Welke fiets is beste prijs/kwaliteit?

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

é VALE,

bekijk nu eens op u gemakske u heel onzinnig topic nog eens door en denk er dan eens heel goed over na (begrijpend lezen) dan zal je misschien duidelijk worden dat alle comment die hier gepost is wel degelijk na onzinnige reactie's van u kant is gekomen....

owel bent u een zeer eigenwijs en lastig persoon,

ofwel verveelt u zich zo erg dat u uzelf bezig wilt houden met een onzinnig topic levendig te houden....

man man , wat is dit triest....

ik zou graag een oproep aan iedereen doen die hier mis begrepen word door VALE van dit topic gewoon links te laten liggen... dan gaat dit vanzelf over....
Reindert
Mountainbiker

Post by Reindert »

Ik moet eerlijk zijn, deze conversatie heb ik met plezier gevolgd: het leest als zoete koek!
Maar zo'n wending had ik nu niet meteen verwacht :-D Een Scott Scale 20 voor die prijs!!! OMG #-o

Zeker dat die 40 niet in 20 is omgetoverd? :-? Anders wil ik wel de site of het adres van jouw bikestore: ik wil ook wel voor een dealtje gaan! :-D

Voorts wou ik toch even zeggen dat dit een zeer leerrijk en vriendelijk forum is. Na al jaren op dit forum van de gevestigde waarden hier steevast hulp gekregen te hebben, kan ik niet zeggen dat hier sprake is van jaloezie. Integendeel, alle lofbetuigingen als je een bike in de showroom zet bevestigen dat.

Jouw Scale zal die zeker en vast ook krijgen! Niet ambetant worden als er over de hond een mopje wordt gemaakt eh. :-)

En om toch ook iets over de X-trail te zeggen: heel veel kans dat de kader, zoals een paar pagina's terug iemand al aanhaalde, niet echt mooi is uitgebalanceerd. Net als hem heb ik in de cursus fietsmechaniek kaders uitgemeten en de merken met jarenlange ervaring en een team van 'ontwerpers' komen hier toch altijd goed uit.
Wie weet die x-trail ook, maar daar ga je toch niet op gokken? Zeker als je bv een zwakke rug hebt als ik.

Nu ben ik wel eens benieuwd naar wat je over de streep getrokken heeft om dan, los van de waanzinnige korting, die 480euro toch extra te betalen tov de X-trail?
Dan toch enig inzicht in kwaliteit? Of wil je ook net als zovelen, ook ik, toch graag pronken met een ferm merk en foxke vooraan?

Groeten.
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Een slordige 200 keer de naam "Xtrail" in één topic op enkele dagen tijd, volgens mij moet dat wel iets opbrengen... =D> Een Scott Scale 20 bvb? :lol:

#-o
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Allez proficiat met de Scale 20, goede fiets geen opmerkingen over 8)

EN STOP NU MET ZAGEN!
Ago
Mountainbiker

Post by Ago »

Allez het enige spelletje dat we gespeeld hebben is dat ik de vriend ben van onze topicstarter en er niet direkt over uitkwam.

En ja ik heb viavia een Scott kunnen scoren. Ik ga hier de details niet prijsgeven want is een vriendendienst vie een collega op het werk en wil dit binnen beperkte kring houden. Call me a :^o , I dont give a fuck.

Maar kom om het verhaal nog schoner te maken het is ne scale 10 "2011" geworden voor 1800€ :lol: (normaal 2000€ maar ne pipo had 200€ voorschot gegeven maar toch ni gekocht lol)

Kzal vant weekend wel ne showroom post doen.

Heb eerst inderdaad hier uitgebreid navraag gedaan over de xtrail (weliswaar via mijn "niet op haar mondje gevallen" vriendin) en dan toch ne scott kopen. Kom wie zou dit niet doen voor deze prijs.

Toch blijf ik het raar vinden dat iedereen Xtrail afbreekt en er eigenlijk nog niemand echt ervaring mee heeft. Natuurlijk dat niemand hier met ene rijdt, ahja iedereen breekt het af. Had met plezier ene gekocht om jullie dan mijn ervaringen te delen. Maar tzal voor ne volgende keer zijn.

En zeggen dat ik geen soldekkes ging doen :bounce: 8)
bicky
Mountainbiker

Post by bicky »

:lol: Nu al Topic vant jaar! =D>
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ago wrote: Toch blijf ik het raar vinden dat iedereen Xtrail afbreekt en er eigenlijk nog niemand echt ervaring mee heeft.

Dan moet je het topic nog eens rustig doorlezen...

Je hoeft geen ervaring te hebben met een fiets als je al ziet dat de geo gewoon niet goed zit. :wink:
Verder zal je er ook wel ooit achter komen dat een goede fiets start met een goede basis, en niet met de onderdelen die erop zitten.

Die fout (naast het kiezen van de juiste maat) maakt zo goed als elke startende biker, maar na een tijd komt iedereen er wel achter dat een goed frame toch wel interessanter is dan die dure groep.

Soit, ge hebt uiteindelijk een goed fietske gekocht, heel wat anders dan die Xtrail. Hoe je eraan komt zal mij worst wezen, feit is dat je toch wel kan kopen aan een dubieuze prijs. Nogal logisch dus dat er sommigen zich vragen beginnen stellen.

Veel plezier ermee, en welkom op 't forum.
quab
Mountainbiker

Post by quab »

Leuk leesvoer.

Maar... één ding vind ik dat nog ontbreekt in het "bashen" van goedkopere merken.
De consensus schijnt te zijn dat je beter start met een goed kader, en het monteren van bepaalde duurdere onderdelen veelal window dressing zijn. Daar kan ik inkomen.
Ik kan ook begrijpen dat er iets mis is met de geo van één bepaalde kader.

Wat ik nog mis, is een objectief meetbaar bewijs dat "goedkope" kaders de-facto minderwaardig zijn. Er zijn best goedkope kaders te vinden die én goed gelast zijn, goed uitgemeten zijn (recht zijn), goed gecoat zijn, én een juiste Geo hebben; maar waar die-hards toch van zeggen : 't kan niet goed zijn voor dat geld, koop ineens een A-merk. Waarop is dat gebaseerd? Hebben ze thuis allerlei apparatuur staan om dat bepaalde frame uit te meten, door te lichten, stijfheid te meten?
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Zijn de kaders van xtrail niet afkomstig van focus???
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

quab wrote:Wat ik nog mis, is een objectief meetbaar bewijs dat "goedkope" kaders de-facto minderwaardig zijn. Er zijn best goedkope kaders te vinden die én goed gelast zijn, goed uitgemeten zijn (recht zijn), goed gecoat zijn, én een juiste Geo hebben; maar waar die-hards toch van zeggen : 't kan niet goed zijn voor dat geld, koop ineens een A-merk.
Kan allemaal best zijn, en als je wat zoekt zal je genoeg voorbeelden vinden van goedkope kaders waar men toch content van is en die zeker niet slecht zijn..

Maar in dit topic gaat het om het frame van die xtrail, met die geo... :wink:
Post Reply