectief in gaan.
Geleend op 30 jaar, 1030 afbetalen per maand
Daar krijgen we ongeveer 230 euro per maand van terug van de belastingen.
+ terugtrekken van de zonnepanelen,groenlening,....

Alles goed bekeken met menne personal banker en het lijkt wel te goed te komen :)

Heb ik mij dingen moeten ontzeggen ?
Nog niet, reizen naar thailand gedaan etc, fietsen gekocht,...
In de toekomst zal ik me zeker dingen moeten ontzeggen.
Maar nu woon ik bij mijn ouders, redelijk loon, auto van de zaak, GSM van de zaak , pc/laptop van de zaak, telenet van de zaak,...
Ik heb dus eigenlijk geen kosten en kan zolang ik thuis woon makkelijk
15.000 euro aan de kant zetten en nog maandelijks klein bedrag overhouden om eens enne te gaan drinken, afentoe onderdeel te kopen voor de fiets,...
rangeerder
Mountainbiker

Post by rangeerder »

goed nieuws, de Vlaamse regering koopt grond voor betaalbare woningen.
De Vlaamse regering lanceert een speciaal fonds dat bouwgronden in gemeenten en regio's met hoge grondprijzen opkoopt. Die gronden zullen dan doorverkocht worden aan sociale huisvestingsmaatschappijen en privé-ontwikkelaars. Bedoeling is om op die manier ook in dure streken meer betaalbare gronden op de markt te brengen, zo legt Vlaams minister van Wonen Freya Van den Bossche (sp.a) uit.
saiko
Test team

Post by saiko »

is dat goed nieuws? De staat die grond opkoopt met ons geld ?
En dan verkoopt aan het OCMW waardoor mensen die van ons geld leven ook nog eens op grond kunnen gaan wonen die wij betalen.

Belgische staat is echt goed bezig. In plaats van de problemen bij de bron aan te pakken gaat ze de problemen gewoon verschuiven.
Post Reply