Za 08/01/2011 Kemmel :: 13de Lockedyze Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
touchdownbiker
Mountainbiker

Za 08/01/2011 Kemmel

Post by touchdownbiker »

vermeulen wrote:Twijfel , twijfel om hier zondag aan te treden. :-?
Meestal veel baan in het heuvelland maar vrees een beetje voor de rest.
Geen zin om mijn derailleur naar de klxxxx te rijden. :evil:

Welke grond algemeen in het heuvelland , klei ?
Zijn de hellingen te doen onverhard nu met de pakken regen ?
niet twijfelen, gewoon meerijden.
Zondag zijn wij van de partij met een volle bus
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Tuurlijk aanwezig!
Volgens Sabientje zal het zondag regenachtig zijn in Vlaanderen, maar in het Westen blijft het droog! Meer moet dat niet zijn...
Wel op tijd terug voor het BK! :bounce: :bounce: :bounce:
Den Tourist
Mountainbiker

Post by Den Tourist »

wij komen zekr ook terug. Zoals vorig jaar maar ik ben blij dat er dit jaar geen sneeuw en ijs ligt zo zal ik dan geen 2 keer vallen op ijs wat ik dus vorig jaar wel gedaan heb haha ik kom met 2 andere rond 14 voor de 45 :-)
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Ik ga ook starten in Kemmel.
LouisKatorze
Mountainbiker

Verslag zaterdag?

Post by LouisKatorze »

Kan iemand straks de toestand van vandaag, zaterdag, eens beschrijven. Ik wil zondag starten, maar niet als bepaalde stroken er onmogelijk bij liggen.
Bedankt! En normaal gezien tot zondag! :-D
blackie
Mountainbiker

Post by blackie »

Vanmorgen als eerste ingeschreven. Nog even wachten op broere en dan vertrokken voor de 65km.
Het eerste stuk na 100m was al genoeg om terug naar huis te gaan #-o maar dat mocht het plezier niet derven dus hebben we doorgezet. Racing Ralph en zelfs op 1,5 bar is zeker geen goede keuze hier. Veel leren driften hier :oops:
Onderweg zelfs Uncle Sam voorbijgestoken (in de rij aan de bevoorrading) :lol: en dan op naar de 2e bevoorrading.

Daar hebben we besloten om via de weg teruig te keren.

Op de afspuitstand dacht ik dat iedereen omhoog aan het spuiten was, zo vel beogn daar nog eens te regenen...

Ik hoorde wel da ze de slechte stukken er al uitgehaald hebben, zoals de 1e strook al na het eerste uur.

In sommige afdaling tegen die stormwind op en in de blub serieus moeten duwen om vooruit te geraken :roll: In de zomermaanden moet je daar al een sje remmen gebruiken om af te dalen...
De wind was vandaag op bepaalde momenten niet te onderschatten, ook niet toen die waarschijnlijk van achter ons kwam :lol:

Wel een goede organisatie =D> =D> =D> Op alles voorzien.
maar het weer hebben ze niet in de hand.

Tevreden en moe terug naar huis.
Last edited by blackie on Sat 08 Jan 2011 16:00, edited 1 time in total.
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Terug van 55km, normaal 65km maar gezien de wind :evil: en tijdsgebrek toch maar wijselijk gekozen voor de 55km. Sommige stukken moest je door de wind zelfs stampen om naar beneden te rijden.
De rit zelf was goed uitgepijld en gezien de overvloedige regen kon je toch overal blijven rijden alhoewel in sommige afdalingen een zekere stuurmanskunst nodig was. Het lag er in sommige stroken zeer vettig maar toch prettig :lol: :lol: :lol: .
De bevoorradingen waren serieuze buffetten met een overvloed aan drank en spijzen. De afspuitstand was dik in orde net zoals de lekker warme geïmproviseerde douches =D> =D> =D> .
Na vorige jaar een bevroren editie dit jaar een editie met veel water en met momenten serieuze buien van winterse neerslag maar toch heb ik me samen met mijn kompaan zeer goed geamuseerd.
Tot volgend jaar.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Prima voormiddag gehad dankzij de Kodo's uit Kemmel =D>
Zoals ieder jaar zorgen ze voor een perfect parcours die in alle omstandigheden doenbaar blijft =D>
Om 8h30 vertrokken voor de 55km met hier en daar een extraatje. Na aankomst was dit meer dan genoeg, en net op tijd terug voor die grote regenvlaag.
Zoals eerder gemeld straf windeke, wa zuigstroken en genoeg hm's.
Gelukkig hebben ze daar de perfecte bikewash, want twas nodig :wink:

Dikke merci Kodo's!

ps: heb eens geprobeerd om de buk van boeschepe te temmen, maar vandaag was er echt geen doen aan. Zelfs te voet gleed ik telkens naar beneden. :-)
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

op de kleinen vooraan trok mn ketting telkens mn derailleur richting achterwiel
hmm ploeteren en baggeren tot daaraan toe, maar khad compassie met mn materiaal
jammer om op deze manier niet zorgeloos te kunnen fietsen
los daarvan nmooie rit achter de rug, met de nodige hoogtemeters
ngoed trainingske :-)

enne, dat taartje na afloop, waar haalde da?
da eeft gesmaaaaakt!! :lol:
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Wow, dat was de moeite. 9u15 vertrokken voor de groten en al meteen kettingproblemen door een nieuwe ketting op een oudere cassette. De eerste 15km veel moeten lopen daardoor, maar toen rolde, op enkele doorschieters na, de ketting perfect.
Na 25km splitsing en ik zat alleen. Vanaf dan het tempo hoger gelegd. Na de 2de bevoorrading wel misreden. Gelukkig herkende ik me en via een extra klim Catsberg zat ik weer juist. Het viel toch wel op dat er in het Franse plots veel minder pijltjes stonden.
De Kemmel op het einde was nog eventjes verzuren, maar met 17.6 gemiddeld na 67km toch best tevreden.
Het taartje aan de eindbevoorrading was trouwens heel erg lekker en daarna nog een 25km wind vol in de rug naar huis :lol:
Echt genoten vandaag, was de moeite! :-D
Post Reply